پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 56121 13:18 1395/12/16
مردم ایالات متحده نگران از دست رفتن هویت ملی خود هستند

مردم ایالات متحده نگران از دست رفتن هویت ملی خود هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مردم ایالات متحده نگران از دست رفتن هویت ملی خود هستند

مردم ایالات متحده نگران از دست رفتن هویت ملی خود هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری شفقنا نوشت: نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط اسوشیتدپرس و مرکز NORC برای تحقیق در امور عمومی انجام شده دریافته است که در ایالات متحده جمهوریخواهان فرهنگی که ریشه در باورهای مسیحیت دارد و دموکرات ها سنت های مهاجران اروپایی اولیه به این سرزمین را عوامل بنیادی برای هویت آمریکایی می دانند.

دموکرات ها بیشتر با این نکته موافق هستند که تاریخ آمریکا شکل گرفته از آمیزه ای از مردمان سراسر جهان و سنت آزار پناهجوبان است.

درحالیکه در ایالات متحده یک عدم توافق در مورد عامل شکل دهنده هویت آمریکایی وجود دارد، با صرفنظر از گرایش حزبی، از هر ده نفر آمریکایی هفت نفر معتقدند که این کشور در حال از دست دادن آن هویت است.

در حدود ۶۵ درصد از دموکرات ها می گویند وجود آمیزه ای از فرهنگ های جهانی برای هویت آمریکایی به شدت یا بسیار مهم است. اما فقط ۳۵ درصد جمهورخواهان چنین نظری دارند. در مقابل ۲۹ درصد دموکرات ها مسیحیت را به همان اندازه مهم می دانند، در حالیکه ۵۷ درصد جمهوریخواهان بر اهمیت مسیحیت در هویت آمریکایی تاکید دارند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد دموکرات ها ۳ برابر بیشتر از جمهوریخواهان می گویند ایالات متحده می بایست کشوری شکل گرفته از بسیاری از فرهنگ ها و ارزش هایی باشد که با رسیدن مردمان جدید تغییر می کند. در این باره جمهوریخواهان معتقد هستند می بایست یک فرهنگ آمریکایی بنیادین موجود باشد که مهاجران خود را با آن تطبیق دهند.

در مورد مباحثی که بزرگترین تهدید برای شیوه زندگی آمریکایی محسوب می شود، دموکرات ها در مسائل ترس از رهبران سیاسی کشور، سیاست دوقطبی و نابرابری اقتصادی اتفاق نظر دارند. در مقابل مهمترین نگرانی اکثریت جمهوریخواهان، مهاجرت غیرقانونی است.

اما پیروان هر دو حزب اصلی آمریکا در مورد ترس از تاثیر دولت های خارجی در کشورشان نگرانی یکسانی دارند به طوریکه ۴۰ درصد دموکرات ها و جمهوریخواهان این احتمال که رییس جمهور دونالد ترامپ روابطی با روسیه داشته باشد را موضوع به شدت یا بسیار تهدیدکننده ای می دانند.

۵۲ درصد جمهوریخواهان ایالات متحده را تنها ابرقدرت جهان می دانند. این عدد در ماه ژوئن گذشته ۳۵ درصد بود. اما تنها ۲۲ درصد دموکرات ها چنین نظری دارند.

یک اکثریت ۸۰ درصدی از دموکرات ها باور دارند که تنوع نژادی، مذهبی و سوابق افراد موجب قوی تر شدن ایالات متحده می گردد. این عدد هشت ماه پیش ۶۸ درصد بود. اعتقاد به این رویکرد در میان جمهوریخواهان ۵۱ درصد است.

نظرسنجی AP-NORC از ۱۶ تا ۲۰ فوریه ۲۰۱۷ با پرسش از ۱۰۰۴ بزرگسال آمریکایی انجام شده و ضریب خطای ۳٫۹ درصد دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |