جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 4120 14:49 1393/05/13
محسني‌اژه‌اي مطرح کرد اخباري از پرونده‌ نفتي، مهدي هاشمي، دانشگاه ايرانيان و خبرنگار واشنگتن‌پست

محسني‌اژه‌اي مطرح کرد اخباري از پرونده‌ نفتي، مهدي هاشمي، دانشگاه ايرانيان و خبرنگار واشنگتن‌پست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
محسني‌اژه‌اي مطرح کرد اخباري از پرونده‌ نفتي، مهدي هاشمي، دانشگاه ايرانيان و خبرنگار واشنگتن‌پست

محسني‌اژه‌اي مطرح کرد اخباري از پرونده‌ نفتي، مهدي هاشمي، دانشگاه ايرانيان و خبرنگار واشنگتن‌پست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


سخنگوي قوه قضائيه از شناسايي اموال برادر مه‌آفريد اميرخسروي در ايران، که خود در خارج از کشور به‌سر مي‌برد،‌ خبر داد.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني‌اژه‌اي در نشست خبري با خبرنگاران در رابطه با پرونده فساد بزرگ بانکي گفت: 20 نفر از کساني که کارمند يا مدير بانک ملي در شعبات مختلف بودند و با اين پرونده ارتباط داشتند محاکمه شدند و حکمشان قطعي شده است و احکام آنها اجرا مي‌شود و تعدادي از آنها که بايد به زندان بروند، زندان رفتند.
وي افزود: 17 الي 18 نفر از اين 20 نفر به زندان رفتتند و حکم‌شان در مرحله اجرا است.
وي گفت: اموال برادر مه‌آفريد اميرخسروي (مهرگان) که در خارج از کشور به سر مي‌برد، در ايران شناسايي و کارشناسي شده است و در روزهاي آينده به مزايده گذاشته مي‌شود.
محسني‌اژه‌اي بيان کرد: برادر مه‌آفريد غياباً محاکمه شد.
سخنگوي قوه قضاييه بيان کرد: پيش از اين گفته بودم که 28 نفر از کساني که در جريان فتنه اتهامي متوجه‌شان بود و کيفرخواست پرونده آنها صادر شد، پرونده شان به دادگاه رفت که اکنون اين تعداد به 38 نفر رسيده است.
وي افزود : از اين 38 نفر 14 نفر حکمشان قطعي شده و براي اجرا به اجراي احکام رفته است و حبس آنها از 1 سال تا 13 سال است و حکمشان قطعي شده است. بقيه متهمان در رابطه با اين موضوع طي مراحل قانوني محاکمه مي شوند.
محسني‌اژه‌اي اظهار کرد: پنج نفر از کساني که با پرونده نفتي ارتباط داشتند بازداشت شدند. بازپرس اين پرونده رديابي اموال را پيگيري مي‌کند و با کمک سازمان بازرسي کل کشور، وزارت اطلاعات و بانک مرکزي شناسايي اموال دنبال مي‌شود و بانک مرکزي نيز وجوهي را که بابت محموله‌هاي نفتي دريافت کرده، دنبال مي‌کند.
وي اظهار کرد: شرکت نفت قبول کرده که معاون اول رييس‌جمهور دستور دهد تا اموال مربوطه در اين پرونده قيمت‌گذاري شود و به شرکت نفت بازگردانده شود. در اين صورت موضوع اين پرونده سبک‌تر مي‌شود.
سخنگوي قوه قضاييه گفت: اگر ميزاني که در اين پرونده پرداخت شده قيمت‌گذاري شود تا قبل از صدور حکم بخشي از موضوع حل مي‌شود.
محسني‌اژه‌اي در ادامه صحبت‌هاي خود با تاکيد بر برخورد با اشرار و کساني که امنيت جامعه را بر هم مي‌زنند، گفت: برخورد با کساني که به نواميس تعدي و تجاوز مي‌کنند در اولويت کاري قوه قضاييه است در اين زمينه بعضي از افراد بي‌جهت با مدعيان دروغين حقوق بشر هم‌نوا نشوند؛ چرا که ما با کساني که جان و مال مردم را مورد تعدي و تجاوز قرار مي‌دهند برخورد مي‌کنيم و آنها را به اشد مجازات مي‌رسانيم و حتي حکم‌شان در ملاءعام اجرا مي‌شود.
وي افزود: در شيراز سه نفر از کساني که جنايات زيادي را مرتکب شده بودند حکم‌شان تاييد و در ملاء عام اجرا شد. همچنين در تيرماه موردي در شيراز داشتيم که جرايم سنگيني داشت و حکم اعدام وي اجرا شد. در سمنان نيز تجاوز به عنف را داشتيم و در اصفهان نيز موردي مربوط به مواد مخدر داشتيم. در تيرماه با همکاري وزارت اطلاعات چندين باند مواد مخدر در يک استان متلاشي شد.
سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: در يک مورد از اين پرونده‌ها 60 کيلو کراک و در مورد ديگري 340 کيلو ترياک کشف شد. شما ببينيد اگر اين مقدار در جامعه توزيع مي‌شد چند نفر به سوي مرگ مي‌رفتند؛ بنابراين خانواده‌ها در اين زمينه مواظب باشند تا به دام مافياي مواد مخدر نيفتند. البته ما خوشحال نمي‌شويم که آنها اعدام شوند ولي اجازه هم نمي‌دهيم که افرادي جامعه را به مصيبت‌هاي زياد روبرو کنند.
محسني‌اژه‌اي با محکوم کردن جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي در غزه، گفت: متاسفانه اين رژيم جعلي اشغالگر و آدمکش همچنان به جنايات خود و کشتار کودکان و زنان بي‌دفاع ادامه مي‌دهد و جوامع بين‌المللي هيچ اقدامي را در مقابل اين جنايات فجيع انجام نمي‌دهند. ان‌شاءالله با پيروزي نهايي مقاومت و مردم غزه و فلسطين هر چه زودتر جنايتکاران صهيونيستي در اين دنيا به دست مردم حزب‌الله محاکمه و به مجازات برسند.
وي در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به موضوع آلوده کردن محيط زيست و تخريب جنگل‌ها و اشغال حريم‌هاي رودخانه‌ها و برخي از سواحل درياها و نيز تغيير کاربري‌هاي غيرمجاز و ساخت و سازهاي غيرمجاز در خارج از محدوده شهرها، گفت: از سازمان‌ها و مقامات دولتي و کساني که در اين زمينه مسئوليت دارند خواهشمنديم توجه لازم را به مسئوليت خود داشته باشند و سازمان‌هايي همچون شهرداري، محيط زيست، منابع طبيعي و ساير مراجع اجازه ندهند که محيط زيست آلوده و جنگل‌ها تخريب شوند و در حريم رودخانه‌ها ساخت و سازهاي غيرمجاز صورت گيرد.
سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: در بعضي از مواقع سازمان دولتي مجوزي را صادر مي‌کند و بعد سازمان محيط زيست از اين موضوع شکايت مي‌کند. اگر هماهنگي‌هاي لازم در اين زمينه صورت گيرد مشکلات قوه قضاييه کمتر مي‌شود. بهتر است اگر تصرفات غيرمجازي صورت مي‌گيرد از همان ابتداي کار از آن جلوگيري شود و به قوه قضاييه اطلاع داده شود.
محسني‌اژه‌اي ادامه داد: امروز از مسئول دادسراي تهران در زمينه آلوده کردن محيط زيست پرس و جو کردم و ايشان گفتند که از اواخر سال گذشته يعني بهمن و اسفندماه تاکنون 100 مورد از مواردي که در حريم رودخانه‌ها ساخته شده بود، تخريب شد و دستور تخريب آن را داديم و بيش از 70 مورد تغيير کاربري غيرمجاز در تهران بود که دستور قطعي آن را داديم البته تاييد نهايي نشده و استاندار تهران گفته که بايد شورا تشکيل شود و موضوع بررسي شود.
وي تاکيد کرد: قوه قضاييه مصمم است با متخلفان آلوده کردن محيط زيست برخورد کند و آخرين مورد آن هم دستور آيت‌الله آملي لاريجاني در رابطه با تخريب اقدامات در معدني بود که در نزديکي قله دماوند قرار داشت.
محسني اژه‌اي در پاسخ به سوالي درباره اتهامات مهدي هاشمي گفت:‌ طبق قانون آيين دادرسي کيفري دادگاه‌ها اساسا به صورت علني بايد برگزار شوند مگر در مواردي که استثنا وجود داشته باشد و تشخيص موارد هم به عهده قاضي است.
وي ادامه داد: بنابراين اگر پرونده‌اي غيرعلني رسيدگي شود کيفرخواستش در اختيار رسانه‌ها قرار نمي‌گيرد. اين پرونده نيز غيرعلني بوده ولي به اين معنا نيست که تا پايان غيرعلني باشد بلکه ممکن است در جلسه‌اي قاضي تشخيص دهد که ايرادي ندارد جلسه دادگاه به صورت علني برگزار شود.
سخنگوي قوه قضاييه گفت: لذا با توجه به غيرعلني بودن اين پرونده جلسات دادگاه فعلا منتشر نمي‌شود و بعد از قطعي شدن حکم در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌گيرد، اما اجمالا مي‌گويم که اتهام ايشان هم امنيتي و هم اقتصادي است و از اين بيشتر نمي‌توانم چيزي بگويم.
محسني اژه‌اي در ادامه نشست خبري اظهار کرد: از اولويت‌هاي قوه قضاييه در نيمه دوم سال 92 و همچنين سال 93 برخورد با افراد متخلف در قوه قضاييه بوده است که در اين راستا در اين اواخر 8 قاضي تحت تعقيب قرار گرفتند و از اين تعداد سه نفر محکوم شدند که البته پرونده آن‌ها در مرحله تجديدنظر خواهي است و هنوز حکمشان قطعي نشده است.
وي گفت: براي سه نفر ديگر کيفرخواست صادر شده و پرونده دو نفر ديگر هنوز تکميل نشده است.
محسني اژه‌اي همچنين گفت که در اين زمينه 12 نفر از وکلاي متخلف نيز تحت تعقيب قرار گرفتند که از اين تعداد 10 نفر محکوم شده و پرونده دو نفر ديگر در حال رسيدگي است.
وي گفت: چند نفر از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم در اين راستا بازداشت و محاکمه شدند و تعدادي در حال محاکمه هستند.
سخنگوي قوه قضاييه همچنين از دستگيري افرادي که از طريق شبکه‌هاي ماهواره‌اي به ايجاد اختلاف بين مسلمانان مي‌پرداختند خبر داد و گفت: با اين افراد در چند استان برخورد شد. تعدادي از اعضاي آن‌ها بازداشت و دفاتر آن‌ها پلمپ شد.
محسني اژه‌اي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود نسبت به ضرورت هوشياري مردم در برابر کلاهبرداري‌ها هشدار داد و گفت: اخيرا به موردي برخورد کردم که جا دارد مردم نسبت به آن توجه داشته باشند و آن اين است که برخي افراد که ادعا مي‌کنند ذي نفوذ هستند به محکومين مي‌گويند اموالتان را به من صلح کنيد، من از نفوذم استفاده مي‌کنم، اموال را به دست مي‌آورم و بعدا بخشي از آن‌ها را برمي‌دارم.
وي افزود: برخي افراد الان مي‌آيند اموال مشکوک و حتي توقيف شده را از اين طريق مي‌گيرند و دست به کلاهبرداري مي زنند.
سخنگوي قوه قضاييه همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا گزارش تحقيق و تفحص از خودروسازان به قوه قضاييه ارسال شده است گفت:‌ اين گزارش به قوه قضاييه نرسيده است.
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا نزديکان رييس‌جمهور سابق در بين بدهکاران کلان بانکي هستند يا خير گفت: اسامي شش نفر در اين زمينه در سايت‌ها منتشر شده ولي اين افراد در آن ليستي که ما از بدهکاران بانکي داريم وجود ندارد.
محسني‌اژه‌اي در اين باره گفت: وقتي دادستان کل کشور در خصوص معوقات بانکي وارد شد اقداماتي صورت گرفت و ليست کساني که معوقات بيش از 10 ميليارد تومان دارند اخذ شد.
وي ادامه داد: شش نفري که در اين رابطه در بعضي سايت‌ها اسمشان برده شده است به هيچ وجه در ليست کساني که ما داريم نبوده‌اند يعني نه اسامي آن‌ها نه موارد مطرح شده در ليست ما وجود ندارد مگر مواردي باشد که به ما اطلاع نداده باشند.
محسني اژه‌اي در پاسخ به سوالي درباره وضعيت پرونده زمين‌خواري در شرق تهران گفت: براي بخشي از اين پرونده کيفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه رفته ولي در بخش ديگري از آن هنوز کيفرخواست صادر نشده است.
يکي از خبرنگاران نظر محسني اژه‌اي را درباره اجراي تفکيک جنسيتي در شهرداري تهران پرسيد که محسني اژه‌اي در اين‌باره گفت: کرامت زن اين است که اگر ممکن است از مرد جدا باشد. اصلا شرع را کنار بگذاريد. کار براي زن در اتاقي با چند مرد راحت‌تر است يا در اتاقي که در آن چند زن وجود دارد؟
محسني اژه‌اي اظهار کرد: ما بايد از اين اقدام شهرداري حمايت کنيم و من تعجب مي‌کنم از کساني که از اين اقدام شهرداري انتقاد مي‌کنند به ويژه کساني که مسئوليت دارند.
وي با بيان اينکه اقدام صورت گرفته به نفع خانم‌ها است گفت: در سال‌هاي گذشته در همين مجموعه دادستاني چنين موردي وجود داشت و من ديدم يک خانم در يک اتاق با دو مرد کار مي‌کند و بسيار معذب است. از خود او سوال کردم و گفتند معذب هستند و درخواست جدا شدن داشتند و بعد هم که اين کار صورت گرفت بسيار تشکر کردند.
دادستان کل کشور گفت: من به شخصه از شهرداري محترم تهران تشکر مي‌کنم و فکر مي‌کنم اگر همه اين کار را کنيم به نفع زن‌هاست.
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا دادستاني در خصوص انتشار کاريکاتوري در مورد غزه ورود کرده است يا خير گفت: من خبر را ديدم ولي کاريکاتور را نديده‌ام. موضوع را پيگيري کردم ولي موفق نشدم که ببينم دادستاني به موضوع ورود کرده است يا خير.
محسني‌اژه‌اي در پاسخ به سوالي درباره اظهارنظر علي‌اکبر ناطق نوري که از قوه قضاييه خواسته به اتهاماتي که احمدي‌نژاد عليه خانواده او مطرح کرده رسيدگي کند، گفت: مطلبي که از قول آقاي ناطق مطرح کرديد دو جور نوشته شده است؛ در يکجا گفته بود پسر من مي‌خواست شکايت کند و فهميديم به جايي نمي‌رسد. من نفهيدم شکايت کرده‌اند يا خير؟ لذا هنوز داريم پيگيري مي‌کنيم که آيا شکايت شده است يا نه؟
وي افزود: هر کسي شکايت کند رسيدگي مي‌شود اما رسيدگي به اين معنا نيست که الزاما شاکي نتيجه بگيرد.
محسني‌اژه‌اي تصريح کرد: لذا تاکنون شکايتي از سوي پسر آقاي ناطق از آقاي احمدي‌نژاد به قوه قضاييه واصل نشده است.
سخنگوي قوه قضاييه همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا در رابطه با جعل کارت پايان خدمت توسط برخي از بازيکنان فوتبال کسي دستگير شده است يا خير؟ گفت: من از دستگيري اطلاعي ندارم.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره بازداشت خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و اتهام آنها، گفت: چهار نفر در اين رابطه بازداشت شده‌اند که يکي از آنها در همان روزهاي اول با قرار آزاد شد.
محسني‌اژه‌اي از ذکر جزئيات ديگر به دليل در مرحله مقدماتي بودن پرونده خودداري کرد.
سخنگوي قوه قضائيه درباره دانشگاه ايرانيان و اين که آيا در اين زمينه جرمي واقع شده و قوه قضاييه به اين موضوع ورود کرده است، گفت: تاکنون در رابطه با اين موضوع اعلام جرمي به قوه قضائيه نشده است.
وي تاکيد کرد: اين موضوع ارتباطي با پرونده آقاي احمدي نژاد در دادگاه کيفري استان تهران ندارد.
سخنگوي قوه قضائيه همچنين درباره آخرين وضعيت پرونده احمدي‌نژاد و معاون اول وي که سوال يکي ديگر از خبرنگاران بود گفت: پرونده آقاي احمدنژاد هنوز به مراحل نهايي نرسيده و پرونده معاون اول وي نيز حکمش صادر نشده است، ولي جلسات دادگاه برگزار شد و به اتمام رسيد.
محسني‌اژه‌اي درباره آخرين وضعيت پرونده سعيد مرتضوي و ابهامات مربوطه در اين زمينه که سوال يکي ديگر از خبرنگاران بود اظهار کرد: پرونده وي رسيدگي و حکم آن صادر شد و اکنون در ديوان عالي کشور است و پرونده ديگر آقاي مرتضوي در دادسراست و هنوز به دادگاه نرفته و ابهامي در رابطه با پرونده وي وجود ندارد.
وي در پاسخ به اين سئوال که آيا مهدي هاشمي خودش از دادگاه تقاضاي غيرعلني برگزار شدن دادگاه را داشته است يا خير، گفت: در ماده 187 پيش‌بيني شده که در چه مواردي دادگاه غيرعلني برگزار مي‌شود و آن موارد به تشخيص قاضي پرونده است.
خبرنگار ديگري درباره افرادي که با پرونده مهدي هاشمي ارتباط داشتند و آيا در اين زمينه محاکمه مي‌شوند از سخنگوي قوه قضائيه خواستار توضيح شد که محسني‌اژه‌اي در پاسخ به اين سوال گفت: در رابطه با پرونده مهدي هاشمي تعدادي قبل از وي دستگير و محاکمه شدند و تعدادي ديگر نيز همزمان با وي محاکمه شده‌اند. در پرونده کنوني مهدي هاشمي بايد بگويم که اين پرونده فقط مربوط به خود آقاي هاشمي است و کيفرخواست آن مرتبط با وي است.
وي تاکيد کرد که ما حق انتشار محتويات جلسه دادگاه مهدي هاشمي را نداريم.
سخنگوي قوه قضائيه درباره پرونده موسوم به رانت 650 ميليون يورويي و صحبت‌هاي احمد توکلي که گفته در اين زمينه رانتي صورت گرفته است، گفت: اعلام جرمي از سوي ديوان محاسبات به قوه قضائيه در اين زمينه نشده و اگر جرمي در اين رابطه باشد قطعا به دستگاه قضايي ارجاع مي‌شود.
وي اظهار کرد: اين پرونده به قوه قضائيه نيامده است. در اين پرونده اين فرد حدود 1000 ميليارد تومان بدهي بانکي دارد.
وي درباره آخرين وضعيت پرونده صبا آذرپيک و اينکه تاکنون دو بار حضوري و يک بار غيابي محاکمه شده و 70 روز است که در بازداشت موقت به‌سر مي‌برد، اظهار کرد:‌ امکان دارد کسي دو الي سه پرونده داشته باشد که در اين صورت مي‌توان پرونده‌ها را يک جا جمع کرد.
محسني‌اژه‌اي افزود: اين‌که گفته مي‌شود خانواده آذرپيک از وي خبر ندارند خلاف واقع است. لازم نيست که بنده و ديگران اتهامات شخص مذکور را بدانيم و در بسياري از موارد نياز نيست که خانواده متهم از جزئيات خبر داشته باشند و ما اتهامات را به خود متهم تفهيم مي‌کنيم.
سخنگوي قوه قضائيه يادآور شد: اکنون پرونده صبا آذرپيک در دادسراي تهران بوده و وي در زندان اوين است و بنده از اين‌که مي‌توان بازداشت موقت وي را تبديل کرد اطلاعي ندارم و اين موضوع بستگي به نظر قاضي پرونده دارد.
وي درباره آخرين وضعيت 3 پرونده اقتصادي مهم شامل "م . ز" يکي از بدهکاران بانکي، برادران "ر" و پرونده‌اي درباره قير گفت: پس از آنکه آقاي "م. ز" دستگير شد مشخص شد عمده اتهامات وي موضوع معوقات بانکي است. اين فرد به محض دستگيري بخش عمده‌اي از اموال خود را در اختيار بانک‌ها قرار داد و بخش زيادي از بدهي‌ خود را تسويه کرد.
محسني‌اژه‌اي گفت: سپس به پرونده‌اش رسيدگي شد و سرانجام براي وي حکم صادر شد که اين پرونده با توجه به اعتراض متهم به ديوان عالي کشور رفته و از قطعي شدن آن اطلاعي ندارم. اين فرد بعد از آزادي، بخش ديگري از معوقات بانکي خود را هم به بانک‌ها پرداخت کرد.
وي درباره پرونده برادران "ر" که در زمينه فولاد فعاليت داشتند گفت: اين پرونده همچنان در دست بررسي است و هنوز منجر به صدور حکم نشده است.
دادستان کل کشور درباره آخرين وضعيت پرونده فساد در زمينه قير در شرکت نفت اصفهان نيز گفت: آن پرونده در دادسراي اصفهان به جريان افتاد و همچنان مسئولان پرونده در تلاش هستند تا به آن رسيدگي کنند اما هنوز در اين زمينه کيفرخواستي صادر نشده است.
خبرنگار ديگري سوال خود را اين‌گونه مطرح کرد که اگر ديه زن و مرد برابر پرداخت مي‌شود چرا ديه بچه‌هاي شين‌آباد نصف است؟ که محسني‌اژه‌اي در اين زمينه گفت: ديه زن و مرد برابر نيست ولي ترتيبي داده شده که برابر باشد و بنده موضوع ديه بچه‌هاي شين‌آباد را بررسي مي‌کنم.
سخنگوي قوه قضائيه درباره اين ‌که آيا پسر ناطق نوري عليه آقاي احمدي نژاد شکايتي کرده است، گفت: بنده اطلاعي ندارم و تاکنون شکايتي از سوي پسر آقاي ناطق نوري عليه احمدي نژاد به قوه قضائيه واصل نشده است.
خبرنگار ديگري گفت که وزير بهداشت اعلام کرده که تخلفاتي در صنايع غذايي از جمله کالباس صورت مي‌گيرد، ورود قوه قضائيه به پرونده‌هايي که امنيت غذايي جامعه را تهديد مي‌کند، چيست؟ که اژه‌اي پاسخ داد: مسأله سلامت انسان‌ها، مسأله مهمي است و اگر مسائلي باشد که با سلامت عموم جامعه ارتباط داشته باشد دادستان به عنوان مدعي‌العموم مي‌تواند به آن ورود پيدا کند. اگر وزير بهداشت موضوعي را در اين زمينه مطرح کند، دستگاه قضايي به آن رسيدگي مي کند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينکه شرکت بيمه توسعه از پرداخت خسارت به کساني که بيمه شده ‌اند، خودداري مي‌کند اظهار بي‌اطلاعي کرد.
وي درباره معوقات بانکي که سوال يکي ديگر از خبرنگاران بود گفت: بانک مرکزي گفته که عزم جدي در اين زمينه براي پرداخت معوقات دارد. اميدوارم اگر اين عزم جدي عملي شود ديگر ما شاهد تکرار معوقات بانکي نخواهيم بود. ما سال 92 تا پايان سال 93 را رصد مي‌کنيم و قوه قضائيه در اين زمينه عزم جدي دارد.
سخنگوي قوه قضائيه درباره حضور ضابط قضايي در بيمارستان‌ها براي رسيدگي به شکايات مردم که سوال يکي ديگر از خبرنگاران بود، گفت: ما قصد نداريم که نماينده‌اي را در بيمارستان‌ها داشته باشيم. مسلما اگر جرمي واقع شود شکايت صورت مي‌گيرد و به آن رسيدگي مي‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |