چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14752 14:46 1394/05/20
لوازم خانگی را هر سال تعویض کنید!

لوازم خانگی را هر سال تعویض کنید!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
لوازم خانگی را هر سال تعویض کنید!

لوازم خانگی را هر سال تعویض کنید!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نسخه رستم قاسمی برای چرخیدن چرخ تولید

وزیر سابق نفت اظهار کرد: بجز منابعی همچون آب، برق و گاز که نیاز به صرفه‌جویی دارند، در لوازم خانگی باید مصرف بالا برود تا کارخانه‌ها کار کنند و شغل ایجاد شود.

رستم قاسمی در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار کرد: سالیانه یک میلیون ازدواج در کشور صورت می‌گیرد. این یعنی نیاز به یک میلیون مسکن، یک میلیون تلویزیون، یک میلیون یخچال و بسیاری دیگر از لوازم خانگی که خودش می‌تواند یک چرخه بازار باشد.

وی افزود: درخصوص میزان مصرف، بجز در منابع آب، برق و گاز، نیازی به تبلیغ عدم مصرف نداریم بلکه باید مصرف را تشویق کنیم. مبل، یخچال، تلویزیون و بسیاری از وسایل خانه سالیانه می‌توانند عوض شوند. این باعث می‌شود تا کارخانه‌ها کار کنند و شغل ایجاد شود.

رستمی با بیان این‌که ما در سال 1400 با یک جمعیت فراوان بیکار مواجه می‌شویم، گفت: ما نوشته زیاد داریم. سند چشم‌انداز، برنامه‌های پنج ساله، برنامه‌های سالیانه، سیاست‌های توسعه را نوشته‌ایم. چیزی که الان کم داریم کار و تلاش است که ظرفیت آن در کشور وجود دارد. هزاران شرکت خوب و توانمند داریم و از نظر توانمندی فنی و تخصصی به شرایط خوبی رسیده‌ایم. الان باید با یک نگاه اجرایی، فضا را برای فعالیت اقتصادیون آماده کنیم.

وزیر سابق نفت یادآور شد: ما در زمینه‌ صنعت ساختمان پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. چهارمین کشور از نظر ظرفیت تولید کاشی و سرامیک دنیا هستیم و سالیانه 16 میلیون تن سیمان صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به دوران رکود اقتصادی در اروپا یادآور شد: اروپایی‌ها در آن زمان به کارخانه‌هایشان یارانه می‌دادند تا از رکود جلوگیری کنند.

به گفته رستمی، اقتصاد در گذشته نقش چندانی در جوامع بشری نداشت، اما امروزه کارکرد بسزایی دارد و طی دهه‌های آینده اقتصاد نقش اصلی را در زندگی ایفا خواهد کرد و اگر فکری برای آن نشود می‌تواند امنیت، فرهنگ و دین را به چالش بکشد.

وی نقش اقتصادیون کشور را برای اجرای طرح‌ها، بی‌بدیل دانست و گفت: ما برای دستیابی به طرح‌های اقتصادی، منابع کافی را در اختیار داریم. منابع زیرزمینی از جمله آهن، آلومینیوم، مس و بسیاری دیگر از منابع در کشور ما کم‌نظیرهستند، اما در کمتر از 10 درصد منابع اکتشاف صورت گرفته و 90 درصد کشف نشده است.

وزیر سابق نفت بیان کرد: کشور ما در مجموع منابع نفت و گاز، مقام اول را در دنیا دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |