جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 7994 15:38 1393/09/23
مرمت نسخ خطی از اقدام‌های فاخر در کشور است

مرمت نسخ خطی از اقدام‌های فاخر در کشور است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مرمت نسخ خطی از اقدام‌های فاخر در کشور است

مرمت نسخ خطی از اقدام‌های فاخر در کشور است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرمت و بازسازی نسخ خطی و کتاب‌ها و نشریات قدیمی از جمله اقدام‌های فاخر و ماندگار در کشور است.

دست‌اندرکاران این حوزه در کشورمان از هنر زیادی برخوردارند که می‌توانند برای مرمت آثار و نسخ خطی کشورهای خارجی نیز سفارش دریافت کنند.
به گزارش ایسنا، علی جنتی روز یکشنبه ۲۳ آذر از تالارها و بخش‌های گوناگون موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه حاج حسین آقا ملک، بازدید کرد و گفت: آثار تاریخی موجود در این موزه در بخش­‌های مختلف بخشی از تاریخ و تمدن دیرینه کشورمان را به نمایش گذاشته است که باید اطلاع‌رسانی بیش‌تری برای آشنایی مردم صورت گیرد.
او افزود: بازدید مردم از این آثار به طور قطع منجر به آشنایی آن‌ها به‌ویژه نسل جوان با تاریخ و هنر کشورمان به عنوان کشوری دارای صبغه و سابقه فرهنگی و هنری می­‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از تالارهای محققان و نشریات، کتابت و نگارگری، سکه‌های تاریخی، خاندان غفاری و کمال‌الملک، نمایشگاه دایمی حاج حسین آقا ملک، قلمدان‌ها و آثار لاکی، آثار اهدایی بانو عزت‌ملک ملک، نگارخانه و نمایشگاه‌های ادواری کتابخانه و موزه ملی ملک، با اشاره به ذوق و هنر حاج حسین آقا ملک در گردآوری این آثار و نفایس این گنجینه، خاطراتی را از زمان ساخته شدن ساختمان کنونی این موقوفه در محوطه تاریخی باغ ملی در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ خورشیدی بیان کرد.
جنتی در ادامه بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک، در بخش حفاظت و مرمت و مستندنگاری این موسسه، با اشاره به تکنیک‌ها و روش‌های تازه این موقوفه در حفاظت و مرمت آثار تاریخی به‌ویژه نسخه‌های خطی، اظهار کرد: شایسته است کتابخانه‌های دیگر برای مرمت و بازسازی نسخه‌ها و کتاب‌های خطی خود از توان کتابخانه و موزه ملی ملک بهره بگیرند. حتی در این زمینه برخی کتابخانه‌های خارجی وجود دارند که به این امکانات و توانایی‌ها به‌ویژه در حوزه مرمت کاغذ بسیار نیازمندند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند آن‌ها را به این مرکز راهنمایی کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |