جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 114419 12:19 1399/07/13
لیست کالاهای اساسی موجود در گمرک اعلام شد

لیست کالاهای اساسی موجود در گمرک اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
لیست کالاهای اساسی موجود در گمرک اعلام شد

لیست کالاهای اساسی موجود در گمرک اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، مهرداد جمال ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تازه ترین گزارش از موجودی کالاهای اساسی تا تاریخ هشتم مهر ماه سال جاری را اعلام کرد.

براین اساس سه میلیون و ۴۱۰ هزار و ۱۱۳ تن کالای اساسی شامل هشت قلم در حال حاضر موجودی در بنادر است که شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی می‌شود.

از مجموع ۳.۴ میلیون تنی کالاهای موجود بیش از ۲۲۱ هزار تن گندم، ۱.۶ میلیون تن ذرت، ۲۹۴.۵ هزار تن جو، ۲۰۱.۴ هزار تن سویا، ۲۳۰ هزار تن برنج ، ۳۹۳.۷ هزار تن شکر، ۴۲۰.۹ هزار تن روغن خام و ۱۹۴.۵ هزار تن دانه‌های روغنی تشکیل داده اند.

موجودی کالای اساسی به تفکیک بنادر
اما موجودی کالاها به تفکیک بنادر از این قرار است که بیشترین میزان در بندر امام خمینی(ره) با بیش از ۲.۳ میلیون تن، شهید رجایی ۴۲۲.۴ هزار تن، انزلی ۱۰۳.۷ هزار تن، امیرآباد ۳۱۴ هزار تن، شهید باهنر ۱.۲ هزار تن ، بوشهر ۸۹۷ تن، چابهار ۱۹.۴ هزار تن، خرمشهر ۱.۴ هزار تن، نوشهر ۱۵۴.۵ هزار تن، فریدون کنار ۷۲.۶ هزار تن و آستارا ۱۰.۵ هزار تن.

۱۶شناور در حال انتظار و تخلیه
وضعیت شناورهای حاوی کالاهای اساسی تا هشتم مهر ماه به این صورت است که شش فروند در حال تخلیه بوده و در مجموع حاوی ۲۹۵ هزار و ۸۶۰ تن کالای اساسی شامل ذرت، جو، سویا و دانه‌های روغنی است. همچنین در مجموع ۱۰ فروند شناور حاوی ۵۶۵ هزار و ۶۵۳ تن کالای اساسی شامل ذرت، روغن خوارکی، سویا، روغن و دانه‌های روغنی در لنگرگاه در انتظار قرار دارند.

طی مدت اخیر با مذاکرات صورت گرفته بین دستگاه‌های ذی‌ربط و ورود معاون اول رئیس جمهور راهکارهای در رابطه در تسریع در ترخیص کالاهای دپو شده به ویژه موانع ارزی در گمرک و بنادر در دستور کار قرار گرفته است که درباره کالاهای اساسی مقرر شد بانک مرکزی در مورد اقلام و کالاهایی که به صورت اعتباری خریداری و اعلامیه تامین ارز برای آنها صادر شده به سرعت از گمرک خارج خواهند شد. همچنین درباره کالاهایی که هنوز اسناد به دست خریدار نرسیده و مشکل انتقال ارز داشتند نیز نسبت به تامین ارز آنها اقدام می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |