سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13988 15:14 1394/04/15
مخابرات: خریدار نداشتیم

مخابرات: خریدار نداشتیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مخابرات: خریدار نداشتیم

مخابرات: خریدار نداشتیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 پرونده مزایده مخابرات به طور موقت بسته شد

شاتل: مخابرات از پیشنهاد ما ناراحت شد!

در حالی که مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: درخواستی از ناحیه شاتل برای خرید سهام شرکت مخابرات اعلام نشده است. طی روزهای گذشته رئیس هیات مدیره شاتل در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها از اعلام آمادگی «شاتل» برای خرید سهام مالک مخابرات خبر داده بود.

داوود زارعیان سخنگوی مخابرات در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: شرکت توسعه اعتماد مبین 30 خرداد ماه آگهی مزایده‌ای را منتشر کرد که طی این آگهی متقاضیان می‌توانستند از چهارشنبه سه تیر ماه تا دوشنبه 8 تیر ماه مراجعه و اسناد مزایده را خریداری کنند و سپس با شرکت در فرآیند مزایده سهام را خریداری کنند اما تا تاریخ تعیین شده کسی مراجعه نکرد و پرونده مزایده موقتا بسته شد.

زارعیان تصریح کرد: خرید سهام مخابرات توسط شاتل خبری بود که شاتل اعلام کرده و ما هم از طریق رسانه‌ها خبردار شدیم وگرنه ما درخواستی از ناحیه شاتل نداشتیم.وی تاکید کرد: تا تاریخ تعیین شده هیچ مراجعه کننده‌ای برای خرید سهام اعلام آمادگی نکرد.

از سوی دیگر اما رییس هیات مدیره شاتل دراین باره گفت: نمی‌دانم چرا مخابراتی که دنبال ۱۹هزار میلیارد تومان در یک هفته بود از درخواست ما برای خرید بلوک مدیریتی‌اش ناراحت شد.

محمدحسن شانه‌ساز زاده در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه شاتل در قالب کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های اینترنتی داده گستر عصر نوین و نداگستر صبا قرار است سهام کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین (مالک مخابرات) را خریداری کند، اظهار کرد: علاوه بر این قرار است حضور یک اپراتور خارجی را هم در کنسرسیوم خود داشته باشیم که اکنون نمی‌توانم اسمی از آن بگویم.

وی درباره اینکه گفته می‌شود مخابرات زمانی خصوصی شد که ارزش دلار هزار تومان بود اما اکنون که نرخ ارز بیش از سه برابر شده، ارزش حدودی مخابرات هم عددی پیرامون 20 هزار میلیارد تومان است، با این رقم واقعا درخواست برای خرید مخابرات وجود دارد؟ گفت: اولا که منطق مخابرات برای فروش اشتباه است؛ مگر مالکان مخابرات دلار خرید و فروش می‌کنند؟

او افزود: معیار ارزش‌گذاری یک شرکت برحسب دلار نیست بلکه به میزان توانایی رقابت در بازار، مشترکان و سرمایه‌گذاری است که ارزش‌گذاری صورت می‌گیرد.

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: فرض کنیم مخابرات 100 هزار متر زمین هم داشته باشد، این ملک‌ها که قابلیت تبدیل به پول را ندارد بلکه ابزاری برای تحقق اهداف عملیاتی شرکت هستند. اشتباهی که دوستان در ارزش‌گذاری دارند این است که می‌گویند اگر ملک‌ها را بفروشیم فلان قدر سرمایه خواهیم داشت یا به عبارتی مثل این است که بگوییم اگر زمین فلان کارخانه را بفروشیم فلان قدر درآمد حاصل می‌شود اما در این صورت دیگر کارخانه‌ای وجود نخواهد داشت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |