سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 136311 13:39 1399/12/18
مصرف برق از 38 هزار مگاوات گذشت

مصرف برق از 38 هزار مگاوات گذشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مصرف برق از 38 هزار مگاوات گذشت

مصرف برق از 38 هزار مگاوات گذشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، از تازه ترین اطلاعات شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد که مصرف برق کشور دیروز و در ساعت ۱۸ و ۳۳ دقیقه به ۴۰ هزار و ۶۲مگاوات رسید و این میزان مصرف درحالی است که پارسال و در همین بازه زمانی حداکثر مصرف ۳۷ هزار و ۸۴۷ مگاوات بود.

مقایسه این دو زمان بیانگر آن است که امسال نسبت به مدت مشابه پارسال مصرف برق رشدی ۲ هزار و ۲۱۵ مگاواتی دارد. مصرف برق بخش صنایع نیز در ساعت ۱۸ و ۳۳ دقیقه دیروز به عدد پنج هزار و ۷۸ مگاوات رسید که نشان از رشد مصرف در بخش مولد کشور دارد و به اعتقاد دست اندرکاران صنعت برق، هرچه میزان مصرف برق در بخش صنعت افزایش یابد، نشان از آن دارد که برق در جایگاه درستی مصرف می شود که حاصل آن علاوه بر رونق تولید و اشتغال، افزایش رفاه در جامعه است.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران که مورد بررسی قرار گرفت، نشان از آن دارد که میزان مصرف برق در ساعت ۱۱ و ۴۲ دقیقه روز یکشنبه ۱۷ اسفند ماه نیز به عدد ۳۸ هزار و ۱۲۲ مگاوات رسید.

پارسال و در همین بازه زمانی میزان مصرف ۳۵ هزار و ۱۰۹ مگاوات بود که مقایسه این دو زمان نشان از رشد بیش از سه هزارمگاواتی دارد. به اعتقاد برخی این افزایش مصرف برق ناشی از فعالیت بیش از حد استخراج کنندگان ارزهای مجازی به دلیل گران شدن قیمت آن است.

متولیان صنعت استخراج رمز ارز معتقدند: میزان مصرف برق این بخش آنچنان نیست که افزایش مصرفی بیش از حد را به شبکه برق کشور تحمیل کند.

در عین حال سخنگوی صنعت برق گفت: استخراج رمز ارز با استفاده غیرمجاز از شبکه برق موجب افزایش روند مصرف خواهد شد، اما چنانچه این فعالیت با کسب مجوز باشد، صنعت برق، برق مورد نیاز این فعالان را تامین خواهد کرد.

" مصطفی رجبی مشهدی" همواره تاکید براین موضوع داشته و اعلام کرده که چنانچه استخراج رمز ارز بدون مجوز باشد، صنعت برق با آن برخورد کرده و نسبت به قطع برق این فعالیت اقدام خواهد کرد



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |