جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 128265 16:52 1399/10/17
ماهی گیری حقوقی ها از آب گل آلود بورس

ماهی گیری حقوقی ها از آب گل آلود بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ماهی گیری حقوقی ها از آب گل آلود بورس

ماهی گیری حقوقی ها از آب گل آلود بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

 در روز دوشنبه شاخص کل بازار سرمایه پرقدرت سبزپوش شد به طوری که سهام داران امیدوار شدند که رشد شاخص کل شروع شده است، اما روز سه شنبه مجددا شاخص کل ریزش کرد و امید ها از بین رفت. در روز سه شنبه شاخص کل بازار سهام بیش از 24 هزار واحد ( 1.80 درصد ) ریزش کرد. این قرمز پوشی در آخرین روز معاملاتی هفته با قدرت بیشتری سپری شد به طوری که در روز چهارشنبه شاخص کل بازار سرمایه نزدیک به 40 هزار واحد ( 2.93 درصد ) ریزش کرد و سرمایه گذاران را شوکه کرد. با توجه به تداوم ریزش شاخص کل بازار سرمایه با یک کارشناس بازار سرمایه گفتگو کرده ایم.

امیر وفایی، نائب رئیس هیات مدیره سبدگردان الگوریتم، در گفتگو با جهان اقتصاد با اشاره به نوسانات شدید این روزهای بازار سهام گفت: بازار سرمایه به شدت هیجانی شده است که این موضوع موجب شده است نوسانات بازار افزایش یابد.

این تحلیل گر بازار سرمایه بیان داشت: بازار سرمایه به شاخص کل یک میلیون و 500 هزار واحدی و همچنین کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی کاملا حساس شده است و زمانی که شاخص کل با رشد خوبی به این کانال ها می رسید اما در ادامه قوتی برای رشد نداشت و شاخص کل بورس مجددا نزولی می شد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: به نظر می رسد که بازار سرمایه برای این که مجدد رشد پر قدرت خود را شورع کند نیاز به یک دلیل بسیار محکم برای رشد لازم دارد، اما چون دلیلی برای این رشد نمی بیند موجب می شود که هیجانات در بازار سرمایه به شدت افزایش یابد، به عنوان نمونه یک روز بازار رشد خوبی را تجربه می کند اما فراد و پس فردای آن روز بازار ریزشی می شود.

نائب رئیس هیات مدیره سبدگردان الگوریتم بیان داشت: به دلیل افزایش ابهام در فعالان بازار سرمایه موجب شده تا نوسان گیران در این بازار با بررسی شرایط به کمین فرصت ها بنشینند.

وفایی گفت: نوسان گیران در حال حاضر سهام داری نمی کنند و همین که چند درصد سود می کنند سهام خود را به فروش می رسانند که همین موضوع عاملی است برای تشدی فشار عرضه بر سهم ها.

این کارشناس بازار سرمایه با رد شایعات در مورد خروج نقدینگی از بازار سهام به بازار ارز های دیجیتال گفت: در چند ماه گذشته شاخص کل بازار سرمایه به شدت ریزش کرده است اما این موضوع موجب نشده است که سرمایه ها از بازار سرمایه خارج شود و به بازار ارز های دیجیتال منتقل شده باشد، زیرا بازار ارزی های مجازی دارای فضای متفاوت از بازار سهام است و این بازار ریسک های پر مخاطره بسیار زیادی دارد.

وی افزود: بنابراین ارز های دیجیتال نه رقیبی برای بازار سهام است و نه جایگزین آن. حتی بازار ارز های مجازی توانایی ندارند حتی رقیبی برای بازار ارز ( مانند دلار و یورو و...) و بازار طلا شود. بنابرین سرمایه گذاران در بازار ارز های دیجیتال افراد متخصص خود را می خواهد.

وفایی در پایان با اشاره به این که حقوقی ها در حال جمع کردن برخی از سهام ها هستند گفت: شرایط بسیاری از شرکت های بورسی بسیار عالی است، اما به دلیل تسلط هیجان بر بازار سهام این سهام های بنیادی در صف های فروش معامله می شوند، و زمانی که حقوقی ها می بینند که قیمت سهام های بنیادی هر روز جذاب تر می شود، سهام ها را جمع آوری می کنند و در حال حاضر بسیاری از سهام ها در قیمت های فعلی بسیار ارزنده هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |