جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 13209 14:00 1394/03/19
مداخله دولت پیشین در بانک‌ها خیانت در امانت بود

مداخله دولت پیشین در بانک‌ها خیانت در امانت بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مداخله دولت پیشین در بانک‌ها خیانت در امانت بود

مداخله دولت پیشین در بانک‌ها خیانت در امانت بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با وضعیت بغرنج اقتصادی مواجه هستیم، گفت: مداخله دولت پیشین در بانک‌ها خیانت در امانت بود.

عباس آخوندی در مراسم رونمایی از حساب صندوق پس انداز مسکن یکم با بیان اینکه در بحث مسکن به یک بانک توسعه مسکن نیازمندیم، اظهار کرد: بانک مسکن باید به مأموریت اصلی خودش بازگردد. جان مایه بحث امروز نیز آغاز رسمی تغییر جهت بانک مسکن به سمت یک بانک توسعه‌ای است.

وی با بیان اینکه در وضعیت بغرنج اقتصادی مواجه هستیم، گفت: پول بانک‌ها بودجه دولت و حیات خلوت دولت نیست، تسهیلات تکلیفی برای بانک‌ها خیانت در امانت است ظاهر دلنشینی دارد اما واقعیت آن است که این یک نوع مداخله است.

وی ادامه داد: مداخلات دولت پیشین در بانک‌ها خیانت در امانت بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ چنانچه از یک مسئولی پرسیده شود با یک درآمد مشخص برای خانه‌دار شدن چه کاری باید انجام داد، اگر مسئول بدون لکنت پاسخ دهد مجموعه سیاستگذاری‌های دولت در امر مسکن یعنی تلفیق اقتصاد خُرد و اقتصاد کلان منجر به خانه‌دار شدن مردم و توسعه بخش مسکن خواهد شد.

آخوندی با بیان این‌که در حساب صندوق پس‌انداز یکم مردم با پس‌انداز پس از ۶ ماه تا سقف ۷ برابر تهسیلات دریافت می‌کنند، افزود: مدل پرداخت این تسهیلات ساده است و فکر می‌کنم این مدل می‌تواند به اقتصاد خانوار برای خانه‌دار شدن و اقتصاد کلان در تجهیز منابع کمک کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این مراسم گفت: از آنجا که تصمیمات و اقدامات لحظه ای به بازار مسکن شوک وارد می کند، باید با ارایه راهکارها و ایده های جدید مردم از استمرار برنامه های خانه دارشدن و خرید مسکن اطمینان بیشتری بدست آورند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |