چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5136 13:29 1393/06/18
مشاور وزيرکشور: فشارها مانع معرفي زنان بيشتر به عنوان فرماندار شد

مشاور وزيرکشور: فشارها مانع معرفي زنان بيشتر به عنوان فرماندار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مشاور وزيرکشور: فشارها مانع معرفي زنان بيشتر به عنوان فرماندار شد

مشاور وزيرکشور: فشارها مانع معرفي زنان بيشتر به عنوان فرماندار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده گفت: فشارها مانع معرفي زنان بيشتري در دولت به عنوان فرماندار در شهرستان هاي مختلف کشور شد.


 به گزارش ايرنا 'فهميه فرهمند پور' در نشست با فرهيختگان و مشاوران زن در دستگاه هاي اجرايي خراسان شمالي گفت: با وجود اين، براي نخستين بار بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اين دولت چهار زن را به عنوان فرماندار معرفي کرد.
وي گفت: به توانمندي زنان در اداره کشور اعتقاد داريم و به همين دليل اين قشر بايد در تمامي دستگاه ها حضور داشته باشد تا نگاه ها تنها منحصر به يک جنسيت نشود.
مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده گفت: فرمانداران زن بايد موفق شوند تا توانمندي خود را ثابت کنند و من معتقدم که اين قدرت را نيز دارند.

وي با بيان اينکه در معرفي زنان به عنوان فرماندار موج مخالفت زياد بود اظهار کرد: زنان بايد به هم کمک کنند تا توانمندي خود را به مردان و جامعه نشان دهند.
مشاور وزير کشور در امور بانوان خانواده گفت: اکنون مشکلات و چالش هاي زيادي در کشور وجود دارد که بايد از سوي دولت برطرف شود اما به اندازه کافي منابع مالي و انساني وجود ندارد.
فرهمند پور بر بهينه سازي مديريت منابع تاکيد کرد و افزود: اکنون بايد اين مهم در کشور مورد توجه قرار گيرد تا بخشي از مشکلات جامعه برطرف شود.
وي همچنين بر همکاري بين دستگاهي نيز اشاره کرد و گفت: راه برون رفت از مشکلات مشارکت و همدلي ارگان هاي مختلف با هم است.
مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده در ادامه با بيان اينکه نگاه ها در مديريت ها بايد برگرفته از نگاه زنانه نيز باشد گفت: اکنون نگاه مديران و مسوولان ما همه مردانه است.
وي گفت: مديران دستگاه هاي مختلف کشور در اجراي برنامه ها و برنامه ريزي ها بايد يک نگاه متفاوت از نگاه مردان نيز داشته باشند زيرا نيمي از جمعيت را بانوان تشکيل مي دهند.
وي افزود: اما در تمامي برنامه ها نگاه تنها جنسيتي و آن هم مردانه است که اين امر در جامعه مشکل ايجاد خواهد کرد.
وي گفت: بيش از سه دهه از انقلاب گذشته است و تمامي برنامه ها و برنامه ريزي ها نيز مردانه بوده است آيا در حوزه هاي مختلف موفقيت داشته ايم.
مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده با بيان اينکه در انجام هرکاري بايد از نگاه زنان نيز به آن موضوع توجه کرد افزود: در اجراي برنامه ها بايد به نيازهاي تمام گروه ها توجه شود.
در اين نشست تعدادي از بانوان دستگاه هاي اداري خراسان شمالي و فرهيختگان، گسترش آسيب هاي اجتماعي، افزايش آمار طلاق، بيکاري، مشکلات زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست، نبود امکانات ورزشي و فرهنگي اختصاص براي زنان و دختران، کمبود امکانات و خدمات بهداشتي، آموزشي براي اين قشر را از جمله مشکلات زنان و دختران اين استان عنوان کردند.
اين نشست با حضور زنان فرهيخته و مشاوران زن در دستگاه هاي اجرايي خراسان شمالي در سالن استانداري اين استان برگزار شد.
* الگوي مهاجرت به کلانشهرها زنانه شده است
همچنين فرهمند پور مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده در جمع خبرنگاران استان خراسان شمالي با بيان اينکه الگوي مهاجرت تغيير کرده است، گفت: الگوي مهاجرت به کلانشهرها زنانه شده است.

وي اظهار کرد: در سال هاي گذشته مردان و آن هم بيشتر براي کارهاي ساختماني به کلانشهرها مهاجرت مي کردند.
وي افزود: اما هم اکنون اين الگو تغيير کرده و زنان تحصيل کرده مجرد براي يافتن کار و يا کسب جايگاه اجتماعي به کلانشهرها مهاجرت مي کنند.
وي گفت: حتي در مهاجرت مردان به کلانشهرها آثار نامطلوبي وجود داشت که منجر به افزايش سن دختران مجرد در روستاها و شهرهاي کوچک، مشکلات و آسيب هايي که گريبانگير مردان متاهل و يا مجرداني که مهاجرت کرده بودند، مي شد.
وي با بيان اينکه مهاجرت دختران و يا زنان، آسيب خود را در جامعه خواهد گذاشت افزود: آسيب ها در کوتاه مدت مشاهده خواهد شد که راه حل درمان اين آسيب ها در کوتاه مدت جواب نمي دهد.
وي با بيان اينکه اکنون بيش از 60 درصد صندلي هاي دانشگاه ها توسط دختران پر شده است گفت: آيا تمامي زير ساخت هاي لازم براي اشتغال اين افراد فراهم شده است.
وي افزود: فرصت هاي شغلي بين مردان و زنان برابر توزيع نشده اما تعداد دانشجويان دختر پيشي گرفته است که اين امر در ازدواج و اشتغال مشکل ايجاد خواهد کرد.
مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده بر ايجاد زير ساخت هاي مناسب از جمله ايجاد فضاهاي مختلف از جمله ورزشي، رفاهي، اجتماعي براي بانوان در جامعه تاکيد کرد.
فرهمند پور افزود: بايد شرايط و زير ساخت هاي لازم براي اينکه يک دختر بعد از ديپلم گرفتن بدون رفتن به دانشگاه در اجتماع حتي در تشکل ها حضور داشته باشد فراهم شود تا همه احساس نکنند که بايد به دانشگاه بيايند.
اين استاد دانشگاه هاي تهران گفت: هم اکنون بيشتر دختران راهي جز دانشگاه رفتن ندارند زيرا که مي خواهند چهار سال معطلي و بيکاري خود را عقب تر بياندازند.
وي بر تنوع سازي فرصت هاي اجتماعي براي حضور زنان در جامعه تاکيد کرد و افزود: بايد امکان حضور زن در جامعه براي فعاليت و پرکردن اوقات فراغت فراهم شود تا تنها احساس نياز آنان دانشگاه رفتن نباشد.
*مبارزه با بدحجابي هماهنگي 25دستگاه را مي طلبد
مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده در بخش ديگري از سخنانش در خصوص بدحجابي نيز گفت: حل اين مشکل همکاري 25 دستگاه را مي طلبد.
فرهمند پور اظهار کرد: هم اکنون در جامعه به مسئله مد به عنوان يک مسئله فرهنگي نگاه مي کنند اما بيشترين بعد مد اقتصادي است.

وي با بيان اينکه مد يک صنعت است افزود: اما پيامد هاي فرهنگي آن ملموس تر است.
وي به دختران و زنان ساپورت پوش نيز اشاره کرد و گفت: يک زن مي تواند با 100 هزار ريال يک ساپورت تهيه کند و بپوشد و حتي خيلي شيک نيز تلقي شود اما بيشتر افراد جامعه قدرت خريد يک لباس مناسب شيک را بخاطر گراني آن ندارند.
وي افزود: بايد امکانات در جهت توليد پوشاک مناسب و زيبا و با قيمت پايين در اختيار قرار گيرد تا گزينه ها براي انتخاب متنوع باشد.
وي گفت: اگر هم اکنون يک دختر مانتو تنک و چسبان مي پوشد نگوييد که غربي شده زيرا که گزينه مناسبي براي پوشيدن پيدا نکرده است همين توليدات در بازار يافت مي شود، استفاده مي کند.
وي افزود: بايد پوشاک مناسب، متنوع با قيمت هاي مختلف در جامعه باشد تا افراد بتوانند گزينش کنند.
اين استاد دانشگاه در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه خانواده ها تربيت فرزندان خود را رها کرده اند گفت: آيا انتظار داريد دولت بچه هاي شما را تربيت کند و خود توانايي اين امر را نداريد.
فرهمند پور با بيان اينکه در قبل از انقلاب خانواده ها در يک دولت طاغوت فرزندان متدين تربيت کردند که انقلاب را آفريدند و در دفاع مقدس جانانه جنگيدند گفت: آيا يک دولت طاغوتي مي توانست فرزندان متدين تربيت کند.
وي افزود: مردم هم اکنون گمان مي کنند چون دولت جمهوري اسلامي است پس بايد فرزندان آنان را نيز تربيت کند.
وي با بيان اينکه دستگاه ها مربوط در امر تعليم وتربيت وظايفي دارند گفت: اما متاسفانه برخي از خانواده ها حتي مطالبه گر نيز هستند که چرا آموزش و پرورش فرزندش را خوب تربيت نکرده است.
وي بر اطلاع رساني و آگاه بخشي خانواده ها تاکيد کرد و افزود: برخي افراد آسان ازدواج کردن را به غلط آسان انتخاب کردن مي دانند که اين امر نيز موجب طلاق خواهد شد.
وي گفت: هم اکنون نرخ رشد طلاق در روستاها و شهرهاي کوچک افزايش داشته اما هنوز هم آمار طلاق در کلانشهرها بيشتر است.
* توجه به افزايش جمعيت
مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده بر افزايش جمعيت تاکيد کرد و گفت: هم اکنون کاهش جمعيت در کشور مانند بحران کم آبي و آلودگي هوا است.
فرهمند پور افزود: متاسفانه مردم مشکل و چالش کم آبي را درک نمي کنند و فکر مي کنند که اکنون که تابستان است کمبود آب داريم اما اين موضوع جدي است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |