پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 150613 16:50 1400/05/20
مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در مجمع عمومی مطرح کرد:تخصیص 825 ریال سود به ازای هر سهم تاصیکو

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در مجمع عمومی مطرح کرد:تخصیص 825 ریال سود به ازای هر سهم تاصیکو

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در مجمع عمومی مطرح کرد:تخصیص 825 ریال سود به ازای هر سهم تاصیکو

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در مجمع عمومی مطرح کرد:تخصیص 825 ریال سود به ازای هر سهم تاصیکو

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

صدر تامین در حوزه های فعالیت خود صاحب دانش فنی بومی شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) پیش ازظهر امروز با حضور نماینده سهامداران و هیئت رییسه مجمع در سالن تلاش وزارت رفاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی تاصیکو، سومین مجمع عادی سالیانه صدر تامین پس از عرضه این هلدینگ در بورس با حضور اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی، مدیران هلدینگ و شرکت‌های تابعه، نماینده سازمان بورس و سایر اعضای مجمع برگزار شد و نمایندگان سهامداران حقوقی و حقیقی نیز به صورت حضوری یا آنلاین در جریان این نشست قرار گرفتند.
در ابتدای این مراسم ، هادی کمالی، مدیرعامل شرکت شتاب دهنده صدر فردا، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا به تشریح اقدامات نوآورانه و دانش بنیان صدر تامین پرداخت و تاکید کرد که این روند پس از بازنگری در راهبردهای کلان مجموعه صورت گرفته و همگام با سیاست‌های راهبردی کشور پیش می‌رود.
در ادامه با صحبت‌های جلیل بهارستان، نماینده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) مجمع عمومی رسمیت یافت و دکتر غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل صدر تامین پس از عرض تسلیت نسبت به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) عملکرد سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت 1400 را ارائه کرد.
سلیمانی با تاکید بر این نکته که فعالیت‌ها در صدر تامین با برنامه شروع شده و با برنامه ادامه دارد، بخش معدن را یکی از پتانسیل‍ های عظیم کشور عنوان کرد و گفت: در سال‌های آتی، بخش معدن نجات بخش اقتصاد کشور خواهد بود.
وی با تشکر از حمایت‌های مدیرعامل و هیئت مدیره شستا و هم‌چنین اعضای هیئت مدیره صدر تامین گفت: راهبردهای هلدینگ در افق 1403 تعیین شده و اقدامات یک سال اخیر به عنوان بخشی از این برنامه بزرگ عملیاتی شده است. خوشبختانه بر این اساس هم وعده‌های سال گذشته در مجمع به نتیجه رسیده است و هم توقعات به حق سهامداران برآورده شده است.
مدیرعامل صدرتامین ابراز امیدواری کرد که در دوسال آینده بسیاری از برنامه‌های عملیاتی به ثمر نشسته و نتایج آنان مشخص خواهد شد.

سلیمانی در بخش نخست گزارش به پس از معرفی و اعلام پیشینه شرکت، به تشریح برنامه‌های راهبردی هلدینگ پرداخت و تاکید کرد: بر اساس چشم انداز، این شرکت با نگاه نوآور و دانش بنیان به عنوان سرآمد در صنایع نوین معدنی، فولا و طلا فعالیت خواهد کرد.
وی با تاکید بر این که برای ارزش آفرینی در این حوزه، اکوسیستم کار معدنی در هلدینگ شکل گرفته است به ایجاد شرکت حفاری، شتاب دهنده و شرکت اپیکو در امارات به عنوان اقداماتی اساسی برای این موضوع اشاره کرد و گفت: با ایجاد زنجیره و تکمیل اکوسیستم، بازارهای جهانی بیش از پیش در دسترس خواهند بود.
مدیرعامل تاصیکو ارزش بازار هلدینگ صدر تامین را 43094 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سود عملیاتی تلفیقی هلدینگ مبلغ 6391 میلیارد تومان است که تغییر 114 درصدی را نسبت به سال مالی گذشته را نشان می‌دهد. هم چنین سود خالص تلفیقی هلدینگ مبلغ 6147 میلیارد تومانی تغییر 120 درصدی نسبت به گذشته را نشان می دهد.
وی جمع دارایی های صدر تامین را 16813 میلیارد تومان با نرخ بازدهی 37 درصد عنوان کرد و گفت: نرخ بازدهی حقوق صاحبان سهام 48 درصد است که نسبت به سال قبل مالی 17 درصد رشد داشته است و سود واقعی هر سهم 1983 ریال با تغییری 42 درصدی نسبت به عملکرد سال 98 است.
مدیرعامل صدر تامین در ادامه به ظرفیت های بزرگ هلدینگ در اکتشاف و تولید طلا اشاره کرد و گفت: در دو سال آینده تاصیکو در عرصه تولید طلا در کشور پیشرو خواهد بود و در مجموع دو مجموعه پارس تامین و طلای کردستان با 5 تن تولید مجموعا حدود 40 درصد تولید طلای کشور را در دست خواهند داشت.
سلیمانی در بخش دیگری از گزارش خود به مبحث جهش تولید اشاره کرد و گفت: با اجرای دقیق برنامه‌ها، نگهداری و تعمیرات، بهبود و ارتقای تکنولوژی تلاش کردیم حداکثر ظرفیت اسمی شرکت ها فعال شوند تا بتوانیم در تحقق شعار مقام معظم رهبری موفق باشیم. بر همین اساس عملکرد سال 99 نسبت به سال 98 در حوزه فروش حدود 99 درصد افزایش یافته است و سود ناخالص تجمیعی شرکت ها با 129 درصد رشد و سود خالص تجمیعی شرکت ها 144 درصد رشد داشته است و همزمان صادرات شرکت‌ها نسبت به سال پیشین آن رشد حدود 14 درصدی را تجربه کرده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در ادامه به تشریح عملکرد مالی هلدینگ پرداخت و تاکید کرد در این حوزه نیز مجموعه با رشد مناسبی را نشان می دهد از جمله سود ناخالص تلفیقی هلدینگ 2770، سود عملیاتی تلفیقی هلدینگ 6391 و سود خالص 6147 میلیارد تومانی ناشی از همین رشد قابل توجه است.
سلیمانی در ادامه به شاخص های کلیدی عملکرد مجموعه اشاره کرد و گفت: حاشیه سود خالص 91 درصدی و حاشیه سود عملیاتی 95 درصدی از شاخص های کلیدی یک سال اخیر است که نشان گر عملکرد مثبت مجموعه بوده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در ادامه به دستاوردهای کلیدی مجموعه پرداخت و گفت: افزایش 71 درصدی درآمدهای عملیاتی تلفیقی، افزایش 120 درصدی سود خالص، افزایش حاشیه سود خالص از 71 به 91 درصد در سال 99، افزایش نرخ بازدهی دارایی ها به 37 درصد و افزایش بازده حقوق صاحبان سهم به 48 درصد، افزایش 32 درصدی ارزش پرتفوی بورسی هلدینگ و افزایش 33 درصدی خالص داریی ها بخشی از دستاوردهای مجموعه در یک سال اخیر است.
وی افزود: اخذ پروانه بهر برداری معدن دولومیت نهاوند، عملیاتی کردن برداشت از معدن و احداث کارخانه طلای کردستان، اخذ گواهی کشف بزرگترین معدن طلای کشور در سیستان، انجام مطالعات اکتشافی تکمیلی در معدن پلی متال طالمسی انارک، اخذ مجوز دو محدوده معدنی توسط شرکت زغال پرورده طبس، و اخذ پروانه بهر برداری معدن بتونیت سرایان را از دستاوردهای کلیدی هلدینگ در حوزه معدن عنوان کرد.
سلیمانی در پایان گزارش تفصیلی خود به سهامداران تاکید کرد: طلای کردستان پس از 6 سال به مرحله کسب مجوز رسید و ما در عرض 18 ماه این پروژه را به مرحله بهره برداری می رسانیم.
وی افزایش سرعت اجرای پروژه ها را نشان از این دانست که هلدینگ صدر تامین در حوزه های مختلف فعالیت خود صاحب دانش فنی شده است و در این باره گفت: اکتشافات، حفاری و فر آوری در هلدینگ صدر تامین تخصصی خواهد شد و این موضوع توسط مهندسان داخلی صورت می پذیرد.
سلیمانی به سهامداران وعده داد: تا پایان سال 2 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح می شود و احداث طلای کردستان و طلای سیستان و بلوچستان نیز آغاز خواهد شد. راه اندازی شرکت حفاری و مدیریت بهینه پرتفو از دیگر وعده های سلیمانی به سهامداران بود.

پس از سخنان مدیرعامل صدر تامین، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد و اعضای هیئت رییسه مجمع به سوالات حسابرس و هم چنین سهامداران پاسخ دادند.
در نهایت مصوبات جلسه با تایید حاضران قرائت و نهایی شد از جمله سود قابل تقسیم شرکت معادل 25575 میلیارد ریال عنوان شد و پیشنهاد تقسیم 825 ریال به ازای هر سهم به تصویب رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |