جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 180566 09:51 1401/03/03
مالزی صادرات مرغ را ممنوع کرد

مالزی صادرات مرغ را ممنوع کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مالزی صادرات مرغ را ممنوع کرد

مالزی صادرات مرغ را ممنوع کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به‌گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، دولت مالزی در دیدار با بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مرغهای گوشتی در این کشور ضمن گفتگو در مورد سوبسیدها و اطمینان از ادامه تولید داخلی اعلام کرد صادرات مرغ را برای حمایت از تولید داخل ممنوع می‌کند.

اسماعیل صبری، نخست‌وزیر مالزی در روز دوشنبه اعلام کرد صادرات ماهانه 3.6 میلیون مرغ گوشتی از اول ژوئن متوقف می‌شود. این اقدام مالزی ضربه سختی به سنگاپور خواهد زد که یک‌سوم مرغ مورد نیاز خود را از مالزی تامین می‌کند. تایلند، برونئی، ژاپن و هنگ‌کنگ هم آسیب خواهند دید.

این ممنوعیت یکی از اقدامات دولت مالزی برای پایین آوردن قیمت‌های داخلی در شرایطی است که کل دنیا با افزایش قیمت مواد غذایی به خاطر جنگ اوکراین و مختل شدن زنجیره‌های عرضه دست‌وپنجه نرم می‌کند. اندونزی هم به‌تازگی صادرات روغن پالم را ممنوع کرده‌است. هند صادرات گندم را متوقف کرده و صربستان و قزاقستان هم صادرات غلات را سهمیه‌بندی کرده‌اند.

آژانس غذای سنگاپور اعلام کرد این محدودیت باعث اختلال موقتی در عرضه گوشت تازه مرغ در شهرها می‌شود و از مصرف‌کنندگان خواست آماده استفاده از مرغ‌های یخ‌زده یا سایر محصولات گوشتی باشند. حدود 34 درصد از واردات مرغ سنگاپور در سال گذشته میلادی از مالزی صورت‌گرفته و بیشتر آن به‌صورت جوجه‌های زنده وارد شده‌است.

نخست‌وزیر مالزی گفت کمیسیون رقابت این کشور در حال بررسی گزارشاتی مبنی‌بر وجود گروه‌هایی است که قیمت و تولید مرغ را در میان شرکت‌های بزرگ کنترل می‌کنند. وی قول داد با هر شرکتی که در مختل کردن عرضه دخالت داشته باشد برخورد کند.

تورم مواد غذایی در مالزی در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت که دلیل آن را می‌توان افزایش جهانی قیمت کالاها، اختلال در زنجیره‌های داخلی عرضه و کاهش ارزش ارز این کشور دانست. مالزی به‌عنوان واردکننده خالص غذا به‌شدت در برابر شوک‌های جهانی در زنجیره عرضه مواد غذایی آسیب‌پذیر است.

وزارت کشاورزی و صنایع غذایی مالزی اعلام کرد کشاورزان این کشور به‌شدت درگیر کاهش وزن جوجه‌های خود به‌خاطر کیفیت پایین غذا و همچنین بیماری و هوای بسیار گرم منطقه هستند که بر عرضه مرغ در مناطق خاصی تاثیر گذاشته‌است.

مالزی در 2020، 18.9 میلیون دلار گوشت سفید صادر کرد و چهل و نهمین صادرکننده بزرگ این محصول در جهان شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |