چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11035 16:03 1393/12/18
لغو کنسرت‌ها پیگیری قانونی می شود

لغو کنسرت‌ها پیگیری قانونی می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
لغو کنسرت‌ها پیگیری قانونی می شود

لغو کنسرت‌ها پیگیری قانونی می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اهالی موسیقی با تجمع در خانه موسیقی؛ لغو غیرقانونی کنسرت‌ها را ظلمی دانستند

که قابل پیگیری است. به گزارش ایلنا؛ حمیرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی) درباره محدودیت‌های این روزها در حوزه موسیقی گفت: این اتفاقات در حوزه موسیقی از چند ماه پیش شدت یافت و من طی نشستی گفته بودم که متاسفانه در برخی شهرستان‌ها حتی از حضور بانوان نوازنده روی صحنه، ممانعت به عمل می‌آید. این کار هیچ وجه قانونی ای ندارد و ما مکررا در جلسات عمومی و خصوصی با دوستان وزارت ارشاد این مسئله را مطرح کردیم. مگر می‌شود در یک مملکت، اجازه تحصیل موسیقی به بانوان داده شود اما اجازه اجرای موسیقی داده نشود؟ با چه توجیهی چنین کاری می‌کنید؟ متاسفانه این مشکل هر روز بیشتر می‌شود و حالا نزدیک به ۱۲ استان از حضور بانوان روی صحنه خودداری می‌کنند.
نوربخش لغو کنسرت علیرضا قربانی در شهر گلبهار و ممانعت از حضور همسر سالار عقیلی بر روی صحنه را توهین به ساحت موسیقیدانان دانست و گفت: همه‌ی ما نامه‌ی دادستان شهر گلبهار را دیدیم و خوشبختانه در رسانه‌ها هم انعکاس یافت. وقتی من با مسئولین مملکتی هم صحبت می‌کردم شگفت زده بودند و می گفتند چگونه ممکن است یک مسئول به راحتی پشت تریبون به تمامی اهالی موسیقی توهین کند؟
از دادستان کل کشور وقت گرفتم تا با ایشان صحبت کنم
او ادامه داد: باید با مسئولین دولتی صحبت کنیم که اگر یک برنامه مجوزهای لازم را داشت، و عده‌ای این آن را لغو کردند، چه کسی پیگیری خواهد کرد؟ در لغو یک کنسرت، خسارت‌های مادی و معنوی بسیاری وجود دارد. اتفاقی که برای کنسرت آقای قربانی افتاد، قطعا پیگیری قانونی خواهد شد و من از دادستان کل کشور وقت گرفتم تا با ایشان صحبت کنم و با پیگیری این مسئله شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.
مدیر عامل خانه موسیقی با بیان اینکه مسوولان بیشترین استفاده را از موسیقی می‌برند، بیان کرد: هر سال اگر بخواهند یاد و خاطره انقلاب را زنده کنند، از موسیقی استفاده می‌کنند. چه چیزی جز موسیقی می‌تواند مردم را به فضای سال ۵۷ ببرد؟ در طول جنگ تحمیلی و تمام عرصه‌ها هم موسیقی نقش چشم‌گیری داشته است. روزی که قرار است توده‌ی میلیونی به خیابان و یا پای صندوق‌های رای بیایند، تمام رسانه‌ها موسیقی پخش می‌کنند. با چه چیز دیگری می‌توان جامعه را تهییج کرد؟
او ادامه داد: مگر می‌توان به هنرمندان توهین کرد و گفت موسیقی در هر شکلی مطرب بازی است؟ فکر می‌کنید جامعه موسیقی چنین توهین‌هایی را تحمل می‌کند؟ امروز باید بیشتر از هر زمان خانه موسیقی را تقویت کنیم و خانه‌ی خود بدانیمش تا زیر این بیرق جمع شویم و خواسته‌هایمان را پیگیری کنیم.
مختاباد: کار موسیقی در ایران تبدیل به یک رقابت سیاسی شده است
عبدالحسین مختاباد (رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران) درباره وضعیت موسیقی در ایران گفت: این روزها کار موسیقی در ایران تبدیل به یک رقابت سیاسی شده است البته زمانی دولت هم مخالف موسیقی بود اما حالا دولت طرف ماست. در زمانی که چنین مشکلاتی به جامعه ما تحمیل می‌شود، ما باید در کنار هم باشیم و صنف خانه موسیقی و هنرمندان کنار هم باشند.
وی افزود: مشکلاتی که این روزها می‌بینیم حاصل کارهای حساب شده سیاسی است و ما درخواست می‌کنیم تا آن‌ها مشغول به کار خودشان باشند و بگذارند ما هم کار خودمان را بکنیم. امیدوارم که طرفداران شما ۱۰ میلیون باشند و طرفداران ما ۱۰۰۰ نفر و ما هم حسودی نمی‌کنیم. ما به سیاسیون می‌گوییم که ما را رها کنید در این رنج بی حصار. ما کاری به کار شما نداریم. یک کنسرت موسیقی برگزار می‌شود و در آن سالن ۲۰۰۰ نفر نشستند و اشعار حافظ و سعدی و مولانا خوانده می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |