جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 113219 21:02 1399/07/05
مدیرعامل فروشگاه وین‌مارکت در گفتگو با جهان اقتصاد مطرح‌کرد:  هدف‌گذاری وین‌مارکت برای گرفتن سهم اول بازار خرده‌فروشی

مدیرعامل فروشگاه وین‌مارکت در گفتگو با جهان اقتصاد مطرح‌کرد: هدف‌گذاری وین‌مارکت برای گرفتن سهم اول بازار خرده‌فروشی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مدیرعامل فروشگاه وین‌مارکت در گفتگو با جهان اقتصاد مطرح‌کرد:  هدف‌گذاری وین‌مارکت برای گرفتن سهم اول بازار خرده‌فروشی

مدیرعامل فروشگاه وین‌مارکت در گفتگو با جهان اقتصاد مطرح‌کرد: هدف‌گذاری وین‌مارکت برای گرفتن سهم اول بازار خرده‌فروشی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اگرچه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران قدمت زیادی دارند، اما همواره سهم اندکی از بازار خرده فروشی در اختیار داشته‌اند و حتی در یک دهه اخیر که شاهد رشد راه اندازی و فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای جدید بودیم، خوشبین ترین کارشناسان سهم این فروشگاه‌ها از بازار خرده فروشی را 20 درصد اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، به‌رغم محدودیت سهم فروشگاه های زنجیره‌ای از بازار خرده فروشی، اما شاهد رشد این صنعت در شاخه‌ های دیگر هستیم، چنانکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف محور و آنلاین موفق شده اند در مدت کوتاهی پس از تولد در ایران، با اقبال خوبی میان مخاطبین و مصرف کنندگان روبرو شوند.

در میان فروشگاه‌های زنجیره‌ ای تخفیف محور وین مارکت اسمی شناخته شده است که علاوه بر گرفتن سهم بازار با هدف گذاری برای عرضه محصول کیفی با قیمت مناسب مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است و این مجموعه پازل سهم گیری و حفظ سهم بازار را با ارائه خدمات تأمین کننده نظر مخاطبین کامل کرده است و موفق شده کیفیت، سرعت و قیمت مناسب را برای ایشان تأمین کند.

به منظور آشنا شدن بیشتر با مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای وین مارکت با دکتر محمدعلی خراسانی مدیرعامل این مجموعه گفتگویی انجام داده‌ایم که مشروح آن به این قرار است.

*** فلسفه ایجاد فروشگاه زنجیره‌ ای وین مارکت چه بوده است؟

باتوجه به ظرفیت رشد و توسعه بالقوه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف محور در ایران "شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای آروین بازار پارس" با برند "وین‌ مارکت" با بهره‌گیری از متخصصان به نام صنعت خرده فروشی مدرن در ایران از سال 1397 آغاز به کار کرد. صنعت خرده فروشی مدرن با وجود سابقه بیش از 50 سال در ایران همچنان یک مرحله رشد، از چهار مرحله رشد بازار خود را کامل نکرده و همچنان بازار ایران آماده پذیرش ایده‌ها و اشکال جدید خرده فروشی مدرن است. در همین راستا، وین‌‌ مارکت با فلسفه ارائه یک مدل اختصاصی و کاملاً بومی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف محور که بسترساز ایجاد رابطه برد برد بین مصرف‌کنندگان، ذینفعان و جامعه اجتماعی می باشد، کارآمد به پیش می‌رود.

*** ارتباط مدیریتی، سیاست‌گذاری و عملکرد بازار؛ وین مارکت با فروشگاه رفاه را تشریح کنید؟

فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با بیش از 24 سال فعالیت در بازار خرده‌فروشی ایران همواره نقش پررنگی در جامعه مصرف کشور از خود ارائه کرده است با همین دید و با هدف عمق بخشیدن به حضور اثربخش‌تر در بازار مصرف فروشگاههای وین مارکت با هدف توسعه و تمرکز در فروشگاه های تخفیف محور با مشارکت سهامداران سهامدار عمده رفاه ایجاد شده ارتباط مدیریت در رشته ارشد بین دو مجموعه وین مارکت رفاه جهت سیاست‌گذاری همواره برقرار است لیکن از این عملکرد با هر کدام از این دو مجموعه هدفمند به بخش مشخصی از بازار مصرف خرده فروشی مدرن تمرکز دارد.

***برنامه ریزی ابتدایی وین مارکت چه بوده و میزان تحقق آن؟

برنامه راهبردی وین مارکت همواره ارائه مدلی از سبک فروشگاه زنجیره‌ای تخفیف محور است که بتواند خدماتی با مطلوب‌ترین کیفیت را به جامعه ارائه نماید. در همین راستا، کسب جایگاه نخست بازار خرده‌فروشی تا سال 1404 و انتخاب اول مشتریان برای خرید نمود عینی این برنامه راهبردی تعریف شد. وین مارکت تاکنون و به وجود مشکلات دو سال گذشته در اقتصاد توانسته تا حد قابل توجهی به این برنامه پایبند باشد و برنامه رشد و توسعه خود را در عین حفظ سطح کیفیت خدمات به پیش ببرد.

*** برنامه‌ های آتی وین مارکت چیست؟

برنامه‌های آتی کوتاه مدت وین مارکت تحقق هدف 1100 شعبه فعال در 18 استان کشور تا پایان سال ،1399 ایجاد یک مجموعه کارآمد با بیش از 6 هزار نفر پرسنل و همکاری و حمایت از 500 تولیدکننده خوشنام در سال جهش تولید است. برنامه میان مدت وین مارکت راه اندازی 3060 شعبه فعال در30 استان کشور تا پایان سال 1401 است.

*** در حال حاضر کدام شهرها تحت پوشش وین‌مارکت هستند و برنامه آینده برای گسترش شعب چیست؟

 در حال حاضر شعب وین مارکت در 13 استان و 100 شهر کشور فعال است. مطابق برنامه کوتاه مدت تا پایان سال 1399 فعالیت در 18 استان و بیش از 300 شهر کشور هدف گذاری شده است.

*** کدام گروه‌های کالایی و تعداد تقریبی کالاهایی که در وین مارکت عرضه می شوند؟

با توجه به سبک فعالیت فروشگاه‌های وین مارکت عمده تمرکز بر عرضه چهار گروه کالایی مواد غذایی بسته بندی، بهداشتی و شوینده، زنجیره سرد و غذای تازه به صورت پیوسته است. با این حال و بنابر مناسبت های مختلف عرضه ناپیوسته گروه کالایی لوازم خانگی غیربرقی سبک نیز در دستور کار قرار می‌گیرد و در مجموع هدف ارائه حداکثر 2200 قلم کالا است.

*** زمان ارائه خدمات به مشتریان؟

تمامی شعب بین مارکت همه روزه از ساعت 8 تا 22 پذیرای مشتریان است.

*** امتیازات وین مارکت در مقایسه با رقبا؟

تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف محور رقابت بسیار نزدیکی را در ارائه خدمات به مشتریان پایه سازی کرده اند، با این حال وین‌مارکت متعهد است تا بهترین کیفیت را با منصفانه ترین قیمت به مشتریان خود ارائه کند.

همچنین وین‌مارکت تلاش کرده است تا کالاهای خود را بدون واسطه از بهترین و خوش نامترین تامین کنندگان با هدف حمایت از کسب و کارهای ایرانی تهیه کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |