پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5785 17:26 1393/07/16
مثل اینکه، قرار نیست هرفیلمی  ساخته ​شد اکران شود!

مثل اینکه، قرار نیست هرفیلمی ساخته ​شد اکران شود!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مثل اینکه، قرار نیست هرفیلمی  ساخته ​شد اکران شود!

مثل اینکه، قرار نیست هرفیلمی ساخته ​شد اکران شود!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

محمود دهقان- در روزها اخیر دوباره موضوع اکران فیلم ها بر سر زبان ها افتاده است در همین راستا رئیس سازمان سینمایی درباره نامه کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون فرهنگی مجلس برای اکران نشدن دو فیلم («قصه‌ها» و «عصبانی نیستم») بیان کرد: اصل نامه درست است. کمیسیون فرهنگی مجلس درخواست دارد که نه تنها دو فیلم بلکه تعداد بیشتری از فیلم‌ها اکران نشوند! و برای آن‌ها مسئله و سوال دارند. همچنین کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس هم درباره دو فیلم («قصه‌ها» و «عصبانی نیستم») سوال کرده‌اند و قرار شد این دو فیلم را ببینند.
بنا بر خبر ها فیلم عصبانی نیستم در نوبت اکران قرار گرفته است و از وزارت ارشاد نیز مجوز این موضوع را دریافت کرده است ( البته با حذف بیست دقیقه از فیلم) اما باز هم یک فیلم برای اکران خان های دیگری را باید از پیش رو بردارد، خان هایی که هیچ ارتباطی به فیلم و سینما ندارند اما قدرت بیشتری از قانون و بروکراسی رسمی دارد، از طرفی هم کمسیون فرهنگی مجلس و نمایندگان محترم اگر دلسوز فرهنگ و هنر کشور اللخصوص سینما هستند بهتر است جلوی ساخت و پخش تله فیلم ها و سریال های سخیفی چون معراجی ها را بگیرند که در پایین ترین حد فنی و ساختاری هر شب در حال پخش از رسانه ملی است، و بیش از گذشته مردم را از این رسانه بیزار می کند، یا به طور مثال در نامه ای به مسعود ده نمکی متذکر شوند هر کسی که دوربین به دست گرفت و شروع به ضبط پلان هایی کرد کارگردان نیست و به محتویات حافظه آن دوربین فیلم نمی گویند.
حجت‌الله ایوبی با تأکید بر اینکه امیدوار است دیگر حاشیه‌ای به سینما ورود نکند، گفت: تمام تلاش ما این است که هیچ حاشیه‌ای برای سینما ایجاد نشود و دعا کنید که در این زمینه موفق باشیم.
او در حالی به اتفاقات افتاده حاشیه می گوید که همین حواشی می تواند از اکران یک فیلم جلوگیری کند!
در حالی که در دولت تدبیر و امید، نوید این می رفت که فضا برای اهل قلم، قلمو، دوربین، ساز و ...بهتر شود اما کماکان سینما و هنر ایران در گیر مسائلی غیر قابل تحمل و جوی حاکمیتی است.
ایوبی درباره اینکه سازمان سینمایی می‌خواهد در مقابل این نامه چه واکنشی انجام دهد، گفت: همان‌طور که گفته‌ام اصل خبری که گفتید درست است اما ما اکنون در حال رفت و آمد به مجلس و گفت‌وگو با نمایندگان محترم هستیم چرا که به تعامل معتقدیم و امیدواریم در جریان گفت‌وگو بتوانیم مشکلات را حل کنیم اما در عین حال هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. حجت‌الله ایوبی سپس درباره مصاحبه چندی قبل غلامعلی حدادعادل که پیشنهاد داده بود بعضی فیلم‌ها با نمایندگان مجلس دیده شود، بیان کرد: دیدن فیلم‌ها با نمایندگان محترم مجلس هم یکی از راه‌هاست. باید بگویم بعد از نامه کمیسیون تحقیق و تفحص، فیلم «قصه‌ها» را همراه با نمایندگان مجلس در این کمیسیون دیدیم اما هنوز نمایندگان نظرشان را اعلام نکرده‌اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |