پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 198659 18:30 1401/08/20
قیمت هفتگی نفت کاهش یافت

قیمت هفتگی نفت کاهش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت هفتگی نفت کاهش یافت

قیمت هفتگی نفت کاهش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت اوپک با 37 صدم درصد افزایش  وبا 31 سنت افزایش به84دلار و61سنت رسید.

همچنین قیمت نفت سنگین نفت ایران با کاهش 2.97 درصدی وبا2 دلار و 82سنت کاهش  به 92دلارو10سنت رسید.

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر رشد کمتر از حد انتظار تورم آمریکا و امیدواری به آهسته شدن روند افزایش نرخ بهره در این کشور، اندکی افزایش یافت اما همچنان در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار دارد.

قیمتها پس از افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است و دورنمای تقاضای ضعیفتر برای سوخت را ترسیم می کند، با کاهش هفتگی روبرو هستند.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: هر دو شاخص تحت تاثیر رشد ذخایر نفت آمریکا و نگرانیها نسبت به ضعیف شدن تقاضا برای سوخت در چین به دلیل ادامه سیاست کرونا صفر در این کشور که از عوامل منفی شمرده می شوند، بیش از چهار درصد کاهش هفتگی نشان می دهند.

مقامات چین، قرنطینه ها و محدودیتهای دیگر را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مضاعف کرده اند. آمار ابتلا در چین به بالاترین رقم از زمان قرنطینه شانگهای در اوایل امسال رسیده است. پکن و ژنگژو رکورد بالای ابتلای روزانه را گزارش کرده اند.

تحلیلگران گروه تحقیقاتی ANZ Research در یادداشتی نوشتند: علاوه بر فرمان دورکاری از خانه که رفت و آمد و تقاضا برای سوخت را کاهش می دهد، سفر در سراسر چین اندک مانده زیرا افراد می خواهند از ریسک قرنطینه شدن اجتناب کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این امید که چین سیاست مبارزه با کووید را تسهیل می کند، هفته گذشته به بازار نفت رونق بخشیده بود اما اظهارات هفته جاری مقامات بهداشت این کشور، روشن کرد که پکن با جدیت به مقابله با هر گونه موج جدید شیوع بیماری ادامه خواهد داد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |