جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 174866 14:56 1400/12/23
قیمت پنج هزار قلم کالا 5 تا 60 درصد ارزان شد

قیمت پنج هزار قلم کالا 5 تا 60 درصد ارزان شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت پنج هزار قلم کالا 5 تا 60 درصد ارزان شد

قیمت پنج هزار قلم کالا 5 تا 60 درصد ارزان شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، عباس تابش روز دوشنبه در هشتمین همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کنندگان مازندران در ساری با اعلام این که ۱۰ هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده شدند ، افزود : تمامی تولیدکنندگان داخلی از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ مشمول و موظف به درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالا تولیدی هستند.

وی تاکید کرد که تولیدکنندگان داخلی تا پایان فروردین سال ۱۴۰۱ فرصت دارند تا نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم برای درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالاها اقدام کنند.
معاون وزیر صنعت با بیان این که، صنعتگران برای درج قیمت مصرف کننده و تولید کننده بر روی کالای تولیدی زمان اندکی پیش رو دارند، خاطرنشان کرد: به طور حتم با اجرای این طرح در مسیر واقعی شدن و شفافیت قیمت کالاهای تولیدی گام  برداشته خواهد شد.
وی افزود : همه ما واقف هستیم که امروزه وسعت واحد تولیدی تضمین کننده جذب بازار فروش نیست بلکه توجه به حقوق مصرف کننده می تواند سهم قابل توجه بازار را برای تولیدکننده به ارمغان آورد.
رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت : توجه به حقوق مصرف کننده بسته به زمان و مکان متفاوت است و تولیدکننده نمی تواند در تولید کالا یک نسخه واحد را برای تمامی بازارهای هدف خود بپیچد و توجه به این موضوع مستلزم آن است که صنعتگران باید همواره در حال به روزرسانی خود باشند.
تابش با بیان این که کاهش هزینه در تولید و توزیع کالا، نسخه شفا بخش برای توسعه صادرات در کشور است، اضافه کرد: برای تحقق این امر توجه فعالان اقتصادی و صنعتگران به فناوری های نوین و ماشین آلات به روز خط تولید بسیار مهم و حیاتی است.
وی با بیان این که، روند تامین مواد اولیه تولید کالا در کشور تسهیل می شود، تصریح کرد: اهتمام دولت برای ساماندهی تامین مواد اولیه و همچنین زنجیره و توزیع و تولید کالا جدی است.
در این آیین از متصدیان ۲۱ واحد صنعتی مازندران به عنوان واحدهای برگزیده حامی حقوق مصرف کنندگان تجلیل شد. از این تعداد واحد برگزیده، پنج شرکت عنوان تندیس طلایی و مابقی واحدها هم گواهی نامه حامی حقوق مصرف کنندگان را کسب کردند.
مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد.
حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |