جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 7366 15:40 1393/09/04
مطهری: باید به همه افراد اجازه صحبت بدهیم

مطهری: باید به همه افراد اجازه صحبت بدهیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مطهری: باید به همه افراد اجازه صحبت بدهیم

مطهری: باید به همه افراد اجازه صحبت بدهیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان مواضع خود را درباره حوادث سال 88، مجلس خبرگان، وزیر پیشنهادی علوم و ... اعلام کرد.

به گزارش ایسنا ، علی‌مطهری در دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره حوادث سال 88 با بیان این‌که «مواضع‌ام در این زمینه روشن‌است» اظهار کرد: این‌که اعلام کنیم فتنه اتفاقی بود که از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی شده است و ارتباط مستقیمی با کشورهای خارجی همچون آمریکا و انگلیس دارد، برایم قابل قبول نیست. معتقدم استمرار بیش از حد اعتراضات در نتیجه مدیریت بدی که صورت گرفت به حوادث ناگوار سال 88 منجر شد؛ عوامل مختلفی هم قبل و بعد از انتخابات دخیل بودند. عده‌ای از چند ماه قبل گفتند که نظر بر روی فلان فرد است، این خودش یکی از عوامل بوجود آمدن فتنه بود و باعث شد جامعه دو قطبی شود. عوامل دیگری نیز دخیل بودند این که یکی از کاندیدا قبل از شمارش آرا خودش را پیروز انتخابات اعلام کرد و طرف دیگر با وجود اعتراض‌های چند میلیونی جشن ملی گرفت و در آن جشن شال سبز انداخت و عده‌ای را مسخره کرد و افراد تحریک شدند.

وی افزود: اگر از همان ابتدا دو طرف قضیه را محاکمه می‌کردند و همه عوامل که نقش داشتند را با هم می‌دیدیم خیلی بهتر بود؛ چنانچه در انتخابات سال 92 نیز آسیب‌شناسی صورت گرفت و از جمله رهبری صراحتا اعلام کردند که من هیچ نظری بر روی هیچ یک از کاندیداها ندارم و حتی فرزندانم نمی‌دانند که به چه کسی رای می‌دهم.

وی درباره جبهه پایداری نیز گفت: جبهه پایداری گروهی هست که نسبت به اصول خود پایبند است؛ به نظرم هر گروهی که به مبانی و اصول خود عمل کند قابل احترام است؛ گرچه بهره‌برداری‌های سیاسی هم می‌کنند. نباید طوری نشان دهیم که گویی در جمهوری اسلامی ایران آزادی بیان نیست، با تندروی‌ها به جایی نمی‌رسیم. پایداری گروه ایدئولوژیک و پیرو آیت‌الله مصباح است و مصباح هم یک انسان ایدئولوژیک که بر روی مبانی فکری دقت دارد و از این نظر قابل تمجید است، ولی هر چیزی باید جای خودش باشد.

مطهری در پاسخ به یکی از دانشجویان درباره جدی بودن موضوع فتنه اظهار کرد: ما قاضی نیستیم و این‌جا نیز دادگاه نیست ما به دنبال حل موضوع هستیم، باید اجازه صحبت کردن به همه افراد بدهیم باید تصریح شود که چه شد در مورد کسی که 8 سال نخست وزیر بود و یا کسی که چند سال رئیس مجلس بود چنین رفتاری اتفاق افتاد؟ باید حکم قانونی صادر شود و روال قانونی طی شود این خیلی بهتر است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |