جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 111273 10:36 1399/06/16
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران منصوب شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران منصوب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران منصوب شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران منصوب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در حکمی از سوی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر، دکتر فرامرز سپری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق مازندران منصوب شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت توزیع برق مازندران بر اهمیت برنامه ریزی، نظارت و پایش شرکت های توزیع بر فرایند اجرای طرح (( برق امید)) تاکید کرد و موضوع مدیریت مصرف را از مباحث جدی صنعت برق برشمرد.

این مراسم که به صورت ویدئو کنفراس با حضور مهندس همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، مهندس محمد حسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر و جمعی از معاونان شرکت توانیر و مسئولان استانی و صنعت برق استان مازندران برگزار شد طی حکمی از سوی مدیرعامل توانیر، دکتر فرامرز سپری به سمت مدیرعامل شرکت توزیع برق استان معرفی شد دو از خدمات ارزشمند مهندس رضا غفاری مدیرعامل سابق و محمدحسین اسدی گرجی سرپرست سابق این شرکت قدردانی شد.

مهندس همایون حائری در این مراسم، محدود شدن رشد پیک شبکه به یک درصد در تابستان امسال با صرفه جویی بالایی همراه دانست و تاکید کرد صنعت برق در کنار افزایش ظرفیت های تولید برق، نگاه ویژه ای به برنامه های مدیریت مصرف برق و حفظ تعادل در هزینه های اقتصادی، هزینه های فنی و محیط زیست دارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به پیگیری برنامه های مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا در توزیع برق مازندران، مدیریت مصرف را از مباحث جدی صنعت برق عنوان کرد و افزود: مدیریت مصرف برق در گیلان و مازندران نباید تابعی از رطوبت بالا و حرارت محیط باشد و اقدامات پیش بینی شده باید جدا از تغییرات دمایی خود را نشان دهد و بتوانیم تابستان آینده روی مدیریت مصرف هوشمندانه و مبتنی بر کار مطالعاتی حساب کنیم.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه موضوع مدیریت مصرف و « برق امید» در اولویت برنامه ها قرار دارد همکاری و تعامل با مسئولان استانی و حفظ روحیه ی جهادی را حائز اهمیت دانست و افزود: باید در شرایط بحرانی به ویژه بارش برف و باران، تاب آوری سیستم افزایش یابد و یکی از راهکارها در این خصوص استفاده از کابل خودنگهدار است که در اولویت شرکت توانیر قرار دارد و انتظار می رود تاب آوری شرکت های توزیع برق مازندران و گیلان در شرایط خاص جوی بالا برود و این شرکت ها جزو شرکت های پیشرو در این عرصه باشند. حائری توجه به مبلمان شهری را در مناطق ساحلی بسیار با اهمیت عنوان کرد و خواستار افزایش ظرفیت های فنی در این خصوص شد.

در ابتدای این مراسم، مدیرعامل شرکت توانیر، حساسیت استان مازندران را با توجه به شرایط محیطی و جغرافیایی مورد توجه قرار داد و افزود: اعتقاد دارم با توجه به توانمندی که در این استان سراغ دارم، همکاران ما قطعا می توانند با همدلی و هماهنگی و حمایت مسئولان استانی و نمایندگان مردم، کارهای بزرگتری را به انجام برسانند و به الگویی برای کشور تبدیل شوند.

مهندس متولی زاده اجرای دقیق و صحیح « برق امید» و بازسازی شبکه های فرسوده را که بخش قابل توجهی از مردم را بهره مند می سازد دو حوزه مهم برشمرد و استفاده حداکثری از این فرصت ارزشمند را مورد تاکید قرار داد.

مهندس رخشانی معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز در این نشست با اشاره به اینکه صنعت توزیع برق مقطع جدیدی از ارائه خدمات را پیش رو دارد، « برق امید» را یک طرح ویژه در ابعاد ملی عنوان کرد که نیازمند مراقبت و دقت خاص است و هرگونه کوتاهی و سهل انگاری می تواند روند اجرای این طرح بزرگ را تحت تاثیر قرار دهد. وی بزرگترین دستاورد صنعت برق در پیک تابستان امسال را مضاعف شدن همدلی مجموعه برق کشور در بخش های مختلف در جهت ارائه خدمات عنوان کرد و با توجه به شکل گیری دوران جدید خدمات رسانی شرکت های توزیع بر محور تحول دیجیتال افزود: بر پایه این تحول، شرکت های توزیع به اتاق شیشه ای تبدیل می شوند که خدمات آنها از سوی ذینفعان قابل رویت است و به طور روزانه ارزیابی می شوند.

دکتر رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این نشست با قدردانی از تلاشگران صنعت توزیع برق استان که در شرایط سیل و بحران های طبیعی، برق مناطق صعب العبور استان را در کوتاهترین زمان تامین کردند، نیاز استان به افزایش ظرفیت های تولید و رفع فرسودگی شبکه های توزیع را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: برق نقش کلیدی و مهم در زندگی روزمره مردم دارد و لازم است از اقدامات خوب و موثر صنعت برق استان برای بهینه سازی مصرف برق و گذر از پیک تابستان تشکر کنم.

مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق استان مازندران نیز ضمن تشکر و قدردانی از حسن اعتماد وزیر محترم نیرو و انرژی وزرات نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر در انتصاب مدیرعامل این شرکت، به شرایط خاص مازندران و اختلاف بار پایه و پیک شبکه اشاره و گفت: با توجه به حجم متقاضیان تامین برق و از طرفی نیازهای شبکه های موجود و اختلاف چهار برابری بارو پایه در سنوات گذشته، مجموعه مدیریت شرکت تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه های مختلف در بخش زیرساخت ها و اصلاح و بهینه سازی شبکه ها به عمل آورده ولی این کار قطعا نیاز به توسعه و سرمایه گذار بیشتر دارد.

دکتر فرامرز سپری افزود: در شرایط محدودیت منابع مالی موجود، برنامه ریزی ها به نحوی صورت خواهد گرفت تا ضمن رعایت شاخص های کلیدی هدف گذاری شده، صرفا اولویت های اصلی در دستور کار قرار گیرد تا ضمن کنترل و ایجاد تعهدات مالی جدید، از تمام ظرفیت های قانونی بودجه و پتانسیل منابع انسانی موجود استفاده گردد تا نسبت به کاهش مطالبات پیمانکاران، فروشندگان و تامین کنندگان اقدام عاجل صورت پذیرد.

سرپرست سابق شرکت توزیع برق مازندران نیز در ادامه این نشست گفت: مازندران یک میلیون و 450 هزار مشترک برق دارد که 76 درصد مشترکان خانگی، 6 درصد عمومی، 5 درصد کشاورزی و حدود یک درصد صنعتی و 12 درصد در سایر مصارف فعالیت دارند.

محمدحسین اسدی گرجی افزود: پیک بار شبکه در سال گذشته 1840 مگاوات بود که در ساعت 15 مورخ 9/5/98 به وقوع پیوست ولی پیک بار امسال 1947 مگاوات بوده که در ساعت 14 مورخ 7/5/99 به وقوع پیوست. وی مطالبات از مشترکان و دستگاه های اجرایی، کمبود نقدینگی، رشد بالای مصرف در زمان پیک در حدود 3 برابر زمان عادی، افزایش حجم سرقت از شبکه و تاسیسات، تورم شدید قیمت برخی از کالاها، کمبود لوازم اندازه گیری و بالا بودن قیمت آن و نیاز به احداث شبکه برای 8500 مشترک جدید از مسائل و مشکلات این شرکت برشمرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |