چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14410 12:07 1394/05/05
ماهواره تدبیر در نوبت پرتاب

ماهواره تدبیر در نوبت پرتاب

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ماهواره تدبیر در نوبت پرتاب

ماهواره تدبیر در نوبت پرتاب

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت خبر داد

گروه تولید

produces@jahaneghtesad.com  

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه ماهواره تدبیر در نوبت پرتاب است، گفت: در حال حاضر ساخت ماهواره «ظفر» توسط پژوهشگران این دانشگاه در حال تکمیل است.

امیرحسین دوایی درنشستی خبری با اشاره به آخرین رتبه بندی های دانشگاه علم و صنعت گفت: این دانشگاه در رتبه بندی تایمز با رتبه ۶۹جزء ۱۰۰دانشگاه برتر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت در رتبه بندی NTU در سال ۲۰۱۴در بخش دانشگاه های مهندسی نیز جزء ۲۰۰دانشگاه برتر قرار گرفته است، افزود: در این رتبه بندی که از دید مهندسی بود دانشگاه شریف رتبه ۱۴۹، دانشگاه امیرکبیر ۱۴۹، دانشگاه تهران ۱۵۵، دانشگاه علم و صنعت ۱۹۳و دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه ۲۸۷را به خود اختصاص دادند.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه بنا داریم پروژه هایی را به مرحله اجرائی برسانیم که مخاطب بیرونی دارند، گفت: تنها دانشگاهی که ماهواره ساخته این دانشگاه بوده است و یکی از این ماهواره ها، ماهواره «نوید» بود که در مدار قرار گرفت و ماهواره «تدبیر» نیز در مرحله نوبت به پرتاب است. همچنین ماهواره بعدی با نام ماهواره «ظفر» در حال تکمیل است.

دوایی با اشاره به طرح های کلان ملی دانشگاه علم و صنعت در ادامه گفت: قطار پرسرعت، موتورهای هوایی و توربین گاز از طرح های کلان این دانشگاه به شمار می روند و در حال اجرا هستند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه روابط بین الملل نیز فعالیت هایی انجام می دهیم، گفت: بنا داریم تا برای پروژه قطار پرسرعت با کشور کره مذاکراتی داشته باشیم تا این طرح به نتایجی برسد. همچنین با شرکت راه آهن در حال مذاکره هستیم تا خط برقی سازی تهران-مشهد را راه اندازی کنیم. اکنون آنها در مرحله ارزیابی پیشنهادات هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |