پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 155279 14:51 1400/07/03
مرداد ۵۲ هزار تنی گوشت در کشور توزیع شد

مرداد ۵۲ هزار تنی گوشت در کشور توزیع شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مرداد ۵۲ هزار تنی گوشت در کشور توزیع شد

مرداد ۵۲ هزار تنی گوشت در کشور توزیع شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه مرداد سال جاری را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۰ در مجموع ۵۲٬۸۰۰ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

گوشت گاو و گوساله با ۲۸٬۲۳۲ تن، ۵۳٫۵ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۲۰٬۱۸۹ تن، بز و بزغاله با ۳٬۴۴۰ تن، و سایر انواع دام با ۹۳۹ تن، به‌ترتیب ۳۸٫۲ درصد، ۶٫۵ درصد و ۱٫۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۰ با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ نشان‌دهنده افزایش ۴۳ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز  است.

مقدار عرضه گوشت در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ برای گوسفند و بره ۶۵ درصد، برای بز و بزغاله ۲۷ درصد، برای گاو و گوساله ۳۲ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۶۲ درصد، و برای شتر و بچه‌شتر ۱۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل (تیر) در حدود دو درصد کاهش داشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |