پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 127635 14:01 1399/10/14
مصرف سوخت نیروگاه‌ها یک میلیون لیتر کم شد

مصرف سوخت نیروگاه‌ها یک میلیون لیتر کم شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مصرف سوخت نیروگاه‌ها یک میلیون لیتر کم شد

مصرف سوخت نیروگاه‌ها یک میلیون لیتر کم شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، «غلامعلی رخشانی مهر» افزود: اکنون ۹ میلیون عدد چراغ روشنایی در معابر کشور نصب شده که این رقم بسیار بیشتر از استاندارد های بین المللی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیشتر چراغ‌های نصب شده در بزرگراه‌ها از نوع لامپ‌های ۴۰۰ وات است که با بررسی‌های انجام شده، باین نتیجه رسیدیم در بسیاری از نقاط می‌توان این لامپ‌ها را به ۱۰۰ وات تغییر و از ظرفیت آن برای کاستن از مصرف سوخت نیروگاه‌ها بهره برد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر تامین انرژی در زمستان را چالشی جهانی دانست و توضیح داد: بررسی‌های انجام شده در بخش‌های مختلف مصرفی، نشانگر آن است که می‌توان تا دو هزار مگاوات مصرف برق را کاهش داد و همین میزان می‌تواند کمک بسیار زیادی برای تامین سوخت نیروگاه‌ها باشد.

رخشانی مهر افزود: برنامه عملیاتی در این زمینه به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع سراسر کشور ابلاغ شده است، درهمین زمینه مصرف انرژی شرکت‌ها به شکل روزانه مورد پایش قرار می‌گیرد .

به گفته وی، بررسی دما نشانگر آن است که میانگین دما نسبت به میانگین ۱۰ سال گذشته تغییری نداشته، با این حال امسال افزایش مصرف انرژی در کشور مشاهده می شود که برای این منظور جلب همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی برای کاهش مصرف انرژی و کاهش روشنایی معابر،میادین، پارک‌ها و تابلوهای تبلیغاتی در دستور کار قرار دارد که در کاهش مصرف برق و درنتیجه بطور مستقیم درکاستن از میزان گاز مصرفی نیروگاه ها اثرگذار است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر از برنامه ریزی و انجام تبلیغات تلفیقی گسترده برای تشویق مردم در بهینه سازی مصرف انرژی (برق و گاز) خبر داد و گفت: کنترل مصرف در همه دستگاه‌های اداری از دیگر برنامه‌هایی است که به مورد اجرا درخواهدآمد، ضمن اینکه تعامل میان دستگاهی، نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی‌های بیشتری است.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران سیزدهم دی ماه گفت: بازرسی از اداره‌ها با هدف رعایت بیشتر مصرف انرژی در دستور کار قرار گرفت. "محمد حسن متولی زاده" در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز و برق) کشور افزود: بازرسی دستگاه های دولتی باهدف کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاهی در دستور کار قراردارد. وی افزود: علاوه بر این اصلاح روشنایی معابر و پایش بیشتر جهت کشف مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز نیز درحال انجام است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |