پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 9285 16:16 1393/10/28
لاریجانی: توهین به مقدسات، مقاومت را گسترش می دهد

لاریجانی: توهین به مقدسات، مقاومت را گسترش می دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
لاریجانی: توهین به مقدسات، مقاومت را گسترش می دهد

لاریجانی: توهین به مقدسات، مقاومت را گسترش می دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت چند دهه ای امت های اسلامی، نوعی بیداری را شکل داده که مرزهای کشورهای مختلف را در نوردیده است.

به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» عصر یکشنبه در پنجمین همایش بین المللی «غزه، نماد مقاومت» افزود: ملت ایران حکومت دیکتاتوری را سرنگون کرد و غرب به جای این که از این حرکت ملت استقبال کند به دسیسه علیه ملت ایران پرداخت.
وی با بیان این که ملت ایران سرسخت تر شد و از آرمانش دقیق تر دفاع کرد، ادامه داد: پس از این توطئه ها، ماجرای هسته ای را بهانه کردند و با اعمال تحریم، مقابله را به شکل دیگری دنبال کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شاید زحمتی برای ملت ایران ایجاد کردید اما شما بنا بود ایران را از فناوری هسته ای منصرف کنید، موفق نشدید. این ناکامی های متعدد شما باید این سوال را برای غرب مخصوصا آمریکایی ها ایجاد کند که آیا این روش های که در این چند دهه دنبال کردیم، نتیجه بخش بوده است؟
رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مستشرقین یهودی اطلاعات غلط به آنان می دهند از این رو، رفتارهایی انجام می دهند که به ضرر خواسته هایشان است.
لاریجانی خاطر نشان کرد: امروز ما جوانان تحصیل کرده زیادی در کشورهای مختلف داریم که به دفاع از کشورشان برخاسته اند و سرمایه های آینده کشورشان هستند.
وی با اشاره به مقاومت مردم فلسطین افزود: قطعا ملت فلسطین در آینده سرافرازتر خواهد بود و انقلاب آنان پیروز می شود زیرا حجم بیداری اسلامی در کشورها زیاد شده است و این گونه نشست ها می تواند در افزایش بیداری اسلامی تاثیرگذارتر باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع غزه علاوه بر این که نشان دهنده مظلومیت مردم فلسطین است، از جهاتی غم انگیز و از جهاتی حماسی و غرور آفرین است.
لاریجانی اضافه کرد: این موضوع از آن جهت غم انگیز است که مردم فلسطین چندین دهه تحت فشار هستند و خصوصا این روزها در غزه شرایط سختی حاکم است، سرمای هوا نیز بر مشکلات معیشتی مردم افزوده است.
وی در عین حال تصریح کرد: این مایه غرورآفرینی است که هیچ گاه این ملت نستوه در برابر فشارهای رژیم صهیونیستی تسلیم نشدند بلکه در مقابل این فشارها بیشتر مقاومت کردند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که جوانان فلسطین سرمشق و الگوی جوانان دنیا هستند، گفت: این جوانان سختی را تحمل می کنند، شهادت را می پذیرند و برای آرمان فلسطین روحیه دارند که حکایت از نوعی روشن ضمیری است.
**توهین به مقدسات، مقاومت را گسترش می دهد
لاریجانی افزود: امروزه در غزه و در کل بخش های فلسطین فشارها افزوده شده و رژیم صهیونیستی تصور می کند که می تواند از آشفتگی های سرزمین های اسلامی بهره بگیرد و تسلط بیشتری را در فلسطین برای خود فراهم کند لذا از جهات مختلف به مردم فلسطین و مقدسات مسلمانان توهین می کنند.
وی اضافه کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی ننگ آور شده است و از طرفی یک رفتار هماهنگ را در غرب می بینیم که می خواهند همچون اقدام موهن و سخیف در برخی از کشورها نسبت به ساحت پیامبر(ص) به روحیه مسلمانان فشار وارد کنند.
رییس قوه مقننه تاکید کرد: آنان نمی دانند که هر چه فشارها به مسلمانان را بیشتر و با احساسات آنان بازی کنند، آنان را به سمت مقاومت بیشتر سوق می دهند.
لاریجانی به بیان این که همواره صبر پیامدش نصرت است خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که تروریست در منطقه افزایش یافته است رفتار غربی هاست و آنان به این موضوع توجه نمی کنند که وقتی ملتی را تحقیر و آن کشور را اشغال کنند قطعا مقابله به مثل با آنان صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: وقتی به پیامبر یک ملت توهین می کنند با سراسر عقاید آن ملت می جنگند و اگر آن افراد با غیرت باشند با شما مقابله کنند. این نشان می دهد که این اقدامات را شما گسترش می دهید و باعث اقدامات مقابله به مثل می شوید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |