جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 7993 15:35 1393/09/23
مجله بیست ساله ها نگاهی نو به ادبیات مقاومت می نگرد

مجله بیست ساله ها نگاهی نو به ادبیات مقاومت می نگرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مجله بیست ساله ها نگاهی نو به ادبیات مقاومت می نگرد

مجله بیست ساله ها نگاهی نو به ادبیات مقاومت می نگرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه فرهنگ وهنر: دور جدید ماهنامه بیست ساله ها منتشر شد. در این شماره، نشریه با رویکرد جدید به ادبیات مقاومت می پردازد.

حرف اول ماهنامه را محمد رضا مقیسه با عنوان ایران منادی صلح آغاز می کند. محمد رضا مقیسه قائم مقام مدیر مسئول به این موضوع اشاره می کند که ایران همواره منادی صلح و خردورزی و تدبیر بوده است و شاید ایران تنها کشوری در خاورمیانه باشد که بتواند این منطقه را به سوی صلح و آرامش راهنمایی کند.
به گزارش جهان اقتصاد، گفتگوی ویژه آذرماه بیست ساله ها به صحبتهای حبیت ترابی نویسنده جانباز 70 درصد اختصاص یافته است. نویسنده کتابهایی چون " یک پنجره برای من کافی است " و " چون دماوند" بر این باور است: نوشتن راه اثبات خود است.
در ادامه پرونده گفتگوی ویژه این ماهنامه به سراغ همسر حبیب ترابی رفته است. طلیعه زمانیان چگونگی آشنایش با حبیب ترابی را شرح می دهد و ادامه مصاحبه می گوید عشق به هیج وجه تنها مشوق ادامه مسیر زندگی وی نبوده است. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستس و توانبخشی در بخش دیگر سخنانش به این مووضوع اشاره دارد که هیچ وقت یک نفر به تنهایی نمی تواند سبب رشد و اعتلای فرد آسیب دید از جنگ شود.
بخش پوشه شماره آذر ماه با مقاله " پارت ها نخستین پارتیزان های تاریخ " به قلم اعظم هاشمی آغاز می شود و به بررسی تاریخ جنگ می پردازد. در ادامه امیر حسین انبارداران با نگاهی به خاطرات سردار حاج جعفر جهروتی زاده، خواننده را با ناگفته ها و شنیدنی های عملیات پارتیزانی ظفره همراهی می کند.
بخش پایانی ماهنامه، به بررسی موضوعاتی در سینما، موسیقی و کتاب حول محور جنگ اختصاص یافته است.
از دیگر مطالب چاپ شده در این ماهنامه می توان به " چمران، چه گوارا نیست" به قلم عباس کریمی، " جنگی که بود، جنگی که هست" نوید صالحی و " گوند یا رجینا " به قلم مسعود میری اشاره کرد.
چهارمین شماره ماهنامه بیست ساله ها به مدیر مسئولی اسماعیل بایبوردی و سردبیری محمد علی آقا میرزایی در 66 صفحه منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |