جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 4597 15:01 1393/05/25
لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در قزوين: تندروي اخلاقي در حوزه سياست، موجب اختلاف مي‌شود

لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در قزوين: تندروي اخلاقي در حوزه سياست، موجب اختلاف مي‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در قزوين: تندروي اخلاقي در حوزه سياست، موجب اختلاف مي‌شود

لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در قزوين: تندروي اخلاقي در حوزه سياست، موجب اختلاف مي‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اگر در حوزه سياست، تند روي اخلاقي رواج يابد ديگر نمي‌توان جلوي شيوع آنرا در جامعه گرفت، آن وقت است که اختلافات بيشتر شده و کشور دچار به هم ريختگي مي‌شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در آئين گراميداشت سيد آزادگان، سلوک و تواضع سيد علي اکبر ابوترابي، آن حکيمِ حليم را موجب وحدت فکري جامعه در زمان حيات وي دانست و مسئولان و مردم را به تبعيت از اين منش براي اتحاد در کشور، تشويق کرد.
به گزارش ايلنا ، علي لاريجاني افزود: اگر در حوزه سياست، تند روي اخلاقي رواج يابد ديگر نمي‌توان جلوي شيوع آنرا در جامعه گرفت، آنوقت است که اختلافات بيشتر شده و کشور دچار به هم ريختگي مي‌شود.
وي تأکيد کرد: سيد ابوترابي شخصيت برجسته و ممتاز کشوري است که بايد براي انقلاب تازه بماند، خاطراتش در رسانه‌ها تکرار و در کتاب‌ها نوشته شود، چراکه ايرانيان و حتي عراقي‌ها از او تعريف مي‌کنند و منش وي، الگوي زندگي فردي و اجتماعي است.
لاريجاني در ادامه با زنده نگاه داشتن ياد و خاطره تمامي آزادگاني که به درجه? شهادت نائل آمدند، ادامه داد: شايد در تاريخ کشور‌ها کمتر دوراني پيدا شود که رجال مصممي براي تحقق يک آرمان و فکر در صحنه‌هاي حساس نقش آفريني کرده باشند ولي اين مهم در انقلاب اسلامي ايران و دوران دفاع مقدس بسيار ديده شده است.
وي ادامه داد: برخي کشور‌ها که داراي منابع و تاريخ عظيمي هستند، در عالم سياست، نقش آفرين نبوده و نيستند ولي ايران از ادوار و افراد تاريخ سازي بهره‌مند است، افرادي همچون سيد علي اکبر ابوترابي که حيات ايجاد کردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به ايدئولوژي‌ها و مکتبهاي اعتقادي در دنيا که درنده خويي و وحشيگري را رواج مي‌دهند، يادآورشد: تفکر اسلامي که امام خميني (ره) آنرا اسلام ناب محمدي ناميدند توانست در دنيا افرادي مانند رهبر کبير انقلاب، شهيدان، جانبازان و آزادگاني همچون علي اکبر ابوترابي را تربيت کند.
رئيس قوه مقننه با اشاره به رفتار و ويژگي‌هاي اخلاقي سيدآزادگان و ارتباط آن با عصر حاضر، افزود: ايمان، معرفت و حکمت اسلامي در رفتار ابوترابي موج مي‌زد و تقوي در عمل وي جريان داشت و نهان و آشکارش فرقي نداشت.
وي دليل موفقيت ابوترابي را در استفاده? درست وي از زندگي و حتي دوران اسارتش اعلام کرد و گفت: ابوترابي در ابتدا با خداوند صادق بود و به گفته? مرحوم آيت ا... بهجت، هر کس که با خدا رابطه? خوبي داشته باشد، ارتباطش با مردم درست مي‌شود.
لاريجاني در ادامه با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي ابوترابي در توجه به نماز اول وقت و صبر و استقامت، يادآورشد: توجه به نماز را بايد اصل زندگي و امور دانست، نکته‌اي که در جامعه? ما رواج ندارد و نبايد نماز را به خاطر جلسات و ديگر کار‌ها به تعويق انداخت چراکه مسلک و هدف اسلام ناب محمدي نيست.
وي اضافه کرد: صبر و استقامت ابوترابي و ترويج اين روحيه در بين ديگر اسرا را نبايد از ياد برد، ويژگي که در جامعه? امروز براي تحقق آرمان‌ها در برابر دشمنان نيازمنديم.
لاريجاني با تأکيد بر عدم رواج گُمان سوء به ديگران در جامعه و سخني از حضرت علي (ع) در اين رابطه، عنوان کرد: بايد ياد گرفت که هر سخن سوء را براحتي نپذيرفت چراکه بسياري از مشاجرت‌ها در کشور با جدي گرفتن ظن و گمان‌ها ايجاد مي‌شود.
رئيس قوه مقننه با اشاره به تشکيل هشت ميليون پرونده قضايي در سال اضافه کرد: افزايش نزاع خانوادگي و اجتماعي و مسائل اقتصادي در جامعه تربيت اخلاقي را زير سؤال مي‌برد و اگر افراد زندگي نامه سيد آزادگان و خاطراتي که ديگران از وي دارند را مرور کنند و از آن پند گيرند، مي‌بينند فکر اسلامي، اخلاق و تواضع سرلوحه زندگي اين آزاده بود.
وي با گريزي به گذشته، پافشاري ايران بر استقلال سياسي را رمز پيشرفت کشورمان تا به امروز دانست و افزود: ايران تنها کشور آبرومند در منطقه است و يکه تاز از ملت مظلوم فلسطين حمايت مي‌کند و نتيجه? اين دفاع، ياري رساندن خداوند به ايران در بسياري مواقع حساس بوده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تحريم‌ها و فشارهاي سياسي که از سوي کشورهاي زورگو به ايران تحميل مي‌شود، ادامه داد: مسلمان کُشي و رقابت بي‌معني کشور‌ها در منطقه خاورميانه،‌‌ همان دقل کاري دشمن است که به اختلافات داخلي ايران نيز دامن مي‌زند.
وي افزود: دشمنان از ما مي‌خواهند مواضع خود را در رابطه با فلسطين تغيير دهيم و اين بدان معني است که آن‌ها تنازع استراتژيکي با ما دارند.
اين مقام مسئول توجه به اجراي اقتصاد مقاومتي را کليدي براي مقاوم شدن کشور در برابر شگردهاي دشمن اعلام کرد و با تأکيد بر رفع مشکلات اقتصادي مردم، ادامه داد: بسياري از کارخانه هاتعطيل شدند و قادر به ايجاد شغل نيستند، بايد از اين رکود با توجه به اقتصاد مقاومتي بيرون رفت و به پويايي رسيد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |