جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 80502 11:25 1397/01/27
مدیرعامل مرکز مالی ایران: ادامه فعالیت نمایشگاه در دهه دوم نشان از بالندگی و توانمندی آن است

مدیرعامل مرکز مالی ایران: ادامه فعالیت نمایشگاه در دهه دوم نشان از بالندگی و توانمندی آن است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مدیرعامل مرکز مالی ایران: ادامه فعالیت نمایشگاه در دهه دوم نشان از بالندگی و توانمندی آن است

مدیرعامل مرکز مالی ایران: ادامه فعالیت نمایشگاه در دهه دوم نشان از بالندگی و توانمندی آن است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) نوشت: برگزاری هر رویدادی که سبب شود بازار مالی بهتر معرفی شده و در کنار آن ارتباط نزدیک تری بین فعالان بازار ایجاد شود را باید به فال نیک گرفت.

علی نقوی، مدیرعامل مرکز مالی ایران در مصاحبه ای در خصوص فاینکس ۲۰۱۸ بیان داشت: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه وارد دومین دهه فعالیت خود شده است و هم اینک دارای یک جایگاه و ساختاری ویژه و ارزشمند است که ناشی از سابقه مفید و سودمند است.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از مکان هایی که می تواند شعار امسال را محقق کند بازار سرمایه است. به این دلیل که تمام شرکت هایی که در بازار سرمایه مشغول به فعالیت هستند محصولات و کالاهای ایرانی تولید می کنند و اگر جامعه و فعالان اقتصادی، به این شعار توجه بیشتری داشته باشند و فروش این کارخانجات صعودی شود می تواند بر سودآوری شرکت ها اثرگذار باشد.

وی در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی از طریق فاینکس ۲۰۱۸ افزود: نمایشگاه فرصتی است که سرمایه گذاران خارجی می توانند در مدت زمان کوتاهی از وضعیت کلی بازار سرمایه اطلاع حاصل کنند و با طیف وسیعی از ذینفعان بازار سرمایه دیدار کنند و بر اساس آن تصمیم گیری کنند. در بسیاری از کشورهای دنیا، رودشو و ایونت های کوجکی در صنعت اوراق بهادار برگزار می شود و برای سرمایه گذاران خارجی برگزاری نمایشگاهی با وسعت زیاد و مساحت عظیم برای معرفی صنعت بازار سهام، می تواند بسیار جالب و جذاب باشد.

نقوی ادامه داد: فاینکس ۲۰۱۸، فرصت مغتنمی برای افزایش فرهنگ سهامداری و سرمایه گذاری است. به این دلیل که پس از پشت سرگذاشتن یک دهه فعالیت، نمایشگاه به پختگی مناسبی رسیده است و سهامداران و سرمایه گذاران باید از این فرصت برای ارتباط با مدیران و مقامات بازار سرمایه استفاده کنند و خواسته های خود را به گوش آنها برسانند.

وی در خصوص برنامه های مرکز مالی ایران در فاینکس ۲۰۱۸ اعلام داشت: مرکز مالی ایران برنامه های متنوعی برای ارتقاء دانش مخاطبان در خصوص فین استارز، ارزشیابی سهام، روش های تأمین مالی استارتاپ ها،دیجیتال مارکتینگ و فرآیند گزارشگری مالی دارد که در این راستا کارگاه های آموزشی را در روزهای پس از افتتاحیه نمایشگاه برگزار خواهد کرد.

مدیر عامل مرکزی مالی ایران در این خصوص تصریح داشت: در حدود ۱۶ برنامه آموزشی و کارگاه با توجه به همکاری این مرکز با رویداد فین استارز برگزار خواهد شد که به تمامی شرکت کنندگان در این دوره گواهی شرکت در دوره نیز اعطا خواهد شد.

وی در این خصوص اعلام داشت: علاقمندان به شرکت در این کارگاه های آموزشی می توانند از طریق سایت مرکز مالی ایران به نشانی: http://www.ifc.ir/ ثبت نام کنند.

نقوی در ادامه با اشاره به تحقق شعار امسال در بازار سرمایه توضیح داد: از سمت دیگر، در چند سال اخیر در بخش تأمین مالی اتفاقات خوبی افتاده است و تأمین مالی از طریق اوراق در بازار رواج یافته است. از این رو، شرکت ها و کارخانجاتی که نیاز به تأمین مالی دارند می توانند از طریق انتشار اوراق در بازار سرمایه به هدف خود برسند.

وی گفت: نکته دیگر این است که، باید از شرکت های صادرات محور در بازار سرمایه حمایت شود تا سهم تولیدات ایرانی در اقتصاد جهانی افزایش یابد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |