پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12440 14:02 1394/02/16
محسنی بند پی مطرح کرد:  ۴۰ درصد روستاییان و ۳۰ درصد شهرنشینان زیر خطر فقر هستند

محسنی بند پی مطرح کرد: ۴۰ درصد روستاییان و ۳۰ درصد شهرنشینان زیر خطر فقر هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
محسنی بند پی مطرح کرد:  ۴۰ درصد روستاییان و ۳۰ درصد شهرنشینان زیر خطر فقر هستند

محسنی بند پی مطرح کرد: ۴۰ درصد روستاییان و ۳۰ درصد شهرنشینان زیر خطر فقر هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آمارهایی که در سال ۹۱ انجام شده بود، در جامعه شهری ۳۰ درصد و در جامعه روستایی ۴۰ درصد افراد زیر خط فقر هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در سی‌امین همایش انجمن مددکاران اجتماعی ایران که صبح چهارشنبه در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد،اظهار کرد: بر اساس گزارش بانک جهانی شاخص خط فقر در سال ۵۷ در ایران ۴۰ درصد و در سال ۷۶، ۲۰ درصد و در سال ۸۴، ۱۱ درصد بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها در سال ۹۱ در جامعه شهری ۳۰ درصد و در جامعه روستایی ۴۰ درصد افراد زیر خط فقر هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: آسیب‌ها و فسادهایی چون عدم شایسته سالاری و اختلاس های بانکی همانند پتکی بر سر ما است که نشان می‌دهد باید در همه ابعاد مربوط به حوزه‌های اجتماعی بازنگری داشته باشیم.

محسنی بندپی با اشاره به بحث یارانه‌ها افزود: بنده خود عضو هیات علمی هستم و معتقدم با حقوق ۶ تا ۷ میلیون تومان نباید یارانه بگیرم.

وی ادامه داد: سیاست‌های رفاهی دولت یازدهم معطوف به اهداف برقراری عدالت اجتماعی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی است که استراتژی‌هایی برای رسیدن به این اهداف اتخاذ شده که از آن جمله می‌توان به پوشش بیمه همگانی سلامت و برقراری بیمه اجتماعی اشاره کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تصویب آئین نامه بیمه اجتماعی همگانی در جلسه روز گذشته شورای عالی رفاه خبر داد و تصریح کرد: بیمه اجتماعی این اطمینان را به افراد می‌دهد که در ناملایمات زندگی دچار مشکل نشوند.

وی در پایان در خصوص تامین مسکن دانشجویان سازمان بهزیستی گفت: یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی، تامین مسکن افراد تحت پوشش است که بر اساس شاخصه‌های موجود خانواده‌های دارای چند فرزند معلول را در اولویت قرار می‌دهیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |