پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 192766 12:42 1401/06/05
قیمت گاز در اروپا ۳۵۰۰ دلار شد

قیمت گاز در اروپا ۳۵۰۰ دلار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت گاز در اروپا ۳۵۰۰ دلار شد

قیمت گاز در اروپا ۳۵۰۰ دلار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، بر اساس داده‌های موجود در بورس بین قاره‌ای لندن، قیمت نقدی گاز طبیعی در اروپا همچنان در حال افزایش است و در معاملات آتی سپتامبر در هاب TTF هلند در روز جمعه به حدود 3500 دلار در هر هزار متر مکعب رسید.

قیمت ها به بالاترین سطح خود از ماه مارس رسیده است.

افزایش قیمت هفته گذشته پس از آن آغاز شد که غول انرژی روسیه یعنی شرکت گازپروم اعلام کرد که تنها توربین عملیاتی خط لوله نورد استریم 1 به دلیل تعمیر و نگهداری از 31 اوت تعطیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، انتقال گاز از طریق این خط لوله تا 2 سپتامبر به طور کامل متوقف خواهد شد.

در عین حال، کشورهای اروپایی به منظور پر کردن مخازن ذخیره سازی گاز در آستانه فصل سرما در تلاش هستند. کار تعمیر و نگهداری برنامه ریزی نشده این خط لوله خطر رکود و کمبود انرژی در زمستان را در سراسر این قاره تشدید می‌کند.

از اواخر ژوئیه، خط لوله گاز نورد استریم 1 با 20 درصد ظرفیت کامل خود به دلیل تعطیلی چندین توربین گاز مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از آنها برای تعمیر به مونترال کانادا فرستاده شد و به دلیل تحریم‌های این کشور علیه روسیه مجوز بازگشت از کانادا را دریافت نکرد.

اتاوا به درخواست آلمان، در ماه ژوئیه برای توربین‌ها معافیت صادر کرد و یکی از آنها را فرستاد، اما گازپروم با استناد به بی‌نظمی در اسناد، تحویل این توربین را رد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |