جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 6909 15:35 1393/08/25
مخزن سوخت کامیون های ترکیه در ایران پلمپ می شود

مخزن سوخت کامیون های ترکیه در ایران پلمپ می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مخزن سوخت کامیون های ترکیه در ایران پلمپ می شود

مخزن سوخت کامیون های ترکیه در ایران پلمپ می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با اجرای پلمپ مخازن سوخت کامیون های ترکیه، هیچ یک از رانندگان این کشور حق سوختگیری در پمپ بنزین های ایران را نخواهند داشت.

داود کشاورزیان در حاشیه مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی در آسایشگاه خیریه کهریزک در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده ظرف یک تا دو هفته آینده عملیات پلمپ مخازن سوخت رانندگان ترکیه در ایران آغاز می شود و در این بین بیشتر ضررها متوجه طرف ترکیه خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: دریافت عوارض از رانندگان کامیون های ترکیه را در راستای توسعه روابط دو کشور نمی دانیم اما با مطالعه راهکارهای زیاد درصدد هستیم مخازن سوخت این کامیون ها را در ایران پلمپ کنیم.

کشاورزیان تصریح کرد: پیش از این ترکیه بابت عوارضی که از رانندگان ایرانی دریافت می کرد، سوختی تحویل رانندگان نمی داد اما عوارضی که بابت سوخت از رانندگان ترکیه دریافت می شد بابت دریافت سوخت کامیون های ترکیه ای در ایران بود.

وی تصریح کرد: این امر سبب شده که تعداد رانندگان ایرانی برای تردد در خاک ترکیه کمتر شود اما آمار کامیون های ترکیه برای رفت و آمد در خاک ایران هنوز کاهش نیافته است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: طبیعی و حق هر دولتی است که با استفاده از هر روشی حالت تعادل را در این زمینه برقرار نماید لذا جمهوری اسلامی ایران با عدم تحویل سوخت به رانندگان کامیون های ترکیه ای درصدد است روش عادلانه ای را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: روش گذشته مبنی بر دریافت عوارض بابت سوختگیری کامیون های ترکیه ای در ایران روش عادلانه ای بود و آمارها نیز گویای این مساله است زیرا دو طرف سهم مساوی در میزان تردد کامیون ها در خاک یکدیگر داشتند.

وی با بیان اینکه هیچ تفکر سیاسی در پشت این مساله وجود ندارد، افزود: متاسفانه دست اندرکاران حمل و نقل ترکیه فکر کردند سهم ناوگان ترکیه در جابه جایی بار در منطقه کاهش خواهد یافت اما سهم ناوگان ایرانی اکنون روبه رشد است.

کشاورزیان ادامه داد: طرف ترک با دریافت عوارض بیشتر از رانندگان ایرانی درصدد جبران این مساله بود اما آنها به اشتباهات خود در این زمینه پی خواهند برد، هرچند ممکن است در آینده تلاش کنند اشتباهات خود را در این زمینه جبران نمایند.

یادآور می شود دولت ترکیه اواسط مهرماه سال جاری دریافت ۵۰ یورو برای پیمایش هر صد کیلومتر در داخل این کشور از رانندگان ایرانی را آغاز کرد و متعاقب آن جمهوری اسلامی ایران که پیش از آن بابت سوختگیری کامیون های ترکیه در داخل ایران به ازای هر صد کیلومتر ۲۵ یورو دریافت می کرد، آن را به ۵۰ یورو افزایش داد و پس از بررسی راهکارهای زیاد مقرر شده است تا دو هفته آینده مخازن سوخت کامیون های ترکیه در ایران پلمپ شوند تا هیچ راننده ای با ملیت ترکیه نتواند در داخل خاک ایران سوختگیری کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |