سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 6503 15:38 1393/08/13
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی : بانک ها سهم خود را در اقتصاد ایفا کنند

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی : بانک ها سهم خود را در اقتصاد ایفا کنند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی : بانک ها سهم خود را در اقتصاد ایفا کنند

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی : بانک ها سهم خود را در اقتصاد ایفا کنند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: سپرده‌های قرض‌الحسنه برای اولین‌بار در کشور منفی شده، اما تکالیفی که برای وام قرض‌ الحسنه به‌عهده ما گذاشته‌اند ۸ برابر شده‌است.

میرمحمد صادقی در همایش اعتبارات بانک انصار با اعلام این مطلب به ارائه گزارش از وضعیت بانک انصار پرداخت و با اشاره به این‌که عملکرد بانک انصار در سال‌های اخیر چشم‌گیر بوده، عنوان کرد: بازار پولی در ایران، بانک‌محور است و بانک‌ها باید درراستای شکوفایی اقتصادی، سهم خود را ادا کنند. وی در ادامه افزود: اقتصاد ما در سال گذشته رکود داشت، اما درحال‌حاضر، طبق گزارش بانک مرکزی، در سه‌ماهه اخیر اقتصاد کشور 4.6درصد پیشرفت داشته که البته نقش کارمندان بانکی و کارشناسان اعتباری دراین رشد، غیرقابل انکار است.مدیرکل اعتبارت بانک مرکزی، اولویت در تشکیل پرونده‌های تسهیلات را مربوط به بخش صنعت دانست و گفت: درسال جاری آمارهای نویدبخشی درخصوص اختصاص تسهیلات به بخش صنعت به‌دست بانک مرکزی رسیده‌است.بانک‌ها در بحث تجهیز منابع در یک بازار رقابتی توانسته‌اند گوی سبقت را از رقیبان خود بربایند، اما سیاست بانک‌ها در این موفقیت، مهم‌تر است، نه صرفاً ارائه سود بانکی بالاتر که غیرقانونی هم هست.

وی با گلایه از این که هنوز بسیاری از بانک‌ها در بخش تسهیلات به‌صورت سنتی و ضعیف اعتبارسنجی می‌کنند ادامه داد: نکته دیگری که بانک‌ها باید جدی بگیرند، تلاش در وصول مطالبات است. متأسفانه، برخی از مقامات نظارتی کشور، بسیاری از بانک‌ها را به اهمال در وصول معوقات متهم می‌کنند. ایشان درباره استفاده بانک‌ها از ابزارهای مالی اظهارداشت: انتظار داریم بانک‌ها از ابزار گواهی سپرده خاص، همچنین صکوک، ازجمله صکوک اجاره‌ای به‌شکلی مفید و مؤثر بهره‌ببرند. یکی دیگر از این ابزارهای تجهیز منابع، بازار بین‌بانکی ریالی است. اوراق‌مشارکت نیز از دیگر ابزراهایی است که بسیاری از بانک‌ها آن را ازیاد برده‌اند.میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درپایان از سخت‌گیری برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات انتقادکرد و درخصوص اهمیت قرض‌الحسنه گفت: درحال‌حاضر، رشد سپرده‌های قرض‌الحسنه برای اولین‌بار در کشور منفی شده، اما تکالیفی که برای وام قرض‌الحسنه به‌عهده ما گذاشته‌اند 8 برابر شده‌است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |