جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 10964 15:19 1393/12/16
مجلس خبرگان رهبری٬ سیاسی و جناحی نیست

مجلس خبرگان رهبری٬ سیاسی و جناحی نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مجلس خبرگان رهبری٬ سیاسی و جناحی نیست

مجلس خبرگان رهبری٬ سیاسی و جناحی نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان گفت:

آیت الله هاشمی زمینه خوبی برای رای آوری ریاست خبرگان دارد، اما ایشان میل چندانی برای شرکت در انتخابات ندارد.
آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در گفت‌و‌گو با ایلنا؛ درباره انتخابات مجلس خبرگان گفت: همانطور که همه می‌دانیم دومین جلسه نیم سال مجلس خبرگان در ۱۹ اسفند‌ها برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین برنامه این دوره از مجلس خبرگان انتخابات هئیت رئیسه، کمسیون و رئیس مجلس خبرگان رهبری است.
وی ادامه داد: این انتخاب هر دوسال یک بار انجام می‌شود که اگر آیت‌الله مهدوی کنی نیز به رحمت خدا نمی‌رفتند٬ این انتخابات باید در اسفند امسال برگزار می‌شد. در غیاب ایشان هم آیت‌الله هاشمی شاهرودی مجلس خبرگان را تا به امروز اداره کرده‌اند.
این نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: این انتخابات روند قانونی و حقوقی دارد و هرکدم از اعضا می‌توانند در آن شرکت کنند و کسی نمی‌تواند باید و نبایدی برای افراد تعیین کند چراکه همه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری٬ علمای و بالغ و عاقل کشور هستند.
هاشم‌زاده هریسی افزود: هرچند هرکسی که به ریاست مجلس خبرگان انتخاب شود شاید ابتکارات و نوآوری‌های داشته باشد٬ اما باید بدانیم اتفاق متفاوتی نخواهد افتاد٬ زیرا همه افراد اعضای مجلس خبرگان معتقد به نظام و ولایت فقیه هستند.
وی با اشاره به جنجال‌های صورت گرفته پیرامون انتخابات مجلس خبرگان گفت: همه این جنجال‌ها بی‌مورد است٬ زیرا اصلا مجلس خبرگان رهبری٬ سیاسی و جناحی نیست٬ لذا حرف‌ها و صحبت‌هایی که این روز‌ها برخی از افراد مطرح می‌کنند٬ در ‌‌نهایت به تضعیف مجلس خبرگان می‌انجامد.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: مخالفت‌ها و موافقت‌های مطرح شده اصلا واقعی نیستند. هیچ کس هم با این حرف‌ها بزرگ و کوچک نمی‌شود. کسی هم با کوچک کردن دیگری٬ بزرگ نمی‌شود و بالا نمی‌رود.
هاشم‌زاده هریسی اضافه کرد: ما خبرگان که جزء علما هستیم٬ باید نسبت به این مسائل حساس باشیم و بدانیم کوچک کردن و زمین زدن اعضا در مجلس خبرگان، کوچک کردن همه اعضاست و تهمت زدن به بزرگان نظام خرد کردن استوانه‌های نظام است. هرکس امروز این چنین رفتار می‌کند٬ دلسوز انقلاب و ولایت نیست.
وی تصریح کرد: برخی امروز با جنجال‌آفرینی‌ مطرح می‌کنند که کسانی برای مجلس خبرگان نقشه کشیده‌اند٬ مگر مجلس خبرگان چه قدرتی دارد که اعضا و رئیس آن بتواند ولایت را تحت تاثیر قرار دهند، اصلا مگر چنین حقی دارند؟ حر ف و صحبت از توطئه نوعی جنجال و سیاسی‌کار ی است.
این نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این نوع جنجال سازی‌ هیچ اثری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نخواهد داشت٬ زیرا انتخابات در‌‌ همان لحظه صورت می‌گیرد و هرکسی بنا به تکلیف خود عمل می‌کند و به این باید و نباید‌ها توجه نمی‌شود.
هاشم‌زاده هریسی در باره شرکت یا عدم شرکت آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان گفت: با زمینه بسیار خوب رایی که آقای هاشمی دارد، اما ولعی برای شرکت در انتخابات ندارد؛ اما در مقابل٬ کسی حق ندارد باید و نبایدی برای کسی تعیین کند.
وی اضافه کرد: آیت‌الله هاشمی بعد از انقلاب همیشه نفر دوم نظام بوده‌اند. امروز هم بعد از مقام معظم رهبری نفر دوم هستند؛ چه کسانی این موضوع را قبول داشته یا نداشته باشند. اگر امروز هم احساس مسئولیت یا تکلیف بکنند برای ریاست خبرگان پیش قدم می‌شود.
این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در چند سال اخیر شاهد هستیم کسانی همه افراد نظام را خائن معرفی می‌کنند. این طرز برخورد توهین به کلیت ملت ایران است، اگر همه خائن هستند٬ پس چه کسی خدمتگزار است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |