چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 114765 13:12 1399/07/15
مسئله تامین مسکن یک نیاز جدی جامعه بشری است

مسئله تامین مسکن یک نیاز جدی جامعه بشری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مسئله تامین مسکن یک نیاز جدی جامعه بشری است

مسئله تامین مسکن یک نیاز جدی جامعه بشری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی همزمان با روز جهانی اسکان بشر در گفت‌وگویی با خانم میمونا محد شریف، معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) با اشاره به انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس شورای اجرایی هبیتات اظهار داشت: این اتفاق فرصتی است تا بتوان همکاری ها با برنامه اسکان بشر را بیش از پیش توسعه داد.

وی در ادامه با تبریک هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل تصریح کرد: در این روز امیدوار هستیم تا جهانی عاری از خشونت و مملو از صلح، تعامل و با پرهیز از زورگویی‌ها، تک جانبه‌گرایی‌ها را شاهد باشیم تا در جهانی جدید به دور از پارادایم‌های سنتی قدرت که همواره گروهی برای گروهی دیگر تصمیم می‌گرفتند، فضایی متناسب با شرایط معاصر فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مساله مسکن یک نیاز جدی جامعه بشری است که همه دولت‌ها در جهت پاسخگویی به آن هستند که این موضوع به طور قطع همراه با مفاهیمی چون خانواده، کیفیت زیست اهمیت پیدا می‌کند و در این خصوص بحث جوانان بسیار مهم است. در این زمینه دستور کار جدید شهری بعنوان سند مصوب کنفرانس هبیتات سه در سال ۲۰۱۶ می تواند الگویی برای توسعه پایدار شهری محسوب شود.

وی در زمینه همکاری با برنامه اسکان بشر ملل متحد نیز تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران همواره رویکرد حمایت از برنامه های هبیتات را در دستور کار خود داشته و بر گسترش همکاری ها در چاچوب یادداشت تفاهم جدید که برای دوره ۲۰۲۵-۲۰۲۰ برنامه ریزی شده و فصل جدیدی از همکاری ها را خواهد گشود اشاره کردند.

اسلامی ضمن تاکید بر حمایت دولت از فعالیت های دفتر هبیتات تهران عنوان داشت که استفاده از ظرفیت های دفتر تهران در بهره گیری از تجارب موفق جهانی و به اشتراک گذاری تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در حوزه سکونتگاه ها و توسعه شهری پایدار حائز اهمیت است.

خانم میمونا محد شریف نیز در این ارتباط ویدئو کنفرانسی ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از برنامه اسکان بشر ملل متحد و نیز دفتر هبیتات تهران عنوان داشت: متاسفانه امروز شهرها بعنوان مرکز شیوع و گسترش ویروس کرونا چالش جدیدی را تجربه می کنند که متخصصان و دست اندرکاران شهری را با تجربه جدیدی از زیست شهری مواجه کرده است که مستلزم یافتن راهکارهای بلند مدت و پایدار برای مقوله هایی از این سنخ هستند.

وی انعقاد تفاهمنامه جدید همکاری دولت با هبیتات را بسیار مهم ارزیابی نمود و اظهار امیدواری کرد: در فصل جدید همکاری و با حمایت های دولت و دبیرخانه کمیته ملی اسکان بشر جمهوری ایران فعالیت های دفتر هبیتات تهران در راستای اجرای پروژ‌ه های اثر گذار بویژه با استفاده از جذب منابع خارجی گسترش یابد.

در ادامه شریف از وزیر راه و شهرسازی جهت شرکت در رویدادهای هبیتات که بصورت مجازی برگزار می شوند دعوت بعمل آورد.

شایان ذکر است در این دیدار ویدئو کنفرانسی محمد مهدی مظاهری دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |