چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 182149 13:44 1401/03/18
مبادلات تجاری ایران و قطر 34 درصد بالا رفت

مبادلات تجاری ایران و قطر 34 درصد بالا رفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مبادلات تجاری ایران و قطر 34 درصد بالا رفت

مبادلات تجاری ایران و قطر 34 درصد بالا رفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، شیخ محمد بن حمد آل ثانی، وزیر تجارت و صنعت قطر اعلام کرد، مبادلات تجاری میان ایران و کشورش در سال گذشته میلادی 34 درصد افزایش یافته است.

این موضوع در پایان هشتمین نشست کمیته مشترک قطر و ایران در دوحه پایتخت این کشور به ریاست بن حمد وزیر و علی اکبر محرابیان وزیر انرژی ایران اعلام شد.

در جریان این نشست دو روزه، دو طرف در مورد پیشرفت های پیشنهادات جلسه گذشته، پروژه های جاری و طرح های توسعه آنها و بعلاوه راه های غلبه بر موانع پیش روی برخی پروژه ها، بحث و گفت و گو کردند.

همچنین این کمیته مشترک در مورد موضوعاتی مرتبط با تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه های مختلف از جمله تجارت، صنعت، مناطق آزاد، سلامت، آموزش، اتاق های بازرگانی و سایر زمینه های مورد علاقه مشترک گفت و گو کردند.

وزیر تجارت و صنعت قطر  تصریح کرد: «روابط قوی و رابطه میان دو کشور به شکل مثبتی بر سطح مبادلات تجاری منعکس شده است  به طوریکه شاهد افزایش 34 درصدی در سال 2021 بوده ایم.»

بنا بر اعلام سازمان برنامه ریزی و آمار قطر، حجم مبادلات تجاری میان تهران و قطر در سال 2021 به حدود 780 میلیون ریال (214 میلیون دلار) رسیده است.

این مقام قطری خاطرنشان کرد، بخش خصوصی ایران نقش مهمی در حمایت از روند توسعه و ساخت و ساز در کشور قطر ایفا می کند.

وی همچنین افزود، توافق نامه ها و یادداشت تفاهمی که میان دو کشور منعقد شده به تقویت و تحکیم  روابط و همکاری‌ های تجاری و سرمایه‌ گذاری میان دو کشور کمک کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |