پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 11460 14:17 1394/01/19
لغو تحریم ها کاهش 15 دلاری نفت را به دنبال دارد

لغو تحریم ها کاهش 15 دلاری نفت را به دنبال دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
لغو تحریم ها کاهش 15 دلاری نفت را به دنبال دارد

لغو تحریم ها کاهش 15 دلاری نفت را به دنبال دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: در صورتی که تحریم‌های ایران پس از توافق هسته‌ای نهایی لغو شوند قیمت جهانی نفت سال آینده 15 دلار

در هر بشکه کاهش خواهد یافت.

به نقل از بلومبرگ، ایران و قدرت‌های جهانی دوم آوریل بر سر چارچوب توافق نهایی به تفاهم رسیدند که چارچوبی را برای مذاکرات آینده به منظور تکمیل توافق جامع تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن تعیین می‌کند.

ورود مجدد نفت ایران به بازار جهانی می‌تواند پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره قیمت نفت را 5 تا 15 دلار در هر بشکه تنزل دهد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزود: بازگشت کامل ایران به بازار نفت می‌تواند باعث تاخیر در افزایش قیمتها شود.

ایران می‌تواند تولید نفت خود را تا پایان سال 2016 دستکم 700 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در این گزارش افزود: متوسط قیمت نفت سبک آمریکا درسال آینده 70 دلار در هر بشکه و متوسط قیمت نفت برنت 75 دلار و سه سنت در هر بشکه خواهد بود.

در این پیش‌بینی افزایش صادرات نفت ایران در بازار‌های جهانی مورد محاسبه قرار نگرفته است.

در حال حاضر نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه می با 92 سنت کاهش 53 دلار و 6 سنت در هر بشکه معامله می‌شود و نفت برنت دریای شمال با 56 سنت کاهش 58 دلار و 54 سنت داد ‌و ستد می‌شود.

افزایش عرضه نفت خام ایران می‌تواند در سال 2016 به طور متوسط به افزایش سالانه حدودا 500 هزار بشکه در روز در ذخایر جهانی منجر شود که باعث فشار روی ظرفیت ذخیره‌سازی نفت و همچنین فشار روی قیمت‌ها شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد: ذخایر جهانی نفت در سال 2016 صرف ‌نظر از افزایش تولید و صادرات نفت ایران 100 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

اگر مذاکرات درباره تحریم‌ها پیشرفت حاصل کند ایران در حال حاضر دستکم 30 میلیون بشکه نفت ذخیره دارد و می‌تواند در نیمه دوم سال 2015 تا زمانیکه برای افزایش تولید آماده شود، فورا این نفت را از انبارهای خود خارج کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: در نتیجه، بازار جهانی شاهد یک افزایش در صادرات نفت خام ایران قبل از یک افزایش قابل توجه در تولید نفت ایران خواهد بود. روند و میزان ورود نفت ایران به بازار هنوز مشخص نیست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |