پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 183458 08:35 1401/03/31
لزوم تهاتر کالا با کالا در رأس امور ایران و پاکستان

لزوم تهاتر کالا با کالا در رأس امور ایران و پاکستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
لزوم تهاتر کالا با کالا در رأس امور ایران و پاکستان

لزوم تهاتر کالا با کالا در رأس امور ایران و پاکستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، عباس عسکرزاده معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با «سید وسیم الحسن» نماینده ویژه وزارت امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در این دیدار با اشاره به رابطه دیرینه ایران و پاکستان گفت: این رابطه تاریخی دیرینه سبب قرابت‌های قومی و مذهبی شده و همچنین مرزهای مشترک یک علاقه خاص بین دو کشور ایجاد کرده است.

وی گفت: در دنیا مرسوم است که باید برای استحکام روابط، گره‌های اجتماعی و اقتصادی بین دو کشور برداشته تا تحکیم روابط و مبادله تجاری باعث مودت شود.

عسکرزاده با اشاره به سیاست‌های ریاست جمهوری ایران و مکلف کردن کلیه وزارتخانه‌ها برای قرار دادن روابط همسایگی در رأس سیاست‌ها، افزود‌: این مهم می‌طلبد که یک تعامل سازنده برد- برد داشته باشیم.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه شرایط ویژه‌ای در تأمین، توزیع و تبادلات ارزی مواد غذایی در جهان حاکم شده است، تصریح کرد: ایران دچار تحریم ناجوانمردانه توسط آمریکا شده و می‌طلبد که دو کشور همسایه تهاتر کالا با کالا را در رأس امور قرار دهند.

وی افزود: کشور ایران از ترانزیت و حمل کالاهای تجاری پاکستان به سایر کشورهای همسایه استقبال می‌کند و قطعاً کریدورهای تجاری را برای پاکستان تسهیل‌گری خواهیم کرد.

صادرات سیب‌زمینی پاکستان به ۶۰ کشور دنیا

«سید وسیم الحسن» نماینده ویژه وزارت امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان ضمن تشکر از دعوت ایران، گفت: مشترکات تجاری، مذهبی و فرهنگی خیلی عمیق بین دو کشور وجود دارد.

وی افزود: پاکستان کشوری کشاورزی بوده به طوری که ۲۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از کشاورزی است.

نماینده ویژه وزارت امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان با بیان اینکه اقتصاد ۳۷ درصد از مردم پاکستان مستقیماً وابسته به زراعت است، گفت: ۵۰ درصد تولید محصولات کشاورزی پاکستان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ما روغن غذایی و انواع حبوبات به کشور پاکستان وارد می‌کنیم، افزود: جهان در حال تغییر است و در دو سال گذشته گندم نیز به پاکستان وارد کرده‌ایم.

وسیم الحسن با اشاره به اینکه پاکستان ۲۶.۵ میلیون تن گندم تولید می‌کند، گفت: در سال جاری تولید برنج کشور پاکستان به ۹.۴ میلیون تن رسیده که ۳.۵ میلیون تن از این محصول به مصرف داخل می‌رسد و مابقی آن صادر می‌شود.

به گفته وی، کشور پاکستان در تولید محصول ذرت، شکر و سیب‌زمینی خودکفا است و سیب‌زمینی را به ۶۰ کشور صادر می‌کند.

وی با اشاره به سیاست کشور پاکستان در تأمین مواد غذایی در داخل کشور، افزود: برنامه دولت در این خصوص تولید محصولات کشاورزی در داخل و صادرات مازاد آن است.

نماینده ویژه وزارت امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان هدف از حضور در کشورهای ایران را بررسی مشکلات و برطرف کردن آن عنوان کرد و گفت: امیدواریم در این سفر نیاز محصولات کشاورزی ایران را تأمین کنیم و بازار پاکستان را برای حضور محصولات کشاورزی ایرانی تسهیل کنیم.

وی در پایان با ابراز امیدواری در خصوص برگزاری این نشست، گفت: امیدوارم این نشست برای دو کشور پربرکت باشد و مسائل موجود در بخش کشاورزی دو کشور سریع‌تر رفع شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |