جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 84186 11:36 1397/04/09
مجامع آنلاین، عاملی برای تسهیل زندگی های فردی

مجامع آنلاین، عاملی برای تسهیل زندگی های فردی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مجامع آنلاین، عاملی برای تسهیل زندگی های فردی

مجامع آنلاین، عاملی برای تسهیل زندگی های فردی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) نوشت: در دنیای کنونی که تکنولوژی یکی از ابزارهای مدرنیته در زندگی بشری محسوب می شود و تسهیل روند زندگی های اجتماعی و فردی در هر سبک و سیاقی، مطلوب قلمداد می شود، می توان گفت تسهیل روابط تجاری، اقتصادی، سیاسی از طریق راهکارهای تکنولوژی توانسته ادامه روند فعالیت ها را برای افراد، ممکن سازد.

سهولت زندگی فردی از طریق در اختیار گرفتن راهکارهای تکنولوژی در واقع اصل"تکنولوژی در اختیار بشر" را کاملا تأیید کرده است. خریدهای اینترنتی و پرهیز از اتلاف وقت در ترافیک، تراکنش های بانکی آنلاین به جای انتظار در صف های طویل بانک و... همگی از مصادیق زندگی های مدرنیته و حاکمیت تکنولوژی در زندگی بشر است.

در این میان، تکنولوژی به بازار سرمایه نیز در ادوار مختلف، خدمات ممتازی را ارائه داده است. خرید و فروش های آنلاین سهام، یکی از این خدماتی است که می توان به جد از آن به عنوان برترین و کم هزینه ترین، ترفند معاملاتی اشاره کرد.

اما یکی دیگر از خدمات صنعت تکنولوژی به بازارهای سهام، برگزاری مجامع شرکت ها به صورت آنلاین است که بازار سرمایه ایران نیز در اقدامی جدید، تصمیم دارد تا این خدمات را به سهامداران ارائه دهد .

سایت بی ام سی در این خصوص، گزارشی با موضوع" همین الان در مجامع عادی و سالانه، شرکت کنید. فقط با یک کلیک!" منتشر کرده است. در این گزارش آمده است:

تمام اصرار ما این است که شما با وجود مشغله های کاری، در مجامع رأی بدهید. به همین دلیل زیاد شما را درگیر مسافت و ترافیک نمی کنیم. از طریق نت و ثبت رأی خود، سهامداری خود را ثابت کنید.

قاره آمریکا، رتبه پرطرفدارترین مجامع آنلاین

در بین بازارهای جهانی، می توان آمریکا را سردمدار اجرای مجامع آنلاین در دنیا دانست و پس از آن اروپا و در ادامه آسیا را می توان موفق ترین بازارهای دنیا در اجرای مجامع شرکت ها به صورت آنلاین قلمداد کرد.

ایالات متحده

در بازار ایالت متحده، نخستین اقدامات قانونی برای اجرای مجامع به صورت آنلاین در سال ۲۰۰۰ میلادی اتفاق افتاد و ماده ۲۱۱ قانون عمومی شرکت ها در ایالت دلاور آمریکا با اصلاح این ماده قانونی، به شرکت ها اجازه برگزاری مجامع را به صورت حضور غیر فیزیکی اعطا کرد.

به این ترتیب، در نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۸۴ شرکت در این کشور توانستند مجامع موفقی را به صورت آنلاین برگزار کنند .

اروپا

اروپا نیز در ۱۰ سال ابتدایی سال ۲۰۰۰ میلادی مجامع را به صورت آنلاین برگزار کرد که بسیار مورد توجه سهامداران قرار گرفت. به این ترتیب، کشور دانمارک با بیشترین متقاضی برای حضور آنلاین سهامداران در مجامع شرکت ها رو به رو بود .

پس از دانمارک، بریتانیا به عنوان یکی از بازوان اصلی اقتصادی در اروپا، توانست مخاطبان متعددی را برای برگزاری آنلاین مجامع به سوی خود جذب کند.

آسیا

در بازارهای آسیایی نیز، هند و ترکیه بیشترین مخاطبان مجامع آنلاین را دارا هستند و هم اکنون برگزاری مجامع در این کشورها فقط به صورت آنلاین برمی شود .

کمیسیون اوراق بهادار هند به منظور مشارکت بیشتر سهامداران در تصمیم گیری های شرکت های سهامی ۵۰۰ شرکت منتخب بورس های ملی و بمبئی را ملزم کرد که تمامی مجامع خود را از سال ۲۰۱۲ میلادی به صورت آنلاین برگزار کند.

مرجع قانون گذاری بازار ترکیه نیز در سال ۲۰۱۲ میلادی به تمامی شرکت های این بورس به صورت رسمی اعلام کرد که تمامی مجامع را به صورت آنلاین برگزار کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |