پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4675 15:00 1393/05/27
محمدرضا شجريان:  نبايد از اين افتخار به‌سادگي عبور کرد

محمدرضا شجريان: نبايد از اين افتخار به‌سادگي عبور کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
محمدرضا شجريان:  نبايد از اين افتخار به‌سادگي عبور کرد

محمدرضا شجريان: نبايد از اين افتخار به‌سادگي عبور کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


استاد آواز ايران در مراسم تجليل از گروه آوازي تهران گفت: کاري که اين هنرمندان جوان انجام دادند کار کوچکي نيست و نبايد از اين افتخار به سادگي عبور کرد.
به گزارش ايسنا، گروه آوازي تهران که توانسته بود در مسابقات جهاني لتوني به رهبري ميلاد عمرانلو مدال طلا کسب کند، شامگاه 26 مردادماه در حضور مسؤولان و هنرمندان تجليل شد.
محمدرضا شجريان هم که به عنوان رييس شوراي عالي خانه موسيقي در اين مراسم سخنراني کرد، گفت: به شما جواناني که در اين عرصه بين‌المللي شگفت آفرين شديد، تبريک مي‌گويم. روزي که از زبان مهرداد ناصحي اين موفقيت را شنيدم، در پوست خودم نمي‌گنجيدم زيرا که جواناني هنرمند، اين چنين با دست خالي و بدون هيچ اسپانسري از بخش خصوصي به صورت خودجوش و از روي انگيزه‌اي که داشتند، دلشان براي ايران تپيد.
او ادامه داد: همه ما بايد از اين جوانان تشکر کنيم زيرا آنها با پشتکار خود براي سربلند کردن نام ايران همه تلاش خود را انجام دادند. به زعم بنده کاري که اين هنرمندان جوان انجام دادند کار کوچکي نيست. شايد کسب رتبه اول در ايران کار چندان دشواري نباشد اما بايد دانست در عرصه‌هاي جهاني رقيب بسيار زياد است.
شجريان اضافه کرد:‌ در اين مسابقات از کشور چين 6 هزار هنرمند شرکت مي‌کنند و از کشور ما هنرمنداني بالغ بر 17 نفر حضور دارند؛ بنابراين نبايد به راحتي از چنين افتخاري عبور کرد. من هم وقتي خبر موفقيت گروه کر آوازي تهران را شنيدم به آقاي نوربخش گفتم، چنين موفقيتي را بايد در بوق و کرنا کرد زيرا خلق چنين افتخاري از جوانان برومند اين سرزمين به قدري ارزشمند است که دوست داريم آنها بدانند ما قدردانشان هستيم.
او گفت: ما کننده کار هستيم و مي‌دانيم اجرا کردن قطعات آن هم بدون ساز دشوار است. بدون ساز هماهنگي بين خوانندگان هم سخت است اما اين هنرمندان توانستند با صدايي آهسته رهبر ارکستر صدايشان را کوک کنند و به نحو احسن اجرا کنند.
 مدير کل دفتر موسيقي نيز با بيان اينکه هنرمندان ايراني شايستگي حضور در بهترين جايگاه‌ها را دارند، گفت: ميلاد عمرانلو يکي از جوانان ارزشمند کشور است و بنده از سالهاي دور افتخار همکاري با او را داشتم



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |