جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 195267 09:35 1401/06/22
محدودیت‌های معاملاتی گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن اعلام شد

محدودیت‌های معاملاتی گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
محدودیت‌های معاملاتی گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن اعلام شد

محدودیت‌های معاملاتی گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو مصوبات شورای محترم پول و اعتبار، موارد ذیل در خصوص اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک مسکن اعلام می‌گردد:

1- محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران در کلیه نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن به مدت 4 ماه خواهد بود.

2- محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی که فقط 4 ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس ایران باقی مانده است، اعمال خواهد شد، لذا در این مقطع زمانی، نمادهای معاملاتی تسه9907، تسه9908، تسه9909 و تسه9910 مشمول محدودیت مذکور نمی‌باشند.

3- در خصوص اوراق گواهی صادره بانک مسکن محدودیت ورود سفارش خرید و انجام معامله به میزان حداکثر 560 ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی می باشد.

4- متقاضیان خرید می‌بایست محدودیت‌های مذکور را در خصوص ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت نمایند، تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش منجر رسیدگی تخلفات می‌گردد.

بر این اساس ضروری است متقاضیان محترم مفاد اطلاعیه شماره 3682/الف/01 مورخ 1401/02/10 این شرکت را در تصمیمات خود مدنظر قرار دهند.

همچنین این مدیریت در اطلاعیه‌ای دیگر موارد ذیل را در خصوص نمادهای اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی اعلام کرد:

1- اعتبار کلیه اوراق گواهی صادره جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد معاملاتی آن در بازار فرابورس ایران می‌باشد.

2- محدودیت حجمی هر سفارش خرید (حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) جهت نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی به تعداد 280 ورقه تعیین گردیده است.

3- محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران در کلیه نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی به مدت 4 ماه خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |