سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 12738 12:25 1394/02/28
مخابرات برنامه توسعه ای نداشته باشد شرکت جایگزین معرفی می شود

مخابرات برنامه توسعه ای نداشته باشد شرکت جایگزین معرفی می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مخابرات برنامه توسعه ای نداشته باشد شرکت جایگزین معرفی می شود

مخابرات برنامه توسعه ای نداشته باشد شرکت جایگزین معرفی می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

واعظی: دولت به دنبال لغو خصوصی سازی نیست

گروه امورزیربنایی: وزیر ارتباطات گفت: چند روز مانده به برگزاری مجمع سالیانه شرکت مخابرات‌، هیات مدیره شرکت بدون حضور نماینده دولت و سهام عدالت تصمیمی گرفتند که با اعتراض نمایندگان غایب روبه‌رو شد؛ دو نماینده دولت نیز به نشانه اعتراض در مجمع حاضر نشدند.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همان‌طور که پیش از این اعلام کرده‌ایم، به دنبال بازگرداندن مخابرات به دولت نیستیم؛ بلکه به دنبال اصلاح روند خصوصی‌سازی این شرکت هستیم.

وی افزود: این شرکت برای توسعه باید برنامه داشته باشد زیرا درغیر اینصورت شرکت‌های دیگر جایگزین آن می‌شوند.

وزیر ارتباطات توضیح داد: زیرا طبق مدل واگذاری‌های انجام شده در کشور‌های مختلف کابل‌های زیرزمینی و ابزار‌هایی که زیر زمین قرار دارد و نمی‌توان برای دسترسی به آنها هر روز خیابان‌ها را کند، در اختیار یک بخش خاص قرار نگرفته است.

واعظی تصریح کرد: مخابرات به این دلیل واگذار شد که از انحصار خارج شده و رقابت شکل گیرد، اما در واگذاری این شرکت در آن زمان اشتباهی رخ داد و سیم‌های مسی، داکت‌ها و آنچه طی 50 سال گذشته در زیر زمین ایجاد شده بود، تعیین تکلیف نشد.

پست را سود‌ده کردیم مخابرات که جای خود دارد

واعظی درباره گلایه مدیران مخابراتی از هزینه‌‌های زیاد و تعرفه پایین، اظهارداشت: شرکت پست نیز زیان‌ده بود؛ اما با اعمال تغییرات کمک کردیم تا شرایط اصلاح شود، زیرا قرار نیست تمام ضرر‌ها از جیب مردم جبران شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم اصلاح مدیریت‌، افزود: با اجرای طرح هم‌کدسازی تعرفه‌های مخابرات تغییر کرد و آبونمان از 30 تومان به 900 تومان افزایش یافت؛ این هزینه 870 تومانی که از هر خط تلفن گرفته می‌شود به چه سرنوشتی دچار می‌شود؟

اپراتورهای تلفن‌همراه در جشنواره فاوا برگزیده نداشت

واعظی همچنین درباره اینکه چرا در جشنواره فاوای امسال نیز بخش اپراتورهای تلفن همراه برگزیده نداشت، توضیح داد: با توجه به این‌که اپراتورهای تلفن همراه در سال گذشته تمام وقت خود را صرف امور توسعه‌ای کرده بودند در برخی شاخص‌ها که به‌طور مشخص مربوط به خدمت‌رسانی به مردم می‌شد نمره‌های خیلی بالایی کسب نکرده و به حدنصاب نرسیدند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |