جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 194519 10:11 1401/06/16
مرکز تجاری ایران در روسیه افتتاح شد

مرکز تجاری ایران در روسیه افتتاح شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مرکز تجاری ایران در روسیه افتتاح شد

مرکز تجاری ایران در روسیه افتتاح شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در این مراسم بیان داشت: با توجه به ارتقای تعاملات سازنده اخیر جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه و تاکید مقامات عالی دو کشور مبنی بر تسهیل و توسعه روابط تجاری و اقتصادی فی مابین و با عنایت به وجود موافقتنامه تجارت ترجیحی میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بازار روسیه درگاه مناسبی برای عرضه محصولات ایرانی به ویژه در حوزه محصولات ساختمانی، مواد غذایی و کشاورزی، صنایع پایین دست پتروشیمی، آهن و فولاد، مواد معدنی، پوشاک، ماشین آلات صنعتی و… محسوب می شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این مراسم گفت: امسال قصد داریم رکورد مبادلات تجاری با روسیه را بشکنیم. حضور اتاق تعاون و همچنین افتتاح مرکز تجاری کمک زیادی در جهت پیشرفت و توسعه روابط دو کشور دارد.

وی ضمن اظهار خرسندی از پیشرفت روابط بین ایران و روسیه بیان داشت: یکی از مظاهر این پیشرفت افتتاح مرکز تجاری بین دو کشور است.

جلالی افزود: در سال ۲۰۲۱ جهش بسیار خوبی در روابط دو کشور داشتیم. سطح روابط تجاری ایران و روسیه به بالای ۴ میلیارد رسیده است که در طول روابط دو کشور بی سابقه است. در سال جاری امیدواریم رکورد بالاتری خواهیم داشت.

سیدکاظم دلخوش رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به نقش این مرکز در گسترش تعاملات تجاری فعالان اقتصادی دو کشور اظهار داشت: این مرکز تسهیلگر فعالیت تجار ایرانی و روسی خواهد بود و سطح تعاملات اقتصادی دو کشور را افزایش می دهد. وی ابراز داشت: بازار کشور روسیه برای فعالان اقتصادی ایران حائز اهمیت است و فرصت مغتنمی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در مراسم افتتاحیه مرکز تجاری ایران و روسیه توضیحاتی را راجع به نحوه کار وفعالیت این مرکز ارائه داد.

علیرضا پیمان پاک گفت: یکی از مهمترین سرفصل های این مرکز تجاری مدیریت و هماهنگ کردن رویدادهایی چون برگزاری نمایشگاه ها و سفرهای هیات های تجار و برقراری ارتباطات بین تجار دو کشور است. ایجاد شناخت و اطلاع رسانی از قوانین، مقررات در کنار برنامه های کشورها کمک شایانی به آشنایی تجار دو کشور است.

گفتنی است، مرکز تجاری ایران در کشور روسیه امروز با حضور بهمن عبداللهی رئیس و تعدادی از اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون ایران، جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، کاظم دلخوش رئیس فراکسیون تعاون مجلس، علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، امیرآبادی عضو هیئت ریسه مجلس و تعداد دیگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اقتصادی کشور روسیه افتتاح شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |