پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 6142 14:51 1393/08/03
مسکن از عمق رکود فاصله گرفته است

مسکن از عمق رکود فاصله گرفته است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مسکن از عمق رکود فاصله گرفته است

مسکن از عمق رکود فاصله گرفته است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی: رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از افزایش ۴۰درصدی خرید و فروش آپارتمان در مقایسه با مهر سال گذشته خبر داد و گفت: این افزایش به معنای فاصله گرفتن از عمق رکود مسکن است‎.

‎حسام عقبایی اظهار کرد: هر چند معاملات مسکن با ورود به ایام محرم با کاهش طبیعی مواجه می شود اما پیش بینی می‌شود در ماه‌های باقیمانده از سال۹۳ حجم معاملات در حوزه خرید و فروش و حوزه اجاره در مقایسه با مدت مشابه سال۹۲ افزایش یابد‎.
‎وی با تاکید بر ثبات قیمت‌ها همزمان با افزایش تعداد معاملات در پاییز، خاطرنشان کرد: امسال بیشترین نقل و انتقالات اجاره در شهر تهران در تیرماه صورت گرفت، به‌طوریکه در این ماه ۲۱ هزار و ۲۹۰ فقره اجاره‌نامه در بنگاه‌های املاک شهر تهران تنظیم شد‎.
‎وی با بیان اینکه در مهرامسال ۱۴ هزار و ۲۱۶ قرارداد اجاره در تهران منعقد شد، تصریح کرد: در شهریور امسال در کل کشور مجموعا ۷۲ هزار و ۹۶۰ قرارداد اجاره منعقد شده است که این میزان در تیرماه، ۷۹ هزار و ۴۹۲ قرارداد و در مهرماه ۵۰ هزار و ۴۷۰ قرارداد بوده است‎.
‎رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه کاهش تعداد معاملات اجاره در مهرماه به دلیل خروج از فصل طلایی جابجایی‌ها و کاهش تقاضا از سوی اجاره‌نشین‌ها طبیعی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد ثبات قیمت ها در بازار اجاره هستیم و در اغلب موارد می بینیم که مالکان در قیمت های پیشنهادی خود تخفیف‌هایی هم اعمال می‌کنند‎.
‎وی با بیان این‌که حجم معاملات در مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، در تهران نیز ۱۳ هزار و ۴۰۳ قرارداد خرید و فروش در مهرماه ۹۳ به ثبت رسیده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۹ هزار و ۲۴۸ قرارداد بوده است‎.
‎عقبایی گفت: حجم قراردادهای اجاره در مهرماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۷۷ قرارداد بود که امسال به ۱۴ هزار و ۲۱۶ قرارداد کاهش یافته است‎.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |