پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 7189 14:03 1393/09/01
مذاکره با آفريقا براي انجام فعاليت‌هاي معدني

مذاکره با آفريقا براي انجام فعاليت‌هاي معدني

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مذاکره با آفريقا براي انجام فعاليت‌هاي معدني

مذاکره با آفريقا براي انجام فعاليت‌هاي معدني

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه توليد: وزير صنعت، معدن و تجارت از انجام مذاکرات با آفريقا براي افزايش فعاليت‌هاي معدني به ويژه در معدن گينه در آفريقا خبر داد

و گفت: بعد از 20 سال تاخير معدن گينه که قرار بود با سرمايه‌گذاري ايران در آفريقا راه‌اندازي شود، فعاليت خود را آغاز خواهد کرد‎.
‎محمدرضا نعمت زاده با بيان اين‌که هدف ما جذب سرمايه‌گذاران خارجي در فعاليت‌هاي معدني و مشارکت آن‌هاست، اظهار کرد: مي توان يکي از اصلي ترين فعاليت‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت را فعاليت‌هاي برون مرزي عنوان کرد‎.
‎وي ادامه داد: در همين راستا با کشورهاي بسياري از جمله کشورهاي آفريقايي وارد مذاکره شديم که يکي - دو مورد سرمايه‌گذاري تاکنون آغاز شده است‎.
‎وزير صنعت، معدن و تجارت يکي ديگر از اقدامات اين وزارتخانه را توسعه اکتشافات معدني دانست و افزود: فعاليت‌هاي خوبي در حوزه معدن آغاز شده که شايد چند سال ديگر بتوان شاهد جهش فوق العاده در اين بخش بود‎.
‎نعمت‌زاده با بيان اين‌که معادني که سال‌ها متوقف بوده‌اند طي مذاکرات و مزايده‌هاي اخير فعال شده‌اند، اظهار کرد: يکي از مزايده‌هاي موفق در اين حوزه مزايده طرح سنگان و گل‌گهر بوده است که توانستيم اين دو طرح را به افراد واجد شرايط واگذار کنيم‎.
‎وي با بيان اين‌که برنامه هاي اکتشافي و کارهاي مثمر ثمر خوبي تاکنون صورت گرفته است، گفت: اميدواريم تا پايان سال شاهد اکتشاف مناطق معدني بسياري باشيم. چرا که در همين راستا دستگاه‌هاي ذيربط همچون محيط زيست قول همکاري بسيار خوبي را با بخش هاي خصوصي در زمينه اکتشاف داده‌اند‎.
‎وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قابليت آذربايجان شرقي در زمينه فعاليت هاي معدني اظهار کرد: در سفر اخير خود به آذربايجان شرقي قرار بر اين شد که مزايده‌اي را به منظور امر اکتشاف در اين استان صورت دهيم. همچنين در استان اردبيل نيز قرار شده ايميدرو کار اکتشافي خود را آغاز کند‎.
‎نعمت زاده هدف از اين امر را شناسايي منابع خدادادي عنوان و اظهار کرد: در اين امر از تجارب روسيه نيز استفاده هاي فراواني خواهيم کرد‎.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |