جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 149729 16:06 1400/05/12
مطالبات کلزاکاران پرداخت شد

مطالبات کلزاکاران پرداخت شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مطالبات کلزاکاران پرداخت شد

مطالبات کلزاکاران پرداخت شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، مرتضی سعادتی‌کیا با بیان اینکه در روزهای پایانی خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان هستیم، گفت: تا امروز مراکز دولتی در قالب خرید تضمینی بیش از ۱۲۶ هزار تن دانه روغنی کلزا را از کشاورزان تحویل گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ارزش محصول دریافتی از کشاورزان یک هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان است که از این میزان، فایل یک هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان آن به بانک‌های عامل ارسال شده است.

به گفته سعادتی‌کیا؛ همه فایل‌های ارسالی به بانک‌های عامل به کشاورزان پرداخت شده، به عبارت دیگر تمام مطالبات کلزاکاران به طور کامل پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: البته خرید این محصول توسط بخش خصوصی نیز انجام شده است و بر اساس گزارش‌ها بخش خصوصی تا کنون ۱۱۱ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری کرده‌اند.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات گندم کاران افزود: تا امروز مراکز دولتی ۴ میلیون و ۳۷۷ هزار تن گندم از ۳۳۴ هزار گندم کاران در قالب خرید تضمینی تحویل گرفته‌اند.

سعادتی‌کیا ادامه داد: استان خوزستان با یک میلیون و ۸۲ هزار تن، فارس با ۵۰۲ هزار تن و گلستان با ۴۴۹ هزار تن در رتبه اول تا سوم بیشترین گندم تحویلی به مراکز دولتی قرار دارند.

وی میزان گندم دورم (گندم ماکارونی) که کشاورزان تا امروز تحویل داده‌اند را ۶ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و افزود: ارزش گندم دوروم تحویلی بیش از ۲۶ هزار و ۸۲ میلیارد تومان است.

سعادتی‌کیا گفت: در مجموع فایل ۴ میلیون و ۳۳۷ هزار تن از گندم‌ها به بانک‌ها ارسال شده است و تمام گندم‌کارانی که تا دوم مرداد ماه جاری فایل مشخصات و مطالبات آن‌ها به بانک‌های عامل ارسال شده است، مطالباتشان را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین از واریز یک هزار میلیارد تومان دیگر به حساب گندم‌کاران تا پایان هفته جاری خبر داد.

سعادتی‌کیا اضافه کرد: علاوه بر مراکز دولتی، بخش خصوصی نیز در ۱۶ استان در ۵۸ مرکز اقدام به خرید گندم از گندم‌کاران کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |