چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13548 13:00 1394/04/01
مدیرعامل شرکت آبفار قم: عملیات اجرای پروژه آبرسانی ونارچ آغاز شد

مدیرعامل شرکت آبفار قم: عملیات اجرای پروژه آبرسانی ونارچ آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مدیرعامل شرکت آبفار قم: عملیات اجرای پروژه آبرسانی ونارچ آغاز شد

مدیرعامل شرکت آبفار قم: عملیات اجرای پروژه آبرسانی ونارچ آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: با اجرای پروژه آب رسانی به روستای ونارچ از مجتمع بزرگ آبرسانی بخش کهک، مردم آن از آب با کیفیت برخوردار می شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، مهندس علی جان صادق پور در بازدید از پروژه آب رسانی به روستای ونارچ، اظهار کرد: بیش از ۴۴۰ مشترک در حال حاضر از یک حلقه چاه آبرفتی که در مجاورت روستا با آب دهی بسیار کم حفر شده است استفاده     می کنند.

وی با بیان اینکه آب این چاه از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و با آب تانکر هایی که به این منطقه منتقل می شود ترکیب، بهینه سازی و قابل شرب می شود، گفت: به منظور حل این مشکل پروژه آب رسانی از سرشاخه ها به روستای ونارچ تعریف گردید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به انتخاب پیمانکار برای پروژه و آغاز مراحل اجرایی آن، افزود: این پروژه توسط مشاورین توانمندی مطالعه و تمام نکات فنی و اجرایی آن به طور کامل بررسی شده و پیمانکار مربوطه از لحاظ رعایت ضوابط و قوانین از صلاحیت لازم برخوردار است.

وی با بیان اینکه ۵/۹ کیلومتر طول خط انتقال این پروژه است، عنوان کرد: با وجود ارتفاع ۳۰۰ متری در منطقه دو ایستگاه پمپاژ نیز ایجاد می شود که حدود ۱۵ لیتر بر ثانیه آب را انتقال می دهند واین ایستگاه ها نیازمند شبکه برق نیز خواهند بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفاروستایی دوره طرح این پروژه را ۲۵  ساله عنوان کرد و اظهار داشت: در این پروژه از لوله هایی با جنس چدن داکتیل که از بهترین نوع لوله در کشور است با قطر ۱۵۰ میلی متر استفاده می شود و آب از طریق این لوله ها به مخزن ذخیره که در گذشته در بالا دست روستا احداث شده منتقل و از آن جا به داخل شبکه وارد خواهد شد.

وی در خصوص اعتبارات پروژه گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه حدود ۳ میلیارد تومان است که از محل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (بنیاد برکت) تأمین می شود.

مدیر عامل شرکت آبفار استان قم با بیان اینکه جمعیت ابتدای طرح ۱۵۰۰ نفر است و انتهای طرح ۲۳۰۰ نفر پیش بینی شده است، افزود: آبی که با اجرای این طرح به ونارچ خواهد رسید از کیفیت بالایی برخوردار است، لذا لازم است مردم در حفظ و رعایت مصرف آن کوشا باشند و از این سرمایه ارزشمند که با صرف میلیارد ها تومان هزینه و با عبور از بسیاری استان ها به این منطقه می رسد حفاظت کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |