پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 9870 14:17 1393/11/12
لاریجانی:  اوباما نمی تواند درمقابل انعطاف های معقول ایران تصمیم عاقلانه بگیرد

لاریجانی: اوباما نمی تواند درمقابل انعطاف های معقول ایران تصمیم عاقلانه بگیرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
لاریجانی:  اوباما نمی تواند درمقابل انعطاف های معقول ایران تصمیم عاقلانه بگیرد

لاریجانی: اوباما نمی تواند درمقابل انعطاف های معقول ایران تصمیم عاقلانه بگیرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مقصود آمریکایی ها از مذاکرات با ایران روشن شده است، گفت: اوباما به دلیل ضعف و گرفتاری داخلی نمی تواند در مقابل انعطاف های معقول دولت و ملت ایران تصمیم عاقلانه بگیرد

به گزارش ایرنا، «علی لاریحانی» در آغار جلسه علنی روز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آقای اوباما در بیانات اخیر خود گفته است ما به ایران فشار می آوریم تا نظر ما را در بحث هسته ای قبول کند.

وی افزود: نمایندگان توجه کنند که عبارت رییس جمهوری آمریکا چیست، « فشار می آوریم تا ایران نظر آمریکا را در بحث هسته ای بپذیرد».

وی با بیان این که در حال حاضر مقصود آنها از مذاکره با ایران روشن تر شده است، خاطرنشان کرد: آنها می گویند باید تسلیم خواست ما شوید، در کجای دنیا به این رفتار مذاکره می گویند.

رییس مجلس نهم ادامه داد: البته روشن است که آقای اوباما به دلیل ضعف و گرفتاری داخلی نمی تواند در مقابل انعطاف های معقول دولت و ملت ایران تصمیم عاقلانه بگیرد و می خواهد ایران تسلیم خواسته های نامربوط شود یا مذاکرات با شکست مواجه شود.

لاریجانی تصریح کرد: آقای اوباما باید به روشنی بداند که ملت ایران تسلیم نخواهد شد و ایشان با این نوع سیاست غلط در مذاکرات مسوول شکست آن است.

به گزارش ایرنا، این سخنان رییس مجلس شورای اسلامی با فریادهای مرگ بر آمریکا نمایندگان همراه شد.

لاریجانی در ادامه گفت: آقای اوباما تصور کرده است می تواند هزینه ضعف خود را در حل مشکلات داخلی به طرف ایران منتقل کند.

وی همچنین شهادت جمع زیادی از شیعیان پاکستان و مردم مسلمان کرکوک ، بغداد و سامرا را که در چند روز اخیر به دست مزدوران تروریست به شهادت رسیده اند به ملت، مجلس و دولت های کشورهای دوست و برادر پاکستان و عراق تسلیت گفت.

لاریجانی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی این جنایات را محکوم می کند.

** امیدواریم صهیونیست ها از درک پیام عملیات حزب الله عاجز نباشند

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنانش، عملیات هوشمندانه و شجاعانه حزب الله قهرمان لبنان در مزارع شبعا که در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در سوریه بود غرورآفرین و حاوی پیام روشن دانست و اظهارامیدواری کرد: صهیونیست ها از درک این پیام عاجز نباشند و بفهمند که خاورمیانه جولانگاه اتحاد تروریسم و صهیونیسم نیست و شیران مجاهد بساط پوشالی آنان را با قدرت جمع می کنند.

** ملت ایران با حمایت شگرف از نظریه امام (ره) نظام جمهوری اسلامی ایران را تاسیس کردند

لاریجانی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر بر روح پر فتوح امام راحل و شهدای انقلاب درود فرستاد و گفت: ایشان در سال 57 و در چنین روزی با ورود به ایران، انقلاب ملت را وارد مرحله پیروزی کردند و با رهبری شجاعانه و خردمندانه همه موانع خارجی و داخلی را از جلوی پای ملت برداشتند تا در 22 بهمن ملت بزرگ ایران بر طاغوت وابسته پیروز شد.

وی افزود: اولین هدفی که امام خمینی(ره) در راهبری انقلاب با جدیت دنبال کرد تاسیس و پایه گذاری مردم سالاری دینی در کشور بود که سابقه در تاریخ سیاسی جهان نداشته است لذا غربی ها از طریق رسانه ها به تخریب این نظریه پرداختند.

رییس مجلس ادامه داد: به خاطر داریم که روشنفکران داخلی و گروهک ها نیز با ایجاد شبهات زیادی به ستیز با این سبک تفکر سیاسی مجادلات زیادی راه انداختند اما امام فرمودند جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه چرا؟

لاریجانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر نظریه سیاسی امام خمینی (ره)مردم سالاری واقعی بود و به تعبیر شهید مطهری دموکراسی مورد نظر اسلام انسانیت رها شده است اما دموکراسی غربی حیوانیت رها شده و اسلامیت در مردم سالاری انسانیت و نه حیوانیت را بسط می دهد .

وی تصریح کرد: ملت ایران با حمایت شگرف از نظریه امام (ره) نظام جمهوری اسلامی ایران را تاسیس کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی، گام دیگر پیشوای انقلاب برای هدایت ملت را سیاست استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد و اظهارداشت: این سیاست در بعد سیاسی با شعار بلیغ نه شرقی و نه غربی ظهور یافت که اتفاقا این نظریه نیز با غضب شرق و غرب و روشنفکران داخلی مواجه شد، مخصوصا آمریکایی ها که احساس می کردند ای مسیر دست آنان را برای همیشه از ایران کوتاه می کند و آغازگر توسعه های جدید شدند.

لاریجانی یادآور شد: یکی از صاحبنظران آمریکایی که در آن زمان مسوولیت سیاسی حساسی داشت می گوید ماجرای ایران بزرگ ترین شکست دولت کارتر بود در مقایسه با موقعیت آمریکا در صلح کمپ دیوید یا عادی کردن روابط با چین و اتخاذ موضع قاطعانه تر در مقابل اتحاد شوروی که همگی نقاط مهمی بودند سقوط شاه از نظر استراتژیک برای ایالات متحده آمریکا و از نظر سیاسی یک مصیبت به شمار می رفت.

وی خاطرنشان کرد: حفظ منافع آمریکا و مهم تر از آن منافع غرب در منطقه خلیج فارس در ایران تمرکز داشت و این سخن ان صاحب نظر آمریکایی است و لذا غرب تمام تلاش خود را کرد تا شاه را نگه دارد اما موفق نشد.

رییس مجلس همچنین اظهارداشت: آمریکایی ها در مواجهه با این شرایط راهکار دوگانه ای را دنبال کردند از طرفی با کمک جریان های ضد انقلاب، مبارزه با ملت را شروع و از طرف دیگر تلاش کردند با دولت موقت ارتباط برقرار کنند که مذاکرات مشاور امنیتی کارتر با مسوولین دولت موقت از این دست بود که با عصبانیت ملت مواجه شد.

لاریجانی ادامه داد: از آن زمان آمریکایی ها دو خط عملیاتی فشار و ترور را دنبال کردند، با ساماندهی جریان های تروریستی در داخل بزرگان انقلاب را ترور کردند و در برخی مناطق آشفتگی به راه انداختند هر چند قدرت انقلاب شگرد شیطانی آنان را خنثی کرد.

وی افزود: اما کارنامه غرب در این زمینه سیاه است و این خط ترور تا امروز ادامه دارد اخیرا روزنامه های آمریکایی اعلام کردند که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی طراح و مجری ترور مجاهد شهید عماد مغنیه بودند و با این وضع آیا دولت آمریکا می تواند ادعای مبارزه با تروریست داشته باشد در حالی که راسا اقدام به ترور قهرمانان امت مسلمان در منطقه می کند؟

وی با طرح این سوال که این گونه ترورها برای دولت آمریکا که مدعی مدیریت جهانی است فضاحت آور نیست، گفت: گرچه برای ما روشن بود که این دولت هرگز در شعارهای خود صادق نیست و دست های دولت آمریکا در حمایت از گروه های تروریستی آلوده است اما روشنگری اخیر که از زبان مسوولان سابق سیا انجام گرفته عمق مبارزه دروغین آمریکا را با تروریسم را عیان کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |