چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 162485 11:46 1400/08/30
مصرف بنزین به چند لیتر در روز رسید؟

مصرف بنزین به چند لیتر در روز رسید؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مصرف بنزین به چند لیتر در روز رسید؟

مصرف بنزین به چند لیتر در روز رسید؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، جلیل سالاری در نشست خبری در جمع خبرنگاران میزان مصرف بنزین را در حال حاضر ۹۰ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: زمان شدت کرونا میزان مصرف حدود ۷۵، ۷۶ میلیون لیتر بوده که ۱۵ میلیون لیتر افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان مصرف نفتگاز نیز در بخش نیروگاهی به ۸۰ تا ۸۳ میلیون لیتر رسیده که باضافه بخش نیروگاهی به ۱۰۰ میلیون لیتر می رسد.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی رقم تولیدهم بنزین و هم نفتگاز را حدود ۱۰۳ میلیون لیتر در روز عنوان کرد.

 وی در ادامه با بیان اینکه در دولت گذشته کار توسعه‌ای از بخش پالایشگاهی سلب شده بود، اظهار داشت: علیرغم تکالیف قانونی که باید نسبت به ذخیره سازی استراتژیک و ظرفیت سازی اقدام می شد، کاری صورت نگرفته ضمن اینکه رشد مصرف هم داشتیم.

وی افزود: چالش ساختاری دیگر موضوع حمل و نقل فراورده بوده که با توجه به شرایط امروز کارمزدی ۴ هزار نفتکش را در بخش حمل و نقل داریم و ظرفیت ذخیره سازی و انتقال خط لوله ایجاد شد، در جنوب کشور نیاز بود که از ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس بستر و ظرفیت انتقال ایجاد شود که بخشی از این چالش به وضعیت ساختاری برمی‌گردد.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به موضوع اساسنامه شرکت‌های زیرمجموعه نفت گفت؛ طبق قانون از سال ۶۶ باید اساسنامه ۴ شرکت اصلی به تصویب مجلس می‌رسید که نشده بود. اولین بحث این بود که هویت حقوقی شرکت تعیین تا کار توسعه آغاز شود، در این راستا توسعه پاروپالایشگاه ‌ جلوگیری از خام فروشی در اساسنامه تعریف شد، بنابراین باید هویت حقوقی مجموعه شفاف سازی شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |