پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 11346 15:03 1394/01/16
مردم منتظر افزایش کیفیت قطعات خودرو

مردم منتظر افزایش کیفیت قطعات خودرو

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مردم منتظر افزایش کیفیت قطعات خودرو

مردم منتظر افزایش کیفیت قطعات خودرو

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صادرات غیرنفتی در سال جاری رشد خواهد کرد، گفت: مردم از قطعه‌سازان انتظار دارند تا کیفیت را افزایش دهند

محمدرضا نعمت‌زاده گفت: در کشورمان کارهای ناتمام زیادی وجود دارد به طوری که ۱۰درصد آنها تکمیل شده و ۹۰درصد مابقی می‌بایست تکمیل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تامین رضایتمندی مردم چه در شاخه تولید محصولات مصرفی و چه در حوزه فروش کالا و خدمات می بایست در صدر توجه دست اندر کاران حوزه های مربوطه باشد.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو یکی از صنایع پیشران و مورد انتظار دولت است، تصریح کرد: این صنعت تا به امروز توانسته حدود ۱۹درصد ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص دهد.

نعمت‌زاده اظهار داشت: خودروسازان و قطعه سازان از یکدیگر جدا نبوده و مکل یکدیگرند اما آنچه کانون توجه مصرف کنندگان است بیشتر به قطعات خودرو مربوط می شود لذا باید در افزایش بیش از پیش کیفیت ساخت قطعات مطابق استانداردهای بین المللی همت گماشت، همچنین علاوه بر صادرات کالاهای غیر نفتی می بایست در نیز پیشتاز باشیم

این اظهارات در حالی عنوان شد که پس از موفقیت تیم ایرانی در مذاکرات کارشناسان معتقدند خودروسازان بزرگ جهانی در انتظار توافق نهایی برای حضور در بازار و صنعت خودروی ایران هستند.

خودروسازان بزرگ جهانی در یک قدمی ایران

ایسنا در گزراشی که به این موضوع می پردازد آورده است: با دستیابی به تفاهم اولیه برای امضای توافق جامع هسته‌ای بین ایران و 1+5، خودروسازان خارجی به افزایش احتمال حضور خود در بازار ایران امیدوار شده‌اند.

خودروسازان مطرح خارجی از جمله پژو، رنو و چند شرکت بزرگ دیگر از یک سال و نیم گذشته تلاش‌های خود را برای حضور در بازار خودروی ایران آغاز کرده‌اند.

با این حال تحریم‌های یک جانبه و غیر قانونی برخی کشورهای غربی و آمریکا باعث شده تا این شرکت‌ها نتوانند به آرزوی خود برای حضور در بازار خودروی ایران به طور کامل جامه عمل بپوشانند.

در این شرایط دستیابی به تفاهم اولیه برای امضای توافق جامع هسته‌ای باعث شده تا امید این شرکتها برای حضور در بازار ایران افزایش یابد. در این زمینه مسوولان دو شرکت فرانسوی پژو و رنو از دستیابی به تفاهم اخیر بین ایران و 1+5 ابراز رضایت کرده‌اند.

در این زمینه پایگاه اینترنتی نشریه فرانسوی اکسپرس اعلام کرده که توافقی که پنجشنبه گذشته در لوزان سوییس میان ایران و قدرت‌های غربی اعلام شد، خبر خوبی برای خودروسازان فرانسوی بود زیرا این شرکت‌ها از تحریم‌ها لطمه شدیدی دیده بودند به‌ویژه پژو سیتروئن که مجبور شد ایران را در سال 2012 ترک کند.

سخنگوی پژو سیتروئن به خبرگزاری فرانسه گفته است که ما از تحولات مثبت در این مذاکرات که شرط اساسی برای ساخت آینده این شرکت در ایران با شریکش است، استقبال می‌کنیم. رنو هم در واکنشی مشابه به همتای فرانسوی خود اذعان کرده ایران بازار استراتژیکی برای این شرکت به شمار می‌رود.

این وضعیت در حالی است که پیش از این ایران خودرو اعلام کرده بود که قرارداد این شرکت با پژو نهایی شده و با دستیابی به تفاهم هسته‌ای، امضا خواهد شد. این شرکت همچنین اعلام کرده بود که مذاکره با رنو در زمینه نحوه ادامه همکار‌ی‌ها در جریان است.

برخی دیگر از شرکت‌های خودروساز داخلی نیز قراردادهایی را برای همکاری با شرکای بزرگ اروپایی خود آماده کرده‌اند و اعلام جزییات آن را به پس از امضا موکول کرده‌اند.

در این شرایط کارشناسان معتقدند که در سه ماه باقیمانده تا امضای توافق جامع هسته‌ای بین ایران و 1+5، خودروسازان بزرگ خارجی حداکثر تلاش خود را خواهند کرد تا پس از امضای توافق جامع، فعالیت خود در بازار ایران را آغاز کنند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور شرکتهای خودروساز خارجی در ایران را منوط به شرایطی از جمله سرمایه‌گذاری مستقیم،‌ انتقال تکنولوژی، تولید خودروهای به‌روز و صادرات از پایگاه‌های تولیدی در ایران کرده است.

البته با توجه به جذابیتهای بازار ایران خودروسازان بزرگ جهانی نیز این شروط را پذیرفته‌اند به‌گونه‌ای که پیش از این مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده بود که پژو تمام شروط یاد شده از جمله سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران را پذیرفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |