جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 170249 15:09 1400/11/03
محدودیتی برای تامین نیاز مردم به پهنای باند بین‌الملل نداریم

محدودیتی برای تامین نیاز مردم به پهنای باند بین‌الملل نداریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
محدودیتی برای تامین نیاز مردم به پهنای باند بین‌الملل نداریم

محدودیتی برای تامین نیاز مردم به پهنای باند بین‌الملل نداریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، در چند ماه اخیر به دلیل استفاده بیش از حد مردم از اینترنت و قطع چند فیبر دریایی، کیفیت و سرعت اینترنت به شکل محسوسی با افت مواجه شد. یکی از دلایلی که به آن اشاره شد، محدودیت افزایش ظرفیت پهنای باند بین الملل بود که آن را با کندی رو به رو می‌کرد.

در همین پیوند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل گفت: محدودیتی برای تامین نیاز مردم به پهنای باند بین‌الملل نداریم، اما چیزی که لازم است انجام شود این است که ظرفیت‌های داخلی خود را نیز تقویت کنیم.

«عیسی زارع‌پور» افزود: ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا نیازمندی‌های مردم توسط پلتفرم‌های بومی خودمان تامین شود تا اگر ارتباطات بین‌الملل دچار قطعی شد، بتوانیم آن را حل کنیم. مدتی قبل در ۲ نوبت، نزدیک به هفت درصد از پهنای باند بین الملل را از دست دادیم. این اتفاقات نباید زندگی روزمره مردم را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وزیر ارتباطات تصریح‌کرد: اکنون که با حمایت از پلتفرم‌های داخلی به بالا رفتن سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد کل کشور کمک می‌کنیم، هم‌زمان هر نیازمندی در حوزه ترافیک بین الملل باشد نیز فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه‌داد: با تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال در کشور نیز بر این مساله تاکید شد که نگاه دولت سیزدهم به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نگاه فرصت‌محور است. با این نگاه می‌توان همه عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه را جبران کرد.

زارع‌پور افزود: ظرفیت‌های زیادی در کشور برای دستیابی به این اهداف وجود دارد. جوانان ما یک سر و گردن بالاتر از جوانان کشورهای دیگر هستند و اگر ظرفیت‌های لازم مهیا شود، می‌توانند تحولات جدی را در این حوزه رقم بزنند.

نیم میلیون فیبرنوری تا پایان سال 

وی درباره کاهش سرعت اینترنت گفت: کار اساسی که باید انجام شود مانند همه کشورهای پیشرفته، توسعه ارتباطات ثابت است. ما باید بیشتر نیازمندی مردم را به سمت اینترنت ثابت هدایت کنیم و معنی ندارد که فرد زمانی که در خانه است، از اینترنت سیار خود استفاده کند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر این‌که اقدامات لازم در گذشته انجام نشده است، اضافه‌کرد: ارتباطات سیار به دلیل فرکانسی که به اپراتورها اختصاص داده‌ شده دارای محدودیت است. از ابتدای دولت سیزدهم، توسعه ارتباطات ثابت به عنوان یک راهکار بلندمدت در دستور کار قرار گرفت.

زارع‌پور افزود: امسال حدود نیم میلیون فیبر نوری را راه‌اندازی می‌کنیم تا مسیر توسعه اینترنت ثابت هموار شود. باید سعی کنیم ترافیک اصلی مورد نیاز مردم از طریق خطوط ثابت تامین شود که این مساله رضایت مردم را رقم زد. بر بستر اینترنت ثابت می‌توانیم سرعت‌های بالای ۱۰۰ مگابیت را برای کاربران مهیا کنیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان‌کرد: بر اساس آماری که روز گذشته منتشر شد، میانگین سرعت ارتباطات سیار ایران بین کشورهای مختلف ۲۴ مگابیت بوده که نسبت به ماه گذشته تغییر زیادی نکرده است. اینترنت ثابت ۹ مگابیت است که نسبت به ماه گذشته کمی افزایش پیدا کرده، اما این به هیچ وجه سرعتی نیست که شایسته مردم کشور ما باشد. به‌ویژه در این زمانی که زندگی مردم وابسته به ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

همکاری ایران و چین برای توسعه فناوری

زارع‌پور در حاشیه مراسم «اتصال یک هزار روستا به شبکه ارتباطی کشور» در جمع خبرنگاران حاضر شد. وی در پاسخ به خبرنگاران درباره همکاری ایران و چین برای توسعه فناوری در کشور، گفت: ما در همکاری‌هایی که با کشورهای مختلف از جمله چین داریم، توسعه فناوری‌هایی که برای اینترنت نسل پنجم و کیفیت بخشی به ارتباطات ثابت ضروری است را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان این‌که برای حضور پلتفرم‌های ایرانی در کشورهای همسایه در حال برنامه‌ریزی هستند، گفت: ظرفیت‌های خوبی در کشورهای مختلف وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. این توافقات ۲ طرفه می‌تواند به کشورها برای توسعه فناوری کمک کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |