پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 148712 14:17 1400/04/29
مصرف برق از ۶۴ هزار مگاوات عبور کرد

مصرف برق از ۶۴ هزار مگاوات عبور کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مصرف برق از ۶۴ هزار مگاوات عبور کرد

مصرف برق از ۶۴ هزار مگاوات عبور کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، به دنبال افزایش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور و نیاز مردم به استفاده از وسایل سرمایشی که بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص می دهند روند مصرف برق به مرحله خطرناک رسید.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران حکایت از آن دارد که روز گذشته میزان مصرف برق با افزایش یک هزار و ۳۵۸ مگاواتی نسبت به روز ماقبل(یکشنبه) برمدار صعودی قرار گرفته است.

مصرف ۶۴ هزار و ۴۳۹ مگاواتی روز گذشته همچنین در مقایسه با مدت مشابه پارسال با مصرف ۵۸ هزار و ۱۴ مگاوات از رشد بیش از ۶ هزار مگاوات برخوردار شده است.

همچنین مصرف برق شبانه کشور نیز روندی صعودی به خود گرفت به گونه ای که در ساعت ۲۱ و ۲۹ دقیقه به رقم ۵۹ هزار و ۷۳ مگاوات رسید .

این میزان مصرف در بخش خانگی و تجاری درحالی رخ داده که بخش صنعت در کمترین میزان مصرف قرار دارد.

روز گذشته بخش صنعت ۲ هزار و ۲۷۱مگاوات در روز مصرف داشت و مصرف شبانه این بخش هم ۲ هزار و ۸۰۷ مگاوات بود.

این میزان مصرف برق در بخش صنایع درحالی است که سخنگوی صنعت برق گفته است: از روز گذشته گشایشی‌هایی برای صنایع سیمان و فولاد قائل شدیم.

سخنگوی صنعت برق افزود: بر این اساس صنایع سیمان می‌توانند یک نوبت کاری در شب با ظرفیت ۱۰۰ درصدی به فعالیت بپردازند و در مابقی ساعت با ظرفیت ۳۰ درصدی کار کنند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: چنانچه همکاری این صنایع با صنعت برق تداوم یابد، گشایش بیشتری قائل خواهیم شد.

وی درباره فعالیت صنایع فولادی هم گفت: صنایع فولادی هم با ۵۰ درصد ظرفیت در یک نوبت کاری شب کار می‌کنند و تلاش می‌شود در صورت تداوم همکاری خوب، گشایش بیشتری برای این صنایع ایجاد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |