جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 13618 14:33 1394/04/05
مذاکرات با غول های نفتی علنی شد

مذاکرات با غول های نفتی علنی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مذاکرات با غول های نفتی علنی شد

مذاکرات با غول های نفتی علنی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیران عامل شِل و اِنی در تهران

دو شرکت شل و اِنی ایتالیا برای اولین بار و همزمان با افزایش امیدها نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب، دیدارها و تماس‌های خود با ایران را علنی کرده اند.

مدیران عامل دو شرکت نفتی شل و اِنی در ماه‌های ژوئن و می برای مذاکره درباره فرصت‌های جدید همکاری در ایران به تهران سفر کرده‌اند.شرکت نفتی شل اخیرا گفتگوهایی را در تهران به منظور مذاکره درباره همکاریهای تجاری با ایران پس از لغو تحریمها انجام داده است.

سخنگوی شل گفت: مقامات شرکت نفتی هلندی-انگلیسی شل اخیرا در تهران با مقامات ایرانی دیدارهایی داشته‌اند.

طرفین درباره بدهی هنگفت دو میلیارد و 300 میلیون دلاری شل به شرکت ملی نفت ایران و زمینه های احتمالی همکاریهای تجاری پس از لغو تحریمها مذاکراتی داشته‌اند.بن فان بوردن مدیرعامل شل اوایل ماه جاری در حاشیه نشست وزرای نفت اوپک در وین درباره مساله بدهی‌ها با مقامات وزارت نفت ایران دیدار و گفتگو کرد.

شرکت شل اعلام کرد: اگر لغو تحریمها سرمایه‌گذاری در ایران را امکان‌پذیر کند ما علاقه‌مند به بررسی نقشی هستیم که می‌توانیم در توسعه ذخایر انرژی ایران داشته باشیم.

همچنین شرکت اِنی اعلام کرد که کلودیو دسکالزی مدیرعامل این شرکت در ماه می برای گفتگو با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران به تهران سفر کرده است.

ایران درحال ارائه قراردادهای جدید نفتی است که می‌گوید انگیزه بیشتری را برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های انرژی برای حضور در ایران ایجاد می‌کند.

یکی از مقامات بلندپایه وزارت نفت ایران طی روزهای گذشته اعلام کرد که صنعت نفت ایران با برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری 200 میلیارد دلاری، جذاب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

مهدی حسینی مسئول اصلاح قراردادهای نفتی ایران با تشریح مزیت نسبی این قراردادها، گفت: حتی در دورانی که بهای نفت کاهش یافته حضور در ایران بسیار سودآور خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |